Har du lyckats få hjälp där?
Här försökt att handla där flertalet gånger men mer ignorant personal går nog inte att hitta
Jag har blandade erfarenheter. Min sambo köpte cykel där förra våren och det var fullständigt kaos: Svårt att få service, leveransen dröjde tills det visade sig att hojen hade stått i källaren länge, och säkert tusen andra småsaker som jag har förträngt. Vissa verkstadsarbeten hade kanske kunnat vara utförda bättre, men om nåt varit sådär har de å andra sidan alltid löst det perfekt efter att man på ett trevligt sätt påpekat det. Shit happens men då fixar man det, inga konstigheter.
När jag var där förra veckan fick jag riktigt bra service. Tror på enkla förklaringar: Jag kom under lågsäsong på vardagkväll nu i denna coronavinter när folk slutat vara i affärer, de sa att det hade varit typ totalt 10 pers i butiken under hela den dagen. Min sambo köpte istället förra våren när hela Sverige skulle vårhandla en coronacykel. De verkade överbelastade och superstressade då.
Det är nog helt enkelt väldigt svårt att driva en så pass stor cykelbutik vars målgrupp är en blandning av folk som vill ha en okej cykel och entusiaster. Entusiasterna förväntar sig väldigt hög personlig service, men det känns inte helt kompatibelt med idén att serva många för konkurrenskraftiga priser. Min uppfattning av exempelvis Cykelcity är istället att de är mycket mer inriktade på entusiasten (alternativt de som bor i stan och har en tjockare plånbok) eller till och med tävlingscyklisten: Bättre service, större kunnande, men också ett mer premiumbetonat sortiment med tillhörande prislapp.
Jag skulle både handla och lämna in min hoj för service igen på Cykloteket. Jag skulle vara redo på ett visst kaos under våren. Men om pengar inte var någon begränsning skulle jag välja Cykelcity eller annan entusiast-LBS.