Team-inspirerade cykelkläder

Navelludd

Ny medlem
Tjena gänget!

Jag får snart hem min första racer, Unovelo sls 1018, riktigt taggad. Tänkte införskaffa några trevliga cykelkläder så att det bara är att sticka ut å trampa. Kikade på wiggle och såg byxor, t-shirts och tröjor med samma tryck och allt som proffslagen har. Jag tänkte intuitivt att det är fräckt, men jag är ju trots allt ny i branschen så tänkte höra vad ni säger: Tummen upp eller ner för sådana här kläder?

Jag antar att det blir tummen ner om man har mage som putar ut, men så är inte fallet här, än så länge.

Ha de gott!

geologen

Aktiv medlem
Gå med i en trevlig cykelklubb nära dig och skaffa klubbens kläder.

"Vanliga" cyklister som klär sig i proffslagens cykelkläder känns för mig lite som när man ser en toksänkt Volvo 740, med sportfälgar, röd lack och ett Ferrari-emblem på sidan...

marr

Moderator
Forumvärd
Men vissa team har ju så snygga kläder :)

Jag är extremt svag för garmin sharps kläder. Mycket snygga :)

Mattias A

Ny medlem
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> "Vanliga" cyklister som klär sig i proffslagens
> cykelkläder känns för mig lite som när man ser
> en toksänkt Volvo 740, med sportfälgar, röd
> lack och ett Ferrari-emblem på sidan...

Typ så.
Jag brukar tänka att de är på ungefär samma nivå som dagisbarn som går runt med full Spiderman utstyrsel.

castrello

Aktiv medlem
STIZZE skrev:
> Du får ha precis vilka kläder som helst, kul att
> du börjat cykla!

+1

paha

Medlem
STIZZE skrev:
> du börjat cykla!

+1000

HåkanB

Medlem
Jag har tänkt tanken själv men avstått av två anledningar; om jag kör för tex Sky så fixar de kläder och om stallet jag efterliknar åker dit i en stor dopningrazzia blir det inte lika kul. Det finns dock ibland bra priser på replikor av bra kvalitet från bla Craft.

Wolde

Aktiv medlem
Jag har aldrig förstått varför man ska betala dyrt för att göra reklam åt företag man inte har några affärer med. Särskilt snyggt och fränt med teamkläder är det inte heller. Klubbkläder med reklam på är en annan sak eftersom man hjälper sin klubb. Men som sagt, folk får ha vad de vill jag bryr mig inte.

Hellemar

Ny medlem
Tjabba...

Jag gillar att ha kläder på mig när jag cyklar...

I övrigt håller jag med Grump - att göra reklam ska löna sig.

Henke :)

JT

Ny medlem
STIZZE skrev:
> du börjat cykla!

Jag håller med till 100%.

bigmollo

Aktiv medlem
Håller med Stizze. Ha de kläderna du vill och kör så det ryker!
Kolla på Prendas, där finns en hel del tröjor från äldre klassiska lag.
/J

kokodrill

Aktiv medlem
Alternativ 1

1)Brallor av bra kvalitet med en bra blöja. Köp korta och med hängslen.
2)En tröja som andas bra ( jag gillar tröjor med dragkedja över hela tröjan men det är som baken)
3)Arm och benvärmare
3)Handskar
4)En väst mot vind och lättare regn
5)Hjälm
6)Glasögon ( inte nödvändigt men skönt)
7)Skor

Alternativ 2

Gå med i cykelklubb och kör i deras färger. Tyvärr är det nog inte många klubbar som har kläder på lager så räkna med väntetid där.

Måste säga tummen ner för hela kit men egentligen spelar det ingen roll.

skier

Aktiv medlem
bigmollo skrev:
> Håller med Stizze. Ha de kläderna du vill och
> kör så det ryker!
> Kolla på Prendas, där finns en hel del tröjor
> från äldre klassiska lag.
> /J

+1 , Moltenis lagkläder från Prendas tycker jag är riktigt snygga. Spelar väl ingen roll vad man har för kläder när man cyklar, förutom att man inte vill ha en för stor vindjacka, det där segelfladderljudet är inget roligt att lyssna på i längden... Ta nåt du tycker är snyggt och trivs i så blir det bra

Selast

Ny medlem
Jag håller också med Stizze, kör med de kläder du vill och tycker är snygga. Jag upplever att man ibland kan få djäkligt bra "bang for the buck" om man köper teamkläder av förra årets modell på tex Prendas. Det är ofta samma saker som proffsen kör i till bra priser. Jag köpte för några år sedan ett par 3/4 shorts i lite tjockare material i Liquigas hiskeliga gröna färg som är perfekta för lite kyligare dagar. När jag köpte dom var Santinis egna byxor i samma material och utförande ca 20% dyrare än jag betalde på Prendas. Dom är inte snygga men djäkligt sköna och känns som ett bra köp.

Ett annat kul tips om du vill reta upp puritanerna är att blanda olika lags kläder och köra på en cykel av annat märke än båda lagen :-)

Topp