Tempohjälm för vattenskalle?

MickeS

Ny medlem
Tips på tempohjälmar för oss med huvud storlek stor eftersökes.
Jag drar 60-61 och då går Bell (provade deras största M/55-59 och den satt som Långbens mössa) och Giro (finns bara S,M (<59) att få tag på i Eu vad jag hittat) fetbort...

Las har justerbart upp till 61 så den kan funka.

Finns det fler som går att få tag på i Eu?

kayaker

Medlem
Av någon underlig anledning så finns Giros (Advantage) och Bells tempohjälmar i pygméstorlekar i Europa. Ytterst puckat om du frågar mig!
Jag och en klubbkompis beställde varsin Rudy Project Syton Supercomp från Bikebuster ifjol. Då hade de bara en storlek och det var L.
Det verkar vara likadant nu men det är nog säkrast att fråga. (Den finns utan visir och öronskydd också.)
http://www.bikebuster.dk/find.html?d=1&pa=1&sb=1&p=0&c=3-101&mi=0&ma=0&s=&gem=1&sp=50

/Storlek 61...

Jensen

Aktiv medlem
vet inte hure är på tempohjälmar, men på vanliga hjälmar har ja svårt me giro o mitt huvud som är större än "medel" :D därmot MET sitter som gjutet, vet ju dock inte om deras tempohjälm är lika anpassad för oss me lite mer huvud så att säga :D

Lågflyga

Ny medlem
Beror också på vilken huvudform du har. För mig med 62 och 'båtskalle' är det bara Bell som blir riktigt bekväm.

kayaker

Medlem
För mig så är det Giro som sitter bäst - speciellt Monza och Atmos - och med Bell som tvåa när det gäller vanliga hjälmar. Jag trivs dock riktigt bra med min RP Syton Supercomp. :-)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer