Torsdagsölcykling i Uppsala - del II

Pearl

Medlem
Tack, då blir det väl bara att börja spana efter lämpliga dubbdäck till 29:er-n.

En annan fundering, någon som vet av någon skogsbilväg/enskild väg gärna med vägbom i krokarna kring Uppsala?

Ska börja cykla med hunden och skulle gärna börja med detta där trafiken är begränsad =)

dnleriksson

Aktiv medlem
När du köpt dubbdäck går det väl bra att cykla alla vägar genom Nåsten. Trafik i form av någon cyklist, gående och möjligen någon häst kan förekomma!

dnleriksson

Aktiv medlem
Gozzis är däremot ett ställe där dubbdäck är bra för det finns inget berg att halka runt på med dubb och det brukar bli mycket is på många ställen! Motionsspåret runt Gozzis är ofta bara dödsis och småstigarna i Drälinge brukar vara bäst om man inte har dubb.

JojjeM

Aktiv medlem
Oj! Nån sorts aktivitetsrekord senaste dygnet :)
Tumme upp för riktiga cykelbilder dnleriksson och Loftberg.

Conan arkivarien sa:
Om jag hade cyklat i Nåsten i dag, vilket jag förnekar har hänt, hade jag använt dubb.
Om jag hade följt dig på Strava, vilket jag förnekar, hade jag sett att du visst var ute och cyklade i Nåsten.

/Johan

WSB

Aktiv medlem
Hej! Nu börjar snön smälta i vår platta stad och det rycker i cykeltarmen. Det var längesedan vi körde en lokal endurotävling i Uppsala så jag tycker att det är dags igen. Upplägget denna gång kommer vara lite annorlunda, då den ska i det närmaste ses som en träningstävling för ESS. Svårighetsgraden kommer inte vara särskilt hög men förhoppningsvis kommer man vara riktigt trött efteråt!

Så hur uppnår man då ”ESS-status” på en tävling i Uppsala? Jo, man får lägga till längre transportsträckor och samla de höjdmeter som finns.

Upplägget kommer vara enligt följande*:

Start: Gunillaklockan

TS1: Gunillaklockan-Stadsskogen-Eriksberg-Kung björns hög
SS1: ”Kung björns finurliga endurospecial” (Obs, ingen cykling på själva högen kommer att ske)

TS2: Kung björns hög – Hågadalen – Nåsten
SS2: ”Roots, bloody roots”

TS3: Hågadalen – Predikstolen
SS3: ”Oj fan, finns det DeHå här?”

TS4: Hågadalen – Skarholmen – Lunsen – Lugnet
SS4: ”50/01-style”

TS5: Flottssund – Cole de Sunnersta
SS5: ”Hästskon DH”

TS6: Uppsala Alpina Center – Sunnerstaspången – Sunnerstaåsen
SS6: ”Front wheel turns”

TS7: Sunnersta spången – Shimanobacken – Kronåsen
SS7: ”Afdraande”

TS8: Fågeltornet – SLU – Kronåsen
SS8: ”Skrå”

TS9: Fågeltornet – Ulleråker – Ångström – Sten Sture
SS9: ”20 seconds of fun”

TS10: Studenternas IP – Sjukhusbacken – Slottet

Mål: Slottsgården

*Med reservation för ändringar.

Det kommer inom kort finnas .gpx filer för samtliga sträckor (transport och tävlingssträckor) och tävlingen kommer att klockas med NytaTime. Maxtid för tävlingen är 3h.

Många av sträckorna har jag byggt i smyg under hösten utan Stravaloggning, så jag kan utlova ett par nya roliga sträckor som förhoppningsvis ingen har kört tidigare! Transporternas dragning har jag också en idé för som gör att det inte bara blir att trampa platt utan man håller sig varm.

Så vilka tycker att det här låter intressant?!

Återkommer med datum och .gpx-filer inom kort!

Senast ändrad:

WSB

Aktiv medlem
Kul!

Jag tror vi kommer behöva ha två funktionärer för tidtagning. Jag kan vara den ena så då behövs det bara en till :) Kan vara bra med en backup också, ifall någon skulle bli sjuk eller får prova på ambulanshelikopter.

Och tidtagning utesluter inte att man får cykla, det blir dock att man får ta sig lite mer fram och tillbaka på varje SS.

Jag kommer köra en testrunda utan tidtagning för att göra .gpx filerna, den som vill får gärna haka på då! Postar här några dagar innan och det kommer bli på en lördag/söndag.

Shrue

Aktiv medlem
Föreslår att racet går en söndag så man kan komma upp till Uppsala och hänga/dricka öl/tjuvträna på lördagen :)

WSB

Aktiv medlem
Söndagsidé låter riktigt bra!

Komradio kör vi på! Jag har ett par walkie talkies hemma.

Loftberg

Aktiv medlem
Smygtränade idag i Änggårdsbergen. Första besöket sen 12 oktober (!). Det blev både kortärmat och korta ben. Grymt väder mao. Och kläderna passa än, trots alla ölkilon.

Om jag log så såg jag så tjock ut. Mer än brukligt alltså.
20190213_135847.jpg

Vår på riktigt.
20190213_134201-01.jpeg

Hike a bike uppför Fässigt.
20190213_133410-01.jpeg

Isen på Trindemossen låg nätt och jämt kvar.
20190213_135157-01.jpeg

Alltid lika trevligt med utsikten från Ljungheden.
20190213_135724-01.jpeg

Vore tragiskt om Botaniska omöjliggör cykling nedför Laxtrappan.
20190213_141843-01.jpeg

Tack vare erosion blir Sheep Cuddler bara mer och mer spännande varje år.
20190213_143337-01.jpeg

Hällar o grejs.
20190213_143636-01.jpeg

XC-flow mot Nedåtkullen.
20190213_144055-01.jpeg

Även Episka bjöd på stora mängder premium.
20190213_153810-01.jpeg

Fortfarande aldrig droppat den, men med lycra-outfit och 20 extra malt-kilon, kändes idag inte som rätt tillfälle att prova. Så jag valde stöket.
20190213_154135-01.jpeg

Japp, lycka!
20190213_160735.jpg

Loftberg

Aktiv medlem
Igår rehab-rockade Uppsala-gubbarna Änggårdsbergen ett gäng timmar. Den ena fortfarande i kölvattnet efter en långdragen flunsa, den andra bara i allmänt risig form och med släng av astma. Medan Shrue kände på endurovibbar, smög jag försiktigt efter, mest livrädd att slå mig - och slog mig det gjorde jag, min vana trogen.

Propaganda på många plan.
20190216_130318-01.jpeg

Både ligg och lut är alltid roligare om man är två.
20190216_125657-01.jpeg

Jag låtsas cykla fort.
received_245717019649574-01.jpeg

Shrue flexar en av sina många finslipade talanger.
20190216_124435_026-01.jpeg

Solo-ligg with a view.
20190216_130304-01.jpeg

Smalare och brantare än vad det ser ut. Jag hade inte feelingen, så agerade stolt fotograf istället.
20190216_130851_033-01.jpeg

Det är efter alla hans resor ner på kontinenten, nästan inte roligt att cykla med den här snubben längre.
20190216_134035_022-01.jpeg

Djupa dalar...
20190216_150629-01.jpeg

Oh yes.
20190217_150829.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer