Tacx Neo Smart Bike

Moots

Ny medlem
Tacx Neo Smart Bike
Hej! Är det någon som använder en dylik stationär trainer, och som vill dela med sig av sina erfarenheter?
Funderar på en sådan för Zwiftkörningar.
Peter

Blackberg

Medlem
Tacx Neo Smart Bike

Lingon

Aktiv medlem
Tacx Neo Smart Bike
Ingen av dom som recenserar smartbikes i den tråden har köpt cyklarna själva. Dom är antingen återförsäljare eller snyltar på SCF:s Wahoo-cyklar. Undra om Vasa-Conny betalar förmånsskatt för sin kickr-bike? 😂😂😂

comfortnot

Ny medlem
Tacx Neo Smart Bike
Jepp,
här har du en användare. Kör visserligen inte Zwift så kan inte säga nåt om just den kopplingen.
Med Fulgaz lirar allt 100%, mysigt med ökande fläktpust i fejset i takt med ökande "fart" - kul funktion...
Bra känsla i växlingarna, stabil nog för en fetgubbe och...tja....annars "cykellikt" så gott det går.
Speciellt bra (för mig) och det som tippade över mot köpknappen är att det är den enda trainern som har tillräckliga inställningsmöjligheter om man är välbyggd d.v.s. lång, de andra verkar mer gjorda för kortbeningar.
Fråga på om det är nåt speciellt du undrar:

Erik Liss

Ny medlem
Tacx Neo Smart Bike
Jepp,
här har du en användare. Kör visserligen inte Zwift så kan inte säga nåt om just den kopplingen.
Med Fulgaz lirar allt 100%, mysigt med ökande fläktpust i fejset i takt med ökande "fart" - kul funktion...
Bra känsla i växlingarna, stabil nog för en fetgubbe och...tja....annars "cykellikt" så gott det går.
Speciellt bra (för mig) och det som tippade över mot köpknappen är att det är den enda trainern som har tillräckliga inställningsmöjligheter om man är välbyggd d.v.s. lång, de andra verkar mer gjorda för kortbeningar.
Fråga på om det är nåt speciellt du undrar:
Hej, jag är i startgroparna att köpa en Taxc Neo bike men vekar lite kring ramen. Bland annat DC Rainmaker och en till etablerad recencent menar att man lätt skaver insida lår/knän i ramen för att den är 6 cm bred. Är det något du också upplever?

Marcusn87

Ny medlem
Tacx Neo Smart Bike
Hej!
Hej, jag är i startgroparna att köpa en Taxc Neo bike men vekar lite kring ramen. Bland annat DC Rainmaker och en till etablerad recencent menar att man lätt skaver insida lår/knän i ramen för att den är 6 cm bred. Är det något du också upplever?
Jag har nyligen köpt en sådan och kört ca 5 pass. Jag är 193 cm och jag har inte upplevt det problemet. Även min bror på 175 cm har provkört utan att märka det problemet alls.

I övrigt tycker jag den är sjukt stabil och trevlig. Över förväntan hittills. Ska jag vara petig så tar det lite tid att bli vän med växlingen som består av två knappar som jag kan tycka att de borde designat lite annorlunda.

Köp säger jag 😀

comfortnot

Ny medlem
Tacx Neo Smart Bike
Ja, ska man få problem med att ramen är för tjock bör man vara extremt kort och samtidigt
väldigt kobent med riktigt tjocka lår. Då. Kanske.
Kan hålla med att växelknapparna kräver tillvänjning men det sitter efter ett tag.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer