The Gravel tråd

Classe_900

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Blev en liten runda efter jobbet :)
599AFC7D-1703-4CB9-9BC9-D2B8C401EFCD.jpeg
673A3574-C244-41F2-9006-D1E9277A2666.jpeg
14B7FF53-4424-44D5-9141-55FF06206AF3.jpeg

HåkanC

Aktiv medlem
The Gravel tråd
här är det misär deluxe
Här har det kommit ett tunt lager snö under senaste natten och frusit, allt för att maskera isfläckarna under snötäcket. Så där jag bor var det xtra "spännande" idag eftersom de hade "glömt" att sopsalta, trots att det skall vara ett av stadens prioriterade cykelstråk. Ja, ja...

glitch

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Vi som inte bor i soliga Skåne får läsa om materialet istället för att cykla.
Swisside har lekt i vindtunneln....

Imponerande 1.8w gick att hitta i vindtunneln med deras nya hjul vid 30km/h....så som så ofta, för eliten spelar det roll, för motionären, knappast :)

lundatok

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Gillar Cinturato, det rullar väldigt bra och har bra kudde med mina 42 mm. Har inte kört Pathfinder, men jag körde föregångaren Trigger tills de tog slut i 38 mm. De var väldigt bra, rullar fint och kändes lätta.

Senast ändrad:

Joem

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Jag är sugen på lite gravel race nu under året. Dåligt påläst och ny på grusåka. Har någon tips om några roliga lopp som (förhoppningsvis) kommer gå och som man kan anmäla sig till? Gärna nu till våren samt i höst.

Tyvärr behöver jag, för logistikens skull, dra den nordligaste gränsen vid Dalarna. Dvs det är så långt jag kan ta mig norr ut.

HåkanC

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Jag är sugen på lite gravel race nu under året. Dåligt påläst och ny på grusåka. Har någon tips om några roliga lopp som (förhoppningsvis) kommer gå och som man kan anmäla sig till? Gärna nu till våren samt i höst.
Tävling eller motionslopp? (Utan tävlingslicens ingen tävling, och tävling = SCF.se)
Vad gäller motionslopp brukar det även där finnas info hos SCF
Men i sthlmstrakten finns
Lida CX
Sportgrus
+ många fler
Tyvärr behöver jag, för logistikens skull, dra den nordligaste gränsen vid Dalarna.
Cykelvasan kanske?

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
The Gravel tråd

Tyvärr behöver jag, för logistikens skull, dra den nordligaste gränsen vid Dalarna. Dvs det är så långt jag kan ta mig norr ut.
Vi håller på med ett upplägg och väntar just nu på markägares tillstånd för att kunna gå vidare.

Planen är 3-6st event där det blir riktig Pang-Pang på grus, bansträckningar på 35-160km med lite olika valmöjligheter. Mm mm mm.

Mer info kommer.

Joem

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Tävling eller motionslopp? (Utan tävlingslicens ingen tävling, och tävling = SCF.se)
Vad gäller motionslopp brukar det även där finnas info hos SCF
Men i sthlmstrakten finns
Lida CX
Sportgrus
+ många fler

Cykelvasan kanske?
Jag är öppen för båda delarna. Har någon form av baslicens men får se över den biten. Kan säkert få hjälp av klubben tänker jag. Funderat på CV, men blir inte det väl utmanande med gravel?

Såg någon tråd om Lida CX häromdagen, absolut intressant om det blir av.

Joem

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Vi håller på med ett upplägg och väntar just nu på markägares tillstånd för att kunna gå vidare.

Planen är 3-6st event där det blir riktig Pang-Pang på grus, bansträckningar på 35-160km med lite olika valmöjligheter. Mm mm mm.

Mer info kommer.
Spännande,
Håll oss uppdaterade så blir det förhoppningsvis åka av!

Hoppas ni får till det.

Manurhin2

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Jag är öppen för båda delarna. Har någon form av baslicens men får se över den biten. Kan säkert få hjälp av klubben tänker jag. Funderat på CV, men blir inte det väl utmanande med gravel?

Såg någon tråd om Lida CX häromdagen, absolut intressant om det blir av.
Det är tillåtet i motion, ska du köra tävlingsklass är krullstyre förbjudet.

The Gravel tråd

Här hittar du en samling lopp: https://teamutangranser.se/gravel-kalendern/

NickPick

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Det är väl ändå tur att det finns väldigt många gravelhojar nu... Särskilt de dyrare verkar vara svårsålda så en 2021 kanske du kan hitta? Med lite otur har specialized höjt priset två gånger till i höst, men med lite tur får du klickahemleverans från deras hemsida 🙄 då får man förmodligen ingen rabatt alls vilket gör att med svenska priserna skulle dom bli svårsåld.

bra pris med AXS.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer