Tips på Trail-Hardtails

SIE

Aktiv medlem
Tips på Trail-Hardtails
Denna fick ok betyg i ett engelskt test för något år sen har jag för mig:

https://www.decathlon.se/mtb-am-100s-29-id_8586941.html
Här var den:

Putte--

Aktiv medlem
Tips på Trail-Hardtails
Måste vara många med den hojen ute i spåren snart. Skulle vara intressant att veta hur många här på happy som kör deras hojar.

SocialGimp

Aktiv medlem
Tips på Trail-Hardtails
Vet inte om det är ett alternativ men nu kl 16 idag så släpptes nya Roscoe som är mer mot trail-hållet 65 grader HA o läste jag 430 mm kedjestag? Får kolla igen men det verkar vara en hur kul hoj som helst!
140 mm o 29 x 2,6.

Priserna:
1627569842820.png

1627570091001.png

Senast ändrad:

Putte--

Aktiv medlem
Tips på Trail-Hardtails
Det mesta ser väl bra ut men lite kort och flack sta. Har de tagit en xc ram och lutat den bakåt igen?
Verkar lite så, och så höjer dom priserna. Nu ver jag ju inte något om spec. men gamla 6an var ju rubbish i specen men "billig" 7an låg på runt 14-15 med judy air och 8an med en rs 35 runt 19.... Nu är det helt andra kulor så man kan ju hoppas att dom är väl utrustade.

MagerValp

Aktiv medlem
Tips på Trail-Hardtails
Och fortfarande QR på sexan. Varför gör de på detta viset?

Verkar vara lite tristare geo på sexan också?

Edit: Ja, verkar vara gamla ramen på sexan?

Putte--

Aktiv medlem
Tips på Trail-Hardtails
Jag kan tycka att 8an kändes prisvärd innan men inte nu längre, kan vara att dom gått över till shimano och dom höjd priserna för att kompensera vad dom förlorat under pandemin (men detta e bara spekulationer). Oavsett så är det mycket pengar. Jag kan få på 2.6or på rockridern också.
Notera också att dom lämnat 27.5+ konceptet.

jonte987

Aktiv medlem
Tips på Trail-Hardtails
Det är väl kaske läge att ta lite extra betalt när det är brist på komponenter. Gäller bara att ha en smart säljschef som tänker på positionering för tiden efter krisen.

Ja, den hade skruvat bb också. Precis som Stoic.

SIE

Aktiv medlem
Tips på Trail-Hardtails
Låter bra. Jag har väl minst ett år till 150cm. Kanske är bäst att gå 24=>s istället för 24=>26''=>?
Kolla även om Isaberg säljer ut sina Roscoe 6 i XS när säsongen är slut, det var f ö en sån som fick min dotter att tycka att stigcykling kunde vara kul utanför pumptracken. Dropper, dämpare, plusdäck och granny gear var grejen, att den vägde ett ton var hon inte så brydd över, snarare gillade hon att den var så stabil jämfört med hennes helstela 26” med 1,75” däck.

SIE

Aktiv medlem
Tips på Trail-Hardtails
Får se hur breda 650b-däck man får i en ram stl S, har mailat kundtjänst. Med lite tur iaf 2,6:or för max dämpning..

Putte--

Aktiv medlem
Tips på Trail-Hardtails
Får se hur breda 650b-däck man får i en ram stl S, har mailat kundtjänst. Med lite tur iaf 2,6:or för max dämpning..
Ja det tror jag du får plats med. Min L ram är väldigt generös. Hade nog fått dit ännu grövre om det inte vore för dropper wiren som e konstigt dragen. Plus att S och M ramarna kommer med 35mm fälgar medans L och XL kommer med 30mm.
IMG_20210729_201908.jpg

Putte--

Aktiv medlem
Tips på Trail-Hardtails
Aha. Njä, tror inte det faktiskt. Ganska gott om space där med, syns bara inte på bilden, jag har ju satt på 2.4or nu och jag har väl ca 1.5cm till godo dit. Kan gå ut och kolla mer exakt om du vill. 😁

jonte987

Aktiv medlem
Tips på Trail-Hardtails
Aha. Njä, tror inte det faktiskt. Ganska gott om space där med, syns bara inte på bilden, jag har ju satt på 2.4or nu och jag har väl ca 1.5cm till godo dit. Kan gå ut och kolla mer exakt om du vill. 😁
Jag menar innan det tar i vajern. Blir ju smalare.
Har för mig är det stod någonstans att 27.5+ skulle funka. Eller blandar jag ihop det?
+ Borde betyda minst 2.8 tycker jag

Putte--

Aktiv medlem
Tips på Trail-Hardtails
Märkligt att de sätter 2,10:or på den från fabrik. Kanske behövde dumpa lite däcklager..

Var köpte du dekalerna förresten?
Tror det var ett sätt att hålla priset nere, det var wire däck och icke tlr. S och M kommer som sagt med bredare fälg men bara med 2.25or, dock så e dom tlr.
Jag beställde dom samtidigt som däcken via bikeinn men finns på Bikester oxå. Dyedbro är ganska stora. Nya handtag och flaskhållare från Supacaz.
Vet inte om jag sa det men har tänkt byta dekalerna på gaffeln oxå, går att beställa customized på slikgraphics.com

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer