Tips på liten vattenflaska, ont om plats i ramen

manneblask

Aktiv medlem
Halloj. Jag har stött på lite patrull då jag bytte till en dämpare med piggyback. Får inte plats med en vattenflaska längre.

Jag har testat med Topeaks Alt-Position för att få ner fästpunkterna och sedan med sidomatad flaskhålllare. Den kommer ner bra men problemet är att då går inte flaskan ner hela vägen pga krökt sittrör.

Hittar inga flaskor mindre än 500ml som inte är barnflaskor, vilket hade funkat om det inte var en annan diameter. Minsta 500ml flaskan jag har är 17,5cm.

Cykeln är en Commencal Meta Tr 2019. Tar gärna emot fyndiga tips som inte innebär att jag måste köpa allting nytt igen 😅

manneblask

Aktiv medlem
Det är ju därför man kör fidlock 😃 men finns som färdigt paket. Kompakt är den iallafall och sitter fast riktigt bra.
Kanske får bli en sån om jag inte hittar något annat. Har köpt på mig ny hållare och jox så vill ogärna köpa nya prylar igen. Får fundera på saken, akutlösningen blev en blåsa som passar i midjeväska och rygga då jag behövde något akut till helgens cykelresa 🙂

Men skönt att kunna ha nåt mindre för hemmaturer hursomhelst.

Jimel

Aktiv medlem
Ja typ nån sämre variant än Fidlock av vad jag läst. Bästa vore om jag endast kunde hitta en mindre flaska med vanlig diameter.
Aha det var ju synd, hur stora är happyflaskorna? Har en på jobbet och tycker den ser ganska liten ut om jag jämför med spez och camelbak flaskorna jag har på cykeln.

moros

Aktiv medlem
Jag hade ju samma problem, utan piggyback. På en M ram, alu. Provade flera kombinationer. Enda som funkade var procraft sidoställ i alu och topeaks flaska. 17.5 är det mätt upp till toppen på munstycket?

manneblask

Aktiv medlem
Jag hade ju samma problem, utan piggyback. På en M ram, alu. Provade flera kombinationer. Enda som funkade var procraft sidoställ i alu och topeaks flaska. 17.5 är det mätt upp till toppen på munstycket?
Har också M, Har funkat utan piggy med Topeak Ninja och en 620ml flaska.

Det är mätt upp slutet av "pipen".

MP3-Sthlm

Aktiv medlem
Fidlock känns som en given kandidat just nu. Sett nåt liknande som heter MonkeyLink också.
Ser ju precis ut som fidlock så är nog bara en Brandad flaska.
Jag var grymt nöjd med fidlocken tyvärr så funkar fidlock inte på nuvarande cykel(Occam). Bäst är när man sätter tillbaka flaskan bara hålla den över fästet så snäpper den fast.

Mayhem

Aktiv medlem

manneblask

Aktiv medlem

Johan!

Ny medlem
Meta tr 29, storlek large med piggyback, fidlocks 590 får plats om man tar bort skyddslocket. Med flera millimeter till godo.

NickPick

Aktiv medlem
Fidlocken borde funka men jag körde på Fabric flaskan med fästpluppar på ramen på min Meta AMVisa bilaga 435926
Efter att ha tappat flaskan 3 gånger så skiter jag i fabric, mest för att nu hittade jag inte flaskan igen... Lossnar vid vanlig gruscykling och då är det extratejpat så flaskan ska sitta bättre.
Hur får man den att sitta kvar på något dylikt?

Paco

Aktiv medlem
Efter att ha tappat flaskan 3 gånger så skiter jag i fabric, mest för att nu hittade jag inte flaskan igen... Lossnar vid vanlig gruscykling och då är det extratejpat så flaskan ska sitta bättre.
Hur får man den att sitta kvar på något dylikt?
Hmm...min släppte när det blev riktigt stökigt.
Hann dock sälja ramen innan ny flaska inhandlades😜

magnus

Medlem
Nån som testat den där Canyonvarianten som det länkades till längre upp? Kör också på Fidlock 450 ml men tycker ofta det är i minsta laget.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer