Tips om budgetprylar på Lidl

Rattnalle

Aktiv medlem
Har för övrigt några sådana glasögon sedan förut och tycker de är bra som slit och släng.
Men sen är jag en sån person som aldrig skulle ge fyrsiffrigt för "coola brillor" heller 😂 Ni kan känna annorlunda.
Det handlar inte om att vara cool utan om att slippa slit och släng. Mina tidigare billiga brillor har rasat efter nån säsong.

Sen kan man ju vara olika känslig för glasens optiska egenskaper, det är helt individuellt.

fiskarn

Aktiv medlem
Ja att köpa dyra grejer i sig gör ju att man blir mer rädd om dem. För mig funkar glasögon för 150 spänn bra, vissa har jag haft i många år. Känns som att alla glasögon är rätt ömtåliga men jag har aldrig haft några för över 300 spänn.

thorsseb

Aktiv medlem
Jag köper att investera i dyrare pga att det håller bättre, till en viss grad... Men som sagt, personlig åskådan.
Dessa från Lidl har iaf varit med ett par säsonger nu om jag minns rätt, inga problem med kvaliteten än så länge.

DarkMatter

Aktiv medlem
Jag har ett par cykelglasögon från Lidl med 3 olika par glas att byta mellan. Använder dem inte jätteofta då jag för det mesta kör med helklara billigaste från Decathlon men Lidl-glajorna har fungerat väldigt bra. Lite kämpigt att byta glasen men jag har å andra sidan inget att jämföra med.

krzys42

Medlem
Mekställ för 399kr från v 13. :)

89C7D7B2-0017-42CC-8940-2DF2A6E1B446.png

Bonsaifall

Aktiv medlem
Har också både mekställ och golvpump som båda gör sitt jobb bra, särskillt stället.
Har också stället hemma, sjukt bra måste jag säga. Enda jag har att önska är att kunna ställa det närmre vägg vilket inte riktigt går i dagsläget pga de 4 fötterna. Men man glömmer det efter ett tag :D

Jäkligt stabilt och lättarbetat!

RN

Aktiv medlem
En kommentar om stället är snodden som man fäster styret med går av lätt, eller min gjorde det iaf så den har fått hanteras.... lite uppfinningsrikt

darkforce

Aktiv medlem
Har också stället hemma, sjukt bra måste jag säga. Enda jag har att önska är att kunna ställa det närmre vägg vilket inte riktigt går i dagsläget pga de 4 fötterna. Men man glömmer det efter ett tag :D

Jäkligt stabilt och lättarbetat!
ja kör mitt iof bara som rengörningsställ i badrummet och som nödställ med i bilen på resor men moddat mitt för o kunna ha de ända in mot vägg så de numera är 3-bent dvs två åt sidorna o ett mitt framåt

mattihp

Aktiv medlem
Försökte vida sprinten till skivbromsbeläggen med nåbbtång från lidl igår. Var omöjligt, såg sen varför. Mellanrum på 0,5mm.. totalt oanvändbar

Lejon

Aktiv medlem
Jag slog till på glasögonen. Kanske inte premiumkänsla men satt helt ok och tre olika linser är ju bra. Känns värda 59kr.
(Med anledning av ovan diskussion: glasögon för finbruk kan vara värda en skaplig slant. Men så som jag använder glasögon till pendling så är det helt klart ovärt att köra med dyra glas. De slits och repas och tappas så efter ungefär ett års bruk så är de för repiga. Och dyra och billiga glasögon blir lika repiga. Jag har däremot kvar mina Oakley M-frame från 1993, de används numera mest vid högtidliga tillfällen :-)

roller

Aktiv medlem
Jag slog till på glasögonen. Kanske inte premiumkänsla men satt helt ok och tre olika linser är ju bra. Känns värda 59kr.
(Med anledning av ovan diskussion: glasögon för finbruk kan vara värda en skaplig slant. Men så som jag använder glasögon till pendling så är det helt klart ovärt att köra med dyra glas. De slits och repas och tappas så efter ungefär ett års bruk så är de för repiga. Och dyra och billiga glasögon blir lika repiga. Jag har däremot kvar mina Oakley M-frame från 1993, de används numera mest vid högtidliga tillfällen :-)
Så det finns M-frameanvändare. Jag slängde en hög med Iridiumlinser och två bågar för ett tag sedan. Jag tror jag försökte sälja av dem billigt här men ingen nappade.

NickPick

Aktiv medlem
Ska man alltså ha olika brillor för pendling och annan cykling? Jag kan förstå det om man har ett par gigantiska pocsvetsvisirbågar men ett par vanliga oakley är väl bra…
Det var välfyllt i min butik igår. Köpte inget.

HåkanC

Aktiv medlem
Ska man alltså ha olika brillor för pendling och annan cykling?
Jag har olika glas beroende på solsken/ljus/mörker

För den som inte har ett redan så är väl mekstället ett givet köp
Dessutom är väl handskar mer eller mindre förbrukningsvara, åtminstone för mig tillsammans med alla andra varianter på vantar o handskar.

Lejon

Aktiv medlem
Ska man alltså ha olika brillor för pendling och annan cykling? Jag kan förstå det om man har ett par gigantiska pocsvetsvisirbågar men ett par vanliga oakley är väl bra…
Ska och ska. Det är valfritt. Pendlar man inte i alla väder eller beter sig på annat sätt än jag gör och om man alltid vill se premium ut så kan man ju resonera annorlunda än jag gör. Funktionsmässigt anser jag att jag klarar mig bra utan premiumbrillor i alla fall.

Topp