Tips på MTB banor runt norra Bohuslän?

Söker tips på nya MTB stigar i Norra Bohuslän runt Lysekil, Grebbestad, Smögen, Grundsund, Dragsmark, Fjällbacka, Dingle, Hamburgsund, Hunnebostrand, Ellös, Älgafallet, kanske finns det bra banor runt norska gränsen? Dagsturer där man startar runt 10:00, 11:00 tiden och kör i några timmar och sedan hem. Därefter tar man nästa bana dagen efter om energi finns =). Vill köra när som bara jag slipper asfalt och downhill, enduro för MTB är ok. Jag vill helst inte tvingas gå av cykeln och bära upp den för ett berg =).
MTB Trial/Enduro är ok, natursköna små hopp upp till 2 m får gärna finnas men inte hela tiden. Helst natursköna stigar, det får gärna vara tekniskt men inte för tekniskt då det inte är roligt. Banans längd 4-6 mil, går även bra med kortare också bara det är vackert. Asfalt vill jag helst inte köra på alls. Tacksam för alla tips jag kan få. Jag kör gärna med någon som känner till bra stigar, som kanske vill visa bra banor, en bra guide kanske finns? Eftersom jag kommer ha cykeln på cykelställ på dragkroken bör det även finnas bra bilparkering i närheten. Jag har tröttnat lite på de skogsbanor jag kör på idag, därav önskas tips på nya MTB banor. Skriv gärna ner GPS kordinater, skicka gärna google maps länkar, allt ni kan tänka er. Jag tar tacksam emot alla tips jag kan få.

Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
Köp Aron's jättefina bok!
Är just tillbaka från Bohuslän där vi vandrade Mälmön och Ramsvikslandet turen från boken. Jättevackert och skulle gärna komma tillbaka med cyklarna för tekniskt cykling.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Är just tillbaka från Bohuslän där vi vandrade Mälmön och Ramsvikslandet turen från boken. Jättevackert och skulle gärna komma tillbaka med cyklarna för tekniskt cykling.
+1

SLI

Medlem
Varför startar du två likadana trådar samtidigt?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer