Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Minihänglås som låser kedjan i framklingan. Kör man SPD hinner man springa fortare än tjyven med cykel. Släpper han cykel har man lyckats, blir han ikappsprungen har man också lyckats...
Ha nyckeln med gummiband och dra det runt gpsen. Då kommer man ihåg även om man glömt.....Jag gjorde lite liknande på min mc för länge sen men fick sluta med det för att jag höll på att glömma det en gång. Det såg dyrt ut. Jag skulle garanterat kunna göra samma sak på cykel, särskilt om man varit ute ett par timmar och är lite mosig.
+1Abus Combiflex
Eller vevlagret?Ta med framhjulet in, kräver inget lås alls.
Måste väl va större risk att bli av med en redan halvslackad cykel än en som ser ut att ha en ägare ..Ta med framhjulet in, kräver inget lås alls.
Kör med något liknande av Abus fina fabrikat. Gissar att en avbitare klipper vajern på 1 sekund men tillfälletjuven stoppas väl. Å andra sidan bor&kör jag inte i 08-land så redan där sjönk risken antagligen med 99%
www.abus.com
Dom är smidiga, men den lilla gaffeln/nyckeln är gjord i mjukost och tappade tänderna efter ett tag i fickan.Om man ogillar nycklar:
![]()
Hiplok Z-Lok Kabellås 50 cm 3-siffrig svart | bikester.se
Hiplok Z-Lok Kabellås 50 cm 3-siffrig svart - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Hiplok Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.www.bikester.se
Den i länken har kodlås ?Dom är smidiga, men den lilla gaffeln/nyckeln är gjord i mjukost och tappade tänderna efter ett tag i fickan.
Har du egen erfarenhet eller killgissar du? Läs vad ts efterfrågar. För rudimentärt stöldskydd < 10 min har jag goda erfarenheter av att ta bort hjulet, peppar peppar. Är ju inte alltid man kommer ihåg att ha med sig nåt lås. Bygger väl också på att det inte är nån dyrgrip som används, utan marknadsvärde 3-4 tusen kanske.Måste väl va större risk att bli av med en redan halvslackad cykel än en som ser ut att ha en ägare ..
Klart jag killgissar men jag har och andra sidan inte blivit av men nån av mina 75' kr hojar när jag fikar heller . Oftast olåsta men ibland knäpper jag fast hjälmen med hakbandet i hjulet .Har du egen erfarenhet eller killgissar du? Läs vad ts efterfrågar. För rudimentärt stöldskydd < 10 min har jag goda erfarenheter av att ta bort hjulet, peppar peppar. Är ju inte alltid man kommer ihåg att ha med sig nåt lås. Bygger väl också på att det inte är nån dyrgrip som används, utan marknadsvärde 3-4 tusen kanske.
Sant. Cyklar stjäls inte utanför Stockholm. Knappt ens utanför tullarna.Kör med något liknande av Abus fina fabrikat. Gissar att en avbitare klipper vajern på 1 sekund men tillfälletjuven stoppas väl. Å andra sidan bor&kör jag inte i 08-land så redan där sjönk risken antagligen med 99%
Ah, missade den lilla detaljen, måste nog köpa ett då.Den i länken har kodlås ?
Sant. Cyklar stjäls inte utanför Stockholm. Knappt ens utanför tullarna.
Har du egen erfarenhet eller killgissar du? Läs vad ts efterfrågar. För rudimentärt stöldskydd < 10 min har jag goda erfarenheter av att ta bort hjulet, peppar peppar. Är ju inte alltid man kommer ihåg att ha med sig nåt lås. Bygger väl också på att det inte är nån dyrgrip som används, utan marknadsvärde 3-4 tusen kanske.
Kanske kommer någon velodromcyklist och spurtar iväg!Lägg i högsta växeln, jag tar bort batterierna till etap, så en singelspeed med 52 11, varsågod.
Ja, men då är risken mindre, färre sådana och de är ju själva cyklist och antagligen inte cykeltjuv. ;)Kanske kommer någon velodromcyklist och spurtar iväg!
Jag kör med ett sånt här. Extremt litet och lätt men går att klippa med en enkel sidavbitare. Det hindrar i alla fall någon från att bara ta cykeln och springa iväg.
Visa bilaga 497911
Böj inte hiplok-låset för mycket, plasthöljet knäcks lätt. Dock inget som påverkar funktionen.Dåså, tre olika lås hemma. Återstår att se om något av dem är nåt att ha.
Visa bilaga 498281
Abus Combiflex
Klarar man sig med 85cm för fikastopp?Kör med något liknande av Abus fina fabrikat. Gissar att en avbitare klipper vajern på 1 sekund men tillfälletjuven stoppas väl. Å andra sidan bor&kör jag inte i 08-land så redan där sjönk risken antagligen med 99%
Beror på hur långt fikastoppet är!Klarar man sig med 85cm för fikastopp?