Tips på robusta flaskhållare för "hängande" montering?

BuTTuS

Aktiv medlem
Söker tips på kralliga och styva flaskhållare att sätta på undersidan av underröret?
De diverse ex jag hittat i mina lådor verkar inte hålla måttet, de håller åt för dåligt och orsakar skaller, även om man klämmer ihop dem något innan montering. En "längre" variant skulle nog inte skada heller?

IMG_2112.JPG

Lazy_eye

Aktiv medlem
DDCBF858-DFB9-4682-BBDA-90B6CF025BF3.png
Jag har en av den här typen ungefär. Jag har klämt till den något och den håller både vanliga sportflaskor och juiz-petflaskor bra och utan skaller. Det går dessutom att klämma till den så att den ligger något åt vänster om man vill ha någon tjockare flaska. Så att den inte går emot vevpartiet alltså.

Funkar pääärfäkt.

Raemoe

Aktiv medlem
Jag använder en king cage bottle lowering cage i den positionen och min verktygsflaska sitter riktigt bra.

xdr

Aktiv medlem
Jag gillar mina fidlock. Håller för trenduro med tillhörande gravity kit.

BuTTuS

Aktiv medlem
Tack för tipsen alla, men jag kom just på att det man har där är ju ändå inget man byter i farten så då kan man ju lika gärna dra ett band runt den... Tänk att man alltid tänker "köp nytt" när ett problem uppstår :-)

gandhi

Aktiv medlem
BBB SideCarbon håller flaskorna i ett järngrepp. Jag har testat ganska många flaskhållare och dessa har aldrig tappat en flaska oavsett underlag. Ett riktigt "sug-klick" när man sätter i flaskan. Finns i två utföranden så man kan välja åtkomst från höger eller vänster.

Köp & Sälj

Topp