Tillverkningsland för Campagnolo

jolov

Aktiv medlem
Är det någon som vet eller var man får tag i information om Campagnolo tillverkas i Europa eller i Asien omså mycket annat ?

Första sökträffen.
1CA22623-C0E6-4832-9BE8-F4BC63209C84.jpeg

a.svensson

Aktiv medlem
Det är väl i Italien de dyrare pryttlarna tillverkas, sedan vet jag att åtminstone billigare hjul tillverkas i Rumänien.
Tror främst att det är arbetskrävande produkter som göres i de två rumänska fabrikerna (Mechrom).
Har själv ett SR vevparti som är gjort i Rumänien medans merparten av de andra produkterna jag införskaffat är märkta med Made in Italy.
Hur som haver är allt gjort inom EU.

borano20

Aktiv medlem
Tror främst att det är arbetskrävande produkter som göres i de två rumänska fabrikerna (Mechrom).
Har själv ett SR vevparti som är gjort i Rumänien medans merparten av de andra produkterna jag införskaffat är märkta med Made in Italy.
Hej.. Inte riiiiktigt sant, min SP EPS framväxel 11sp är gjord i Schweiz. mvh borano20

HåkanC

Aktiv medlem
Var en vara är tillverkad är inte lika intressant som hur
Eller kanske snarare på vilket sätt

Vet ngn om det även för cykeldelar (även andra industriprodukter) finns ngn motsv till

IvöPeter

Medlem
Det viktiga för mig är att i största möjliga mån sponsra rika kineser med sina stor fabriker

Ilves

Aktiv medlem
När jag senast köpte original-reservdelar från Campa så stod det "Made in China" på kartongen. Har skrivit till dem och frågat hur de tänker där, men inte fått något svar.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer