Tips om budgetprylar på Lidl

mattihp

Aktiv medlem
Vad är det som lockar folk med sadeln? Billig reservsadel bara eller har den någon feature som jag missat? Elvärmare? Massage?

RN

Aktiv medlem
Ska man alltså ha olika brillor för pendling och annan cykling? Jag kan förstå det om man har ett par gigantiska pocsvetsvisirbågar men ett par vanliga oakley är väl bra…
Det var välfyllt i min butik igår. Köpte inget.
Jag kör generellt solglasögon när jag tränar eller vad vi skall kalla det för då är det ljust ute även om det inte är toksol. Pendlingen kan vara lite stökigare med tider och väder så jag köpte ett par Bliz för något år sedan med tre olika glas till där de klara är de jag använder mest. Hade antalgigen kunnat köra med lidlbrillor istället för jag är inte jätteimponerad av de här mtp hur de sitter och så.

darkforce

Aktiv medlem
Vad är det som lockar folk med sadeln? Billig reservsadel bara eller har den någon feature som jag missat? Elvärmare? Massage?
den har typ memoryfoam ja kör den på de flesta hojjar som inte kräver bibs mao racern.
grymt skön sadel o de flesta som testat den i min närhet älskar den.

till och med grannen som är oxå är cykelfanatiker men som fnyser åt sadlar under 2000:- och retat mej för just sadeln vart imponerad då han blev tvungen en morgon stressad på väg till jobbet o fick haveri på sin vinteråkis låna min vinter/bra-och-ha-extra cykel (som div grannar lånar av och till vid nödfall och som de flesta här på gården vet alltid står olåst i källaren av just den anledningen)

Mediokern

Aktiv medlem
Själv knep jag ett par brillor och några väskor.
Glasögonen bara "torrprovade" inomhus än så länge men tycker de satt bra. Återstår att testa dem i "skarpt" läge vid cykling.
Köpte även en sadelväska och en ramväska.

mattihp

Aktiv medlem
Köpte två par brillor av olika modell. Massor av allt, inklusive mekställ i Boländerna, Uppsala. Mobilväskorna är av sådan kvalitet att jag inte skulle ta betalt för att använda en.

Senast ändrad:

ooms

Aktiv medlem
Finns med värme också, har inte även lidl sålt den tidigare också?

Jo, men det är väl mer bred tantsadel. Typ som den modell som heter ”city” som finns nu. Det är modellen som heter ”mtb” som är vettig.

ooms

Aktiv medlem
F.ö. har sadlarna dragit i väg i pris. Jag tror de kostade 69:90 för några år sedan, och ca 49kr när de senare hamnade i reakorgen med 30% rabatt. Har ett gäng som fyndats där😊

darkforce

Aktiv medlem
F.ö. har sadlarna dragit i väg i pris. Jag tror de kostade 69:90 för några år sedan, och ca 49kr när de senare hamnade i reakorgen med 30% rabatt. Har ett gäng som fyndats där😊
jupp 69.90 sen gick dom upp till 89.90 ifjol 99.90 men endå 129:- nu är betydligt billigare plus dubbelt skönare mot tex selle royal freeway som är uppe i 600:- ordinarie pris idag en "budget"sadel som innan covid kostade 250:-

Madrugada

Medlem
Blev ett cykelställ som fick premiär igår, för 399:- känns det otroligt gediget. Pallar min elcykel utan konstigheter, doch tar jag ut batteriet om jag måste justera vinklarna på hojen under mek.

Bilagor

• Screenshot_20230329-070001.png
    Screenshot_20230329-070001.png
    314.1 KB · Besök: 65

Madrugada

Medlem
Can you post weights for the saddle (without the round seat post adaptor if possible).
Tack in advance
Just bought one and mounted it to the stem, I'll take it off and weigh it later after dinner. Agreed that it's comfy though for the hour I've tried it. Needed a more aggressive angle downwards than my previous one.

Madrugada

Medlem

darkforce

Aktiv medlem
Imponerande ändå, speciellt när Amazon listar den på 540. Kanske är med emballage? Tack för att du tog dig tid, svor åt min köksvåg så tapeterna skämdes. Blir nästa grej att införskaffa på Lidl, den gamla ska möta sitt öde på sorteringsstationen.
mellan bredden är väl den dom kallar trekking viktar in på 521g

Madrugada

Medlem
Diggar sadeln stenhårt, tänkte flera dagar att jag borde skriva en liten recension eller nåt, men man märker inte av den, så har glömt bort att tänka efter flera gånger. Mao, för mig är den riktigt skön, och jag uppskattar greppet.

Kan tänka mig att en klarlack för vinyl skulle göra susen för den som tycker att den greppar för hårt.

Mekstället fortsätter att leverera och kännas gediget. Den enda saken jag kan tänka mig att klaga på är att det inte finns olika "käftar" att köpa till eftersom min ram är rhomboid typ. Men funkar galant med sadelstolpen med.

Topp