Tips på sommardäck

karkka

Medlem
Tips på sommardäck
Hej.

Klev av cykeln (Merida striker 28") på jobbet i morse och hörde hur det pys ur en av dubbarna. Det är Schwable 120dubbar eller dyl. köpte dessa för ca 5 år sedan och aldrig haft en punktering på den. så nu när jag tog bort slangen att den var full med små märken efter dubben, det kanske är helt normalt efter några år. jag har alltid kör med rekommenderat lufttryck. Sommardäcken continental har oxå ena däcket gett upp fullt med stora revor så kevlaren syns, kanske 3 år gammalt. Känns som att gummit i däcken är plastaktigt.

Hur som. vad tros om dessa sommardäck? Kör mkt asfalt pendling, vill ha däck man kan lita på.

Finns ju en massa olika namn på typ samma däck, plus, guard, tour mm.

mzi

Aktiv medlem
Tips på sommardäck
Marathon Plus är oförstörbart, men inte speciellt njutbart att cykla på. Men om det första permieras över det andra så är det ett givet köp.

kais01

Aktiv medlem
Tips på sommardäck
o
Kan rekommendera att kolla här för en referens på rullmotstånd
Rolling resistance review
och punkamotstånd:)

marathon är ett träigt däck och plus än värre. försök hitta ett alternativ.

schwalbe dubbdäck för gatubruk har bra och greppig gummiblandning men dubbpunka har varit ett tema. det har påståtts här på happy att problemet minskat, och dina fem år var ju ganska bra ändå. problemet finns i princip inte på pendlardäcket suomi w106, men även det rullar åt det tröga hållet.

bra cykeldubbdäck är kostsamma men det kan finnas bättre erbjudanden så här års. köper du nu istället för i höst slipper du risken att dina däck förvaras för varmt över sommaren.

karkka

Medlem
Tips på sommardäck
Dom var ju ganska dyra, och folding?? är det sådana man ser som är ihopvikta likt en slangarna? vad är skillnaden. kan väl tänka mig att betala runt 300-350 kr st för sommar däck.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer