Torsdagsölcykling i Uppsala - del II

Mårten

Aktiv medlem

dnleriksson

Aktiv medlem
Nu är min sjukskrivning över och min läkare har sagt att jag får göra vad jag vill och belasta nyckelbenet fullt! Dock känns det inte alls smärtfritt och bra att göra det, men lite myscykling i Gozzis var inga problem ?

20180619_225114.jpg

20180619_225452.jpg

IMG_20180619_213856_134.jpg

Det är sjukt lite cykling i den här tråden! Har alla lagt ner det helt och hållet? Ingen kan ju skylla på vädret iaf ?

dnleriksson

Aktiv medlem
Tänkte köpa ett till hjulpar till Enduron förra året, men sen dök den här upp för ett bra pris med kompatibla hjul så det fick bli en extra cykel istället ? Dock är ht inget för mig, men jag tar den ibland ändå för lite omväxling och den är ändå lite lättare än Enduron!
Får väl se vad det blir nästa gång. Är rätt skönt med bara en mtb ändå så kliver kanske ner ett snäpp på slaglängdsskalan igen för mer allround. Är ju andra gången jag är uppe på 160 med små hjul, men tillbaka till ~140 och 29 blir det nog nästa år. Synd bara på alla hjulpar (4) med dyra mysiga däck man har till 27,5 nu ?

JojjeM

Aktiv medlem
Kul att se att du är tillbaka på hojen! Hoppas att det fortsätter gå åt rätt håll med läkningen.

Kan man inte skylla på att det är för varmt och dammigt?

/Johan

dnleriksson

Aktiv medlem
JojjeM sa:
Kul att se att du är tillbaka på hojen! Hoppas att det fortsätter gå åt rätt håll med läkningen.

Kan man inte skylla på att det är för varmt och dammigt?

/Johan
Jo, iofs... Men damm brukar mest vara jobbigt när man är flera och vi gubbsurar väl mest för oss själva i skogarna! Värmen är ju slut nu. Känns nästan som höst och det är ju bästa cykeltiden!

s

Aktiv medlem
Du ser stark ut Daniel.

Själv passde jag på att stuka en handled för en vecka sedan. Provrullade lite i lördags men det var inget att skriva hem om precis.

Simpanovic

Ny medlem
Var ute i söndags och skaffade er lite nytt photoshopmateriel. Jag bjuder på den. Under promenaden stötte jag på ett antal cyklister, men lär ju inte varit någon här i tråden. Ingen hade med sig photoshop som det såg ut...

Torpet.JPG

Loftberg

Aktiv medlem
När till och med låtsas-cyklarn dnl börjar fotoshoppa (om än på fel ställe), så blir jag ju nästan sugen själv. Kanske blir en sväng ikväll, om jag minns hur man gör.

Har iallafall förberett ordentligt. En bit bag-in-box får agera distans efter att jag och Shrue justerade mitt vevparti.
20180620_124654.jpg

Loftberg

Aktiv medlem
Blev en liten gubbsväng tillslut!

Dagens första Lunsenligg, på Olas.
20180620_140320-01.jpeg

Extrempoppig bild på fräsch spång i gräs.
20180620_142345-01.jpeg

Kärlek på väg mot Trekorset.
20180620_143459-01.jpeg

Ännu en ny spång. Nu inte såphal och doserad.
20180620_143922-01.jpeg

En bra bit kvar till Jojjes PS skills, men får duga tills vidare.
20180620_145323-01.jpeg

Byter torpöl mot torpbanan.
20180620_145408-01.jpeg

Upplandsleden sydgående mot Rickebasta.
20180620_151849-01.jpeg

Det har sågats lite vid ena infarten till Morga.
20180620_154828-01.jpeg

Stor random stenklippasak i Morga. Inga kor i sikte.
20180620_155529-01.jpeg

Ett sånt där änna boskapshinder.
20180620_160231-01.jpeg

Blåsigt på Ekoln vill jag lova.
20180620_160556-01.jpeg

// Erik

Mårten

Aktiv medlem
Loftberg: Du kan inte tänka dig att ta en uppsättning likadana bilder utan cykel så man kan shoppa in sin egen?

Tror att vi är fler som skulle uppskatta det.

s

Aktiv medlem
Mårten sa:
Loftberg: Du kan inte tänka dig att ta en uppsättning likadana bilder utan cykel så man kan shoppa in sin egen?

Tror att vi är fler som skulle uppskatta det.
Köp en likadan cykel så slipper du pilla pixlar.

Loftberg

Aktiv medlem
"Enligt överenskommelsen med staten ska Ultunalänken vara klar 2029 när den nya järnvägsstationen i Bergsbrunna invigs. Byggnationen planeras att påbörjas 2024 och kommer att planläggas så att den på minsta möjliga sätt stör trafiken och stadens invånare."
download_20180628_153841.png

Så, det är alltså bestämt nu? Hållplatser ute i Lunsen? Är fortsatt jävligt skeptisk till hur nödvändiga dessa planer alls är. Samtidigt är jag så klart orolig för konsekvenserna detta får på Lunsen, både direkt i anslutning, men även indirekt för framtiden då attraktionskraft till området säkerligen ökar.

Och påverkas Åsen? Sten Sture?

Vad tror ni? Diskutera.

Senast ändrad:

s

Aktiv medlem
Med tanke på stationernas placering så kan man anta att de planerar att bygga hus på en rejäl bit av norr Lunsen. =(
Vore i.o.f.s. fett med en station mitt i skogen så man kunde ta spårvagn hela vägen ut med cykeln men så lär det inte bli.

Loftberg

Aktiv medlem
Frågan är hur stor del som faktiskt täcks av reservatet. Det är ju skyddat med unika arter och dylikt. Hur långt in kan de ta sig?

Loftberg

Aktiv medlem
Lyckades gräva fram en underlagsrapport från kommunen, gällande de alternativ av korridorer som skulle kunna användas för spårdragningen. Om det finns någon sanning i detta ser iallafall större delen av Lunsen ut att lämnas intakt.

Screenshot_20180629-212501_OneDrive-01.jpeg

Herrgård

Ny medlem
Det enda som trafikmässigt funkar i Uppsala är ju cykel så det kan knappast bli sämre :-)

Nu när favvon gula stigen är grusad blir ju spårvagn till lunsen perfekt.

Herrgård sa:
Det enda som trafikmässigt funkar i Uppsala är ju cykel så det kan knappast bli sämre :-)

Nu när favvon gula stigen är grusad blir ju spårvagn till lunsen perfekt.
Spårvagn är då sämst för cyklister det är ju tågspår i vägen man kan fastna i om man inte har tillräckligt breda däck

Loftberg

Aktiv medlem
Idag togs gubbrajd till nya nivåer. Jag och dnl trotsade farbrorskrämpor och uråldrigt källarflås, och tog en sväng på ynka 33 km runt nejden.

Dnl är nöjd att vara tillbaka på fullgung.
20180630_150010-01.jpeg

Densamma nyckelbenstestar i Lunsen.
20180630_144945_061-01.jpeg

Ännu mer nyckelbenstest. Funkar bra. Håller. Check.
20180630_145950_056-01.jpeg

Ett lut också så klart. Obligatoriskt.
20180630_152521-01.jpeg

En måltid för gubbar! Premium!
20180630_154426-01.jpeg

Även ett Enduro-lut inklusive blue bird över gropen.
20180630_155215-01.jpeg

Fläsk-Sven har hittat nya mål i livet.
received_2235353609838672-01.jpeg

Mys i Lugnet. Ej enligt Chronos ordning.
20180630_152558_032-01.jpeg

PARTEEEEH PÅ TVÅ HJUL!!
20180630_152628-01.jpeg

Monumentalt.
20180630_163917-01.jpeg

Ska det verkligen vara så här?
20180630_170236-01.jpeg

//Erik

s

Aktiv medlem
Tjusigt!

Hur gick det? Har det publicerats några bilder och resultat från tävlingen?

s

Aktiv medlem
Kom på den briljanta idéen att sticka ut och cykla efter morgonens regnskur.

IMG_1688.jpg

Ordentligt blött men på förmiddagen såg jag inga vattenansamlingar någonstans. Nu är nog hela skogen översväammad

IMG_1689.jpg

Blött

IMG_1691.jpg

Blå himmel.

Det gick fantastiskt sakta i värmen och som bonus hängde sig cykeldatan så jag fick bara vara sämst på ett par Stravasegment.

s

Aktiv medlem
WSB sa:
Oj, cykla. Det ska jag nog prova på ikväll vid 19-tiden. Vart någonstans tro?
Det är nog blött och halt vart du än kör.
Tyckte faktiskt det var trevligt med alla blöta träd som hänger in över TT:n. De ger en behaglig dusch när man cyklar förbi =)

Vore intressant att höra om surhålen fyllts på eller om allt regn dränerats redan.

Mårten

Aktiv medlem
Är det inte för varmt så är det för blött...

(Och jag har också den ultimata ursäkten i att jag dras med en infektion som effektivt sätter stopp för alla försök till fysisk aktivitet. Det blir dock bättre och bättre med den...)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer