Tips för att köpa cykel?

eddie123

Ny medlem
Tips för att köpa cykel?
Hej!
Jag ska flytta till studentstad om ett år och ska köpa en ny cykel, men är nybörjare, har väldigt dålig koll och vet inte riktigt vad man bör titta efter. Vill hitta en hoj som funkar bra i till vardags studentstad, men som också skulle kunna användas på längre resor (cyklade Göteborg - Stockholm i somras på lånad cykel). Kollade först på Stålhästen men har nu förstått att jag ska undvika dem. Någon som har tips på vad jag borde tänka på eller förslag på cykel? Budget drygt 10 000.

aben

Aktiv medlem
Tips för att köpa cykel?
Hej!
Jag ska flytta till studentstad om ett år och ska köpa en ny cykel, men är nybörjare, har väldigt dålig koll och vet inte riktigt vad man bör titta efter. Vill hitta en hoj som funkar bra i till vardags studentstad, men som också skulle kunna användas på längre resor (cyklade Göteborg - Stockholm i somras på lånad cykel). Kollade först på Stålhästen men har nu förstått att jag ska undvika dem. Någon som har tips på vad jag borde tänka på eller förslag på cykel? Budget drygt 10 000.
Köp en billig begagnad standardcykel, du får räkna med att bli av med några under åren som student och du har roligare med cyklar du inte känner att du hela tiden måste vakta :)

Fredrik Å

Aktiv medlem
Tips för att köpa cykel?
Om du ska ha en vanlig cykel för att ta dig fram kan jag rekommendera White AX290+ hos XXL.
Den har sålts för väldigt olika pris.
Förra veckan var det väl 2500kr om jag inte minns fel.
Mer cykel för pengarna hittar du inte ens begagnat.
Visst det är trist om man blir av med cykeln men för de pengarna är det inte katastrof.

Topp