Thule-fäste till Specialized Sequioa

matt1as

Medlem
Hej,

Efter mycket letande lyckades jag hitta en begagnad Specialized Sequoia Elite i nyskick och njuter grymt av att race:a runt i Hellas med den. Men nu närmar sig pappaledighet och barnvagnsdragande, och jag behöver en adapter till min Thule-vagn. Men vilken ska jag ha??? Jag vet att cykeln har har en 142x12-through-axel, men det finns ju minst två standarder:
For 142 mm axles:

Syntace X-12 axle adapter
• Suitable for bikes with 12mm Syntace X-12 thru axle system (142 mm axle)
• Minimum-maximum length: 160 mm
• Total length: 180 mm
• Thread, thread pitch: M12 x 1.0
• Fixation: bolt
Manufacturer's ref.: 20100765

Shimano 170 mm E-Tru axle adapter
• Suitable for bikes with 12 mm Shimano E-Thru system (142 mm axle)
• Minimum-maximum length: 170 mm
• Total length: 190 mm
• Thread, thread pitch: M12 x 1,5
• Fixation: bolt
Manufacturer's ref.: 20100766

matt1as

Medlem
Tror jag säkert, men jag är osäker på vilken det är jag ska ha, eller var jag hittar info. I pappren jag fick med med cykeln, och på Specializeds sida står bara 142x12

kakan_polen2

Aktiv medlem
Det är syntace gänga på specialized... omjag minns rätt. 100% säker på att de inte är Rockshox.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
I och med att du nämner Hellas gissar jag att du bor i Tokholm. Det finns en Thule Store på Kungsgatan. Ta med cykeln dit så kan de hjälpa dig att få rätt axel. Jag gjorde sammalunda fast till Thule Store i Malmö och de var väldigt hjälpsamma.

Intressant nog så är Thules axlar producerade av Robert Axle Project; min hade deras logga tryckt.

matt1as

Medlem
Kikade närmare på Robert Axle Project, och dom hade ju faktist en guide (där min cykel fanns med), och det verkar vara Syntace precis som kakan sa. Nu ska här dras

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer