kvistlind
Ny medlem
Tips på pendlingscykel i Stockholm
Hej allihopa,
Min gamla city bike har gått sönder och kikar därför på att köpa en ny. Har hört att single speed cyklar passar bra för att pendla med inne i städer. Dock så har jag tidigare haft antingen vanliga dam eller herr-cyklar och kan därför nästan ingenting om ämnet. Tycker att dessa två cyklar är jäkligt snygga, kan någon vänlig själ berätta om de passar bra som pendlings cykel i Stockholms innerstad och om det är några större skillnader mellan cyklarna?
www.stalhasten.se
otisbikes.com
Min gamla city bike har gått sönder och kikar därför på att köpa en ny. Har hört att single speed cyklar passar bra för att pendla med inne i städer. Dock så har jag tidigare haft antingen vanliga dam eller herr-cyklar och kan därför nästan ingenting om ämnet. Tycker att dessa två cyklar är jäkligt snygga, kan någon vänlig själ berätta om de passar bra som pendlings cykel i Stockholms innerstad och om det är några större skillnader mellan cyklarna?

Sport blå - Stålhästen
Snabbare, snyggare och smäckrare än de andra cykelmodellerna. Med sina smala däck, sportiga styre och framåtlutade sittposition ser den ut att göra 30 knyck redan i cykelstället. Den 0 vxl kan enkelt göras om till en fixed-gear genom att vända på bakhjulet. Görs dock på eget bevåg (man måste...

SanFran Single
With inspiration from the city streets of San Francisco, we’ve created a smooth & stripped down, urban single speed to a price that’s affordable to everyone. SPECIFICATIONS • Robust and steady steel frame• Promax RC-462 front brake• Coaster brake• Velo saddle • Chrome Bell• Alloy double wall 28...