Tänkte skaffa min första mtb

anders82

Ny medlem
Hej!
Tänkte köpa min första mtb efter en liten runda idag med kompisen.
Hittade Denna hos cykelringen, tyvärr känner jag inte till märket och är allmänt novis på detta.
Tacksam för kommentarer!
Haro Flightline Expert - 2009
http://www.cykelringen.se/articles.asp?PID=2028&Type=Prod&MID=20&

jag är ca 185cm lång och väger 95 kilo, tänkte köra lite lättare träng och ibland kanske leta ut sig på någon Stig.

Akta dig för Cykelringen. Det är nog det allra viktigaste en novis bör känna till. Cykelringen är ett otäckt oseriöst företag. Prislappen på cykeln du länkat till är bara bluff - den där cykeln har aldrig kostat 16995 kr. Om du jämför med en cykel med motsvarande spec hos en seriös cykelbutik märker du att det där bara är ett ordinarie pris.

Om du vill ha mycket för pengarna är det bara tysklandsimport eller liknande som gäller, men om du vill ha mycket service från hadlaren så gäller det att välja en kompetent handlare.

Många handlare är värdelösa, så att köpa från dem är bara bortkastade pengar.

happymtb.org är ett jättebra forum om du behöver mekhjälp, så slipper du lämna bort cykeln för service ;-)

Garantier och liknande kan vara en lika stor pina om man köper lokalt som om man importerat. Så det är mest möjligheten att få prova cykeln och se den på plats, samt service och hjälp som talar för att köpa i butik.

Tänk också på att din första cykel oftast blir kortvarig, så ett märke med bra andrahandsvärde är att föredra.

//K

Tillbaka
Topp