Tips om budgetprylar på Lidl

MagerValp

Aktiv medlem
Nederländerna och kulinariskt hör väl inte riktigt ihop.
Them's fightin' words! Förutom stroopwafel och stamppot så har man ju en massa skoj som surinamesiskt och bra grillat, men framför allt min absoluta favoritrestaurang: https://www.utrechtsedwarstafel.com/

Jag har inte ätit där sedan Esther tog över köket från Igor, men Hans sköter fortfarande vinerna så det är nog fortsatt bra.

me.I.am

Aktiv medlem
Tjena!

Nederländerna och kulinariskt hör väl inte riktigt ihop. Även om en bra Bitterballen är fullt duglig.
Men(!) en sak som jag var tvungen att prova från Nederländerna som fick mig rejält hooked är stekt tjock korv som man skivar och sen slänger ner i ärtsoppa. Numera kan jag knappt äta ärtsoppa utan korv i.

Men kulinariskt och ärtsoppa hör tydligen ihop enligt dig?

uandt

Aktiv medlem
Men kulinariskt och ärtsoppa hör tydligen ihop enligt dig?
En god ärtsoppa kan vara en kulinarisk höjdare, precis som en god bit bröd eller en smaskig nypotatis eller annan billigmat.

Frågade annars google var hollands nationalrätt var och fick svaret Stamppot vilket verkar vara potatismos med grönkål och lite annat i. Låter gott å nyttigt tycker jag

glitch

Aktiv medlem
föredrar svensk sill före holländsk
f8fb2dee6af6969cdd_Haring_03.jpg

Kneecap

Aktiv medlem
Det beror väl på vad man jämför med. Jämför man med Sverige är Nederländerna ett kulinariskt paradis, landet har 4 ggr så många restauranger med 2-3 stjärnor i Guide Michelin samtidigt som befolkningen bara är 1,7 ggr större.

Tjena!

Tänker mest på inhemsk mat, delikatesser, specialiteter m.m. Antalet stjärnkrogar säger inte så mycket om det. Typ inget alls.

Tant_Trek

Aktiv medlem

me.I.am

Aktiv medlem
Ska slå till på den där ficklampan, om den är kvar. Har Lidl några goda chokladkakor? Tänkte när man ändå skall dit, liksom.

me.I.am

Aktiv medlem
Ja, det har dom. Pris/prestanda är naturligtvis oslagbart, sen är frågan om du är ute efter marabou- eller lindt98%-stilen…

Det var total misär. Ficklampan slut i bägge butikerna, tappade sugen helt på choklad . Och på Max där jag skulle tröstfika var kaffet slut.
Dessutom såg jag att Lidl hade nästan halva priset på Marabou stora chokladkakor jämfört med Maxi, dyr mage jag skaffat.

Annars är det just Marabou jag föredrar, Fazer i perioder, brukar tröttna på dom efter ett tag. Milka är inte helt fel heller.

SIE

Aktiv medlem
Det var total misär. Ficklampan slut i bägge butikerna, tappade sugen helt på choklad . Och på Max där jag skulle tröstfika var kaffet slut.
Dessutom såg jag att Lidl hade nästan halva priset på Marabou stora chokladkakor jämfört med Maxi, dyr mage jag skaffat.

Annars är det just Marabou jag föredrar, Fazer i perioder, brukar tröttna på dom efter ett tag. Milka är inte helt fel heller.
Lidls billigare choklad upplever jag drar mer åt det sydeuropeiska, typ budget-milka. Lite sötare och plastigare smak än t ex Marabou som jag upplever som mer krämig, något jag uppskattar.

Svårt att sätta ord på chokladsmaker märker jag, mitt inlägg kan ju nästan tolkas hur som helst..

kais01

Aktiv medlem
Har Lidl några goda chokladkakor?
skojar du? lätt hitta bättre än marabou som visserligen smälter fint i munnen, men lider av påtaglig kakaobrist. eller fazer som visserligen när den väl smält smakar ok, men innan dess mest påminner om plast.

den här innehåller 45% kakao, ovanligt för en standard helnötchoklad. 2x200 g för 26 sekiner. bytte nyligen förpackning, tidigare var den grön.
5081BB56-C1F0-468F-AE40-F0F9D9DEEF43.jpeg

me.I.am

Aktiv medlem
Lidls billigare choklad upplever jag drar mer åt det sydeuropeiska, typ budget-milka. Lite sötare och plastigare smak än t ex Marabou som jag upplever som mer krämig, något jag uppskattar.

Svårt att sätta ord på chokladsmaker märker jag, mitt inlägg kan ju nästan tolkas hur som helst..

Tycker det var fint skrivet, chokladanalfabeter kanske inte förstår men det är inget att bry sig om.

Pulver

Aktiv medlem
Trevligt att mekstället är tillbaka, men det är ju ingen riktig "cykel-vecka" tyvärr - bara några sadlar och en pump.

Saknar när det även var cykel-kläder, väskor, lås och verktyg mm.

Använder regelbundet både byxor och tröja jag köpt från lidl :)

Putte.w

Aktiv medlem
köp det här istället

HåkanC

Aktiv medlem
Trevligt att mekstället är tillbaka, men det är ju ingen riktig "cykel-vecka" tyvärr - bara några sadlar och en pump.

Saknar när det även var cykel-kläder, väskor, lås och verktyg mm.
Kanske är så att även Lidl har leveransproblem?

Ah vilken besvikelse! Jag såg fram emot mekstället och lite kläder som många här på forumet nämner är bra grejer.
Mekstället finns ju att köpa för 399 SEK from tors 19/5
Vill du köpa billiga cykelkläder i Sverige kolla hos Decathlon

Jimin

Aktiv medlem
köp det här istället
Vad är skillnaden?

Jimin

Aktiv medlem
Kanske är så att även Lidl har leveransproblem?

Mekstället finns ju att köpa för 399 SEK from tors 19/5
Vill du köpa billiga cykelkläder i Sverige kolla hos Decathlon
Du! Decathlon har jag ju negligerat helt! :D
Ska kolla, tack!:D

Köp & Sälj

Topp