½ OT: Fick tag på en beg batteridriven 18v Lidl Parkside cirkelsåg med dåliga batterier.
Det visade sig vara svårt att få tag på nya för Lidl bytte till 20v för några år sedan.
Finns iofs på nätet men de är ganska dyra och troligen av samma usla kvalité.
Men det dök även upp 3D-skrivna adaptrar som konverterar nyare 20v batterier till 18v:
x20 team battery to old parkside 18v or 20v models in fotos glue the clip in the end. use a 5mm x11mm spring 4 screws 2.6mm x 12mm 2 long male and 2 male 6.3 terminals
www.thingiverse.com
Need: four 3mm x 13mm Screws two male terminals for parkside part two female terminals for x18 part top part one 5mm x 13mm spring glue the tip of "lock" part...
www.thingiverse.com
Adapter for connecting a Parkside X20V TEAM battery (PAP 20 A1 & PAP 20 A3) to devices operating on a PAP 18-1.5 A1 and PAP 18-2.6A1 battery - this is: PSSA 18 A1 - IAN 104447 - Reciprocating saw PDSSA 18 A1 - IAN 104449 - Impact wrench PWSA 18 A1 - IAN 104454 - Angle grinder Adapter tested only...
www.thingiverse.com
Hittade även andra adaptrar:
998 "parkside battery adapter 18v" 3D Models. Every Day new 3D Models from all over the World. Click to find the best Results for parkside battery adapter 18v Models for your 3D Printer.
www.yeggi.com
Såg att vi har en medlem i forumet som erbjuder sig att skriva ut och sedan får jag montera metalldelarna.
Har kommit över en 3d-skrivare ifall någon behöver något utskrivet, finns prylar på Thingive
happyride.se
Min fråga är vilken av ritningarna man ska välja och om det är värt att lägga några kronor på ett nytt batteri från annan tillverkare och passande adapter?

Visst, det lär gå att byta celler men är inget jag vill ge mig på.