Thule VeloCompact - vågar man använda utan att låsa med nyckeln?

Rauk

Ny medlem
Hej, har letat runt men inte hittat en tråd som beskriver min fråga. Provar därför att skapa en ny.
Jag har fått låna en Thule VeloCompact (modell nr 927) som man fäster på dragkroken av en kompis. Problemet är att jag inte fick med nyckeln till det lås som sitter vid dragkroken och till de lås som sitter på klämmorna som används för att fixera i cykelramen. När jag sätter på enheten på dragkroken och spänner fast med spännet, samt fixerar och skruvar fast cykeln känns det som det sitter stenhårt. Men jag är osäker, är låsen där endast för att stoppa stöld eller har de en praktisk säkerhetsfunktion också...? Någon som möjligtvis har erfarenhet/svar?

tusen tack på förhand

Rauk

Ny medlem
Dra ett par Spännband om du är osäker bara :)
Klokt, funkar alltid! ;) orolig för den delen som fixer runt dragkroken dock, där biter inte spännband är jag rädd. Å andra sidan, låter knepigt om allt skulle hänga på att man vred om med en liten nyckel.

ponx

Aktiv medlem
Jag kör aldrig med låsen. De stoppar inte stöld och det är en till nyckel att hålla reda på.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer