Tips på lösning att skapa digitala checkpoints för ”Cykelorientering”

Tjena!
Jag håller på att sätta ihop ett koncept för landsväg/grus-cykling som kopierar orienteringens ”Trim-orientering” eller Naturpasset. Alltså att man sätter ut ett antal kontroller som ligger ute hela säsongen (bor i Norrbotten så vi har typ 5 månader att nyttja), och som du som användare kan plocka i ditt eget tempo. Att skapa en karta att ha i näven och leta kontroller är inget problem, men jag skulle vilja ha en enkel app eller webblösning där man kan göra en incheckning när man är vid kontrollen. Eller skriva sitt namn/ta en selfie eller nåt som bevis. Min tanke är att skapa olika typer av rundor och challenges inom detta system med kontrollpunkter så att man i slutet av säsongen kan stämma av och se vilka som tog flest kontroller, vilken kontroll som de flesta tog osv.
Finns det nån av er som kan tipsa om en bra digital lösning för detta? Helst så att man inte behöver sätta ut en fysisk kontroll (för att slippa tillstånd från markägare). Fritidsförvaltningen på vår kommun är positiv till projektet och kommer att sår för kostnader att skapa och trycka en fysisk karta, men jag skulle vilja ha ett digitalt incheckningssystem också.
Strava/Komoot/Trailforks har väl som jag förstår det bara rundor/segment som man kan skapa?

gsb

Aktiv medlem
Prova med att använda appen "UsynligO", den vet jag har använts för att "stämpla" utan att det finns någon stämpel ute.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer