liveforthis
Aktiv medlem
The Gravel tråd
Kolla ev testa om du kan Merida silex då dom har en väldigt komfort / touring likt geometri
Det är avsaknaden av dämpningen framför allt. Köpte en för några år sen men den sitter endast på trainer.Vad är det som gör att racer inte funkar för ryggen?
Ok, allt kommer att bli stor negativ skillnad jämfört fs iaf.Det är avsaknaden av dämpningen framför allt. Köpte en för några år sen men den sitter endast på trainer.
Inbillar mig (hoppas) att en gravel kan funka. Har dock ingen möjliget att låna för att testa.
Har 2 st kolfiberhojar. Likadana hjul, samma däckbredd, samma däcktillverkare, likadant styre, nästan lika sadel. Typ drivlina och styrlinda som skiljer.
Vilka två cyklar är det om man får fråga :) nyfiken
Fast en cannoncale topstone med lefty skulle ju kunna vara nästa steg isåfall.Tycker att Canyon Grizl CF SL med den fjädrande kolfiberstolpen är hur bekväm som helst.
Sedan om det räcker för din rygg, det vet jag inte. Om den inte gör det, så är det nog så att gravel inte funkar för dig.
Har landat i att försöka hitta något som tar större däck. Lefty är utanför min prisbild och Canyon verkar inte komma in förrän i höst. Vill också ha dubbelklinga fram för att ta mig upp för alla backar. Tips mottages gärna och budgeten är satt till 25'. Nytt eller begagnat.Fast en cannoncale topstone med lefty skulle ju kunna vara nästa steg isåfall.
eller en 10-52 med singelklinga. Hittar dock endast Allebike med 10-52, dock 10' tillHar landat i att försöka hitta något som tar större däck. Lefty är utanför min prisbild och Canyon verkar inte komma in förrän i höst. Vill också ha dubbelklinga fram för att ta mig upp för alla backar. Tips mottages gärna och budgeten är satt till 25'. Nytt eller begagnat.
Cube Nuroad C:62 finns i olika konfigurationer.eller en 10-52 med singelklinga. Hittar dock endast Allebike med 10-52, dock 10' till
Tips på andra modeller med 10-52?
Grusracer låter bättre imoOm man vill slippa stötar så en gruscykel med stora däck och cykla den på vägar man normalt cyklar en landsvägscykel kommer hjälpa en hel del. Detta med fjädrande sadelstolpe och styrstam (jag har båda på min gruscykel som egentligen är en ombyggd/uppgraderad cyclocross) hjälper om man kör ned i ett rejält gupp eller om man kör där man inte borde köra (rotiga stigar mm), men cyklar man på rimligt oguppiga vägar (grus eller asfalt) är det däcken som gör mest för komforten är min upplevelse.
(Svårt att vänja mig med "gräääääävel", tycker det är lika fult som "karbååååååån". Grus är ju dessutom kortare och enklare att säga än gravel.)
Har du rekommendationer på grusturer runt Leksand?Runt Leksand bjuder grusvägarna på ömsom blankis, ömsom 5-10 cm lera. Håller mig till de mindre asfaltvägarna ett tag till 😎
Visa bilaga 618206
Har tonvis med grusturer plus guidning om du är intresserad.Har du rekommendationer på grusturer runt Leksand?
Vilket erbjudande. Brukar vara uppe i stugan i Leksand en vecka per semester och i sommar kanske graveln får följa med. Hör av mig framöverHar tonvis med grusturer plus guidning om du är intresserad.
Hur många som helst!!! 😎 Finns heelt magisk gruscykling här.Har du rekommendationer på grusturer runt Leksand?
Mer än gärna. Barat cyklat MTB där uppe men kan stänka mig det finns grus men har som sagt dålig koll.Hur många som helst!!! 😎 Finns heelt magisk gruscykling här.
Du kanske vill hänga på nån tur?
+1. GX ltd får tjänstgöra till jobbet. Lämpar sig ej väl för nöjesturer…Tog en tur på min Crux efter att ha cyklat white gx ltd sedan cxsäsongen. Märks så stor skillnad på cykel så egentligen kanske man borde sälja bort aset från white. Även om den rullar så är det ju den absolut tråkigaste cykeln jag har ägt.
Ser riktigt fint ut, var är det?
Algaida, Mallorca.Ser riktigt fint ut, var är det?
Mer än gärna. Barat cyklat MTB där uppe men kan stänka mig det finns grus men har som sagt dålig koll.
Bara hör av dig! 😎Mer än gärna. Barat cyklat MTB där uppe men kan stänka mig det finns grus men har som sagt dålig koll.
Sveriges mest sålda ”gravelbike” levererar inte glädjen, men nog är det en cykel som gör vad den ska med bravur.+1. GX ltd får tjänstgöra till jobbet. Lämpar sig ej väl för nöjesturer…
Googlar man hjulen plus weight så får man fram 1670g vilket kan stämma… man får forska lite.Blev sugen på denna när jag såg att xxl fått in lite nya hojar. Rätt bra spec för pengen gissar jag men vet inte om hjulen är bra eller dåliga. Känns stor i storlekarna, är 194cm så xl brukar vara givet men här skulle ju L funka utan problem. Värd att köpa nu eller vänta på rea, vad säger happyexpertisen?
![]()
Ridley Kanzo C GRX 2x11 23, gravelcykel, gruscykel, unisex - Röd - Cyclocross & Gravel | XXL
Läs mer om Kanzo C GRX 2x11 23, gravelcykel, gruscykel, unisex. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köpwww.xxl.se
Ser ut att vara samma ram som jag har. Om det är det, då skall du inte ha large till dina 194 cm. Kör large själv på 185 cm och det känns inte som man kan klämma in sig på den som 194 cm lång.Blev sugen på denna när jag såg att xxl fått in lite nya hojar. Rätt bra spec för pengen gissar jag men vet inte om hjulen är bra eller dåliga. Känns stor i storlekarna, är 194cm så xl brukar vara givet men här skulle ju L funka utan problem. Värd att köpa nu eller vänta på rea, vad säger happyexpertisen?
![]()
Ridley Kanzo C GRX 2x11 23, gravelcykel, gruscykel, unisex - Röd - Cyclocross & Gravel | XXL
Läs mer om Kanzo C GRX 2x11 23, gravelcykel, gruscykel, unisex. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köpwww.xxl.se
Var hittar du att den är stor i strl?Blev sugen på denna när jag såg att xxl fått in lite nya hojar. Rätt bra spec för pengen gissar jag men vet inte om hjulen är bra eller dåliga. Känns stor i storlekarna, är 194cm så xl brukar vara givet men här skulle ju L funka utan problem. Värd att köpa nu eller vänta på rea, vad säger happyexpertisen?
![]()
Jo inte lätt precis väger ett kilo mindre än min heldämpade mtb, men frågan är om det finns något bättre för pengen (om vi säger att det skulle bli rea på denna så att den kostar ~24)Googlar man hjulen plus weight så får man fram 1670g vilket kan stämma… man får forska lite.
Snygg färg men tung! 10kg med pedaler…
Den billiga ser ju också ok ut om man kan leva med 2x10.
Detta står i beskrivningen.Var hittar du att den är stor i strl?
För enl den geotabell jag hittar är XL onödigt kort med en reach på endast 39,4 cm och även relativt låg med en stack på 60,9 cm
Men det är ju inte säkert att det är ram av samma modell som XXL säljer.
<REDIGERAT>
Jag hittade även Ridley Kanzo C här, det verkar vara samma geo som i länken ovan
Get Your Wiggle On | Cycle, Run & Outdoor Shop | Wiggle
Prepare to get your Wiggle on. We have the awesome gear you need to cycle, run, hike & swim from the world's leading sports brands. No excuses, LET'S GO!www.wiggle.se
Det där är väl en Carbonda? Har själv en 56 Carbondaram, sen om det är L hos Ridley vet jag inte men jag är 181 så den hade blivit väldigt liten på en 1,90+.Ser ut att vara samma ram som jag har. Om det är det, då skall du inte ha large till dina 194 cm. Kör large själv på 185 cm och det känns inte som man kan klämma in sig på den som 194 cm lång.
Eller att katten börjar "inreda" ny toalett😅En signal om att man cyklat nära havet idag.
Den tabellen skulle jag inte lägga så stor betydelse vid.Detta står i beskrivningen.