Torsdagsölcykling i Uppsala - del II

JojjeM

Aktiv medlem
Fin kyrka!

Jag släpade mig ut och lallade runt lite i Berthågaskogen utan växlar eller fjädring. Resulterade i drygt 20 sekunder ren action:

/Johan

Pearl

Medlem
Finns det någon bra information om vilka leder och stigar som finns kring/i Uppsala för hojande, så man som nybörjare kan hitta sig ut i skogen?

Plush

Moderator
Forumvärd
Pearl sa:
Finns det någon bra information om vilka leder och stigar som finns kring/i Uppsala för hojande, så man som nybörjare kan hitta sig ut i skogen?
Jag sitter lite i samma sits...Och egentligen inte hittat något.
Dock har jag på egen hand utforskat Sten Sture, Kronåsparken, Rödbo/Tunåsen.
Har kvar Lunsen och Nåsten.

Måste skaffa en GPS så jag kan få vägvisning då jag kör själv pga E-mtb osv... Vill inte störa de andra som avskyr det så då blir det solo.

Pearl

Medlem
Tack för tips!
Finns det någon stig som passar en nybörjare bättre än någon annan? Eller är det bara ut och åka? =)

Eller jag vänder på frågan, finns det någon stig som man inte bör ge sig på som nybörjare? =)

JojjeM

Aktiv medlem
Pearl sa:
Tack för tips!
Finns det någon stig som passar en nybörjare bättre än någon annan? Eller är det bara ut och åka? =)

Eller jag vänder på frågan, finns det någon stig som man inte bör ge sig på som nybörjare? =)
Gula Stigen är lättcyklad. Den börjar vid Studenternas och går ut till Sunnersta. Finns (uppdelad på olika avsnitt) på Trailforks. Det första här: https://www.trailforks.com/trails/gulastigen-studenternaspolacksbacken/

Finns även på Strava https://www.strava.com/segments/4620942?filter=overall

Ovan med reservation för att jag inte kört den på flera år och att den kan ha dragits om i samband med diverse byggen. Den bör dock vara skyltad och lätt att följa.

/Johan

Plush

Moderator
Forumvärd
JojjeM sa:
Pearl sa:
Tack för tips!

Gula Stigen är lättcyklad. Den börjar vid Studenternas och går ut till Sunnersta. Finns (uppdelad på olika avsnitt) på Trailforks. Det första här: https://www.trailforks.com/trails/gulastigen-studenternaspolacksbacken/

Finns även på Strava https://www.strava.com/segments/4620942?filter=overall

Ovan med reservation för att jag inte kört den på flera år och att den kan ha dragits om i samband med diverse byggen. Den bör dock vara skyltad och lätt att följa.

/Johan
Tänk på att den är väldigt trafikerad från början vid studenternas, så man inte blåser på och skapar irritation.

Pearl

Medlem
Plush sa:
JojjeM sa:
Tänk på att den är väldigt trafikerad från början vid studenternas, så man inte blåser på och skapar irritation.
Har tillgång till bil själv, om man vill hitta en stig som inte är nära någon trafikerad väg, vart bör man åka då?
Har en hund som brukar få följa med ibland när jag cyklar så vore toppen om det finns något ställe där det inte är alltför mycket trafik och så.

Plush

Moderator
Forumvärd
Pearl sa:
Plush sa:
JojjeM sa:
Har tillgång till bil själv, om man vill hitta en stig som inte är nära någon trafikerad väg, vart bör man åka då?
Har en hund som brukar få följa med ibland när jag cyklar så vore toppen om det finns något ställe där det inte är alltför mycket trafik och så.
Lunsen eller Nåsten är bra tips.

JojjeM

Aktiv medlem
Sparkar lite på det här liket till tråd och undrar om nån vill slöcykla lite i eftermiddag :)

Typ Plantis 14?

(men är flexibel både vad gäller tid och plats)

/Johan

JojjeM

Aktiv medlem
Tack Ari och Niklas för trevligt sällskap och gott humör trots mina mindre lyckade vägval ;)

DSC_2268.JPG

Grymt fint i skogen nu.

/Johan

s

Aktiv medlem
Men, oj vad gör ni, cyklar? Jisses Amalia!

Själv åt jag kakor hela eftermiddagen. Klart smartare val.

Loftberg

Aktiv medlem
Härligt med cyklande! Jag är ute på jobb än men kommer hem i veckan så hoppas få till åtminstone en tur i skogen.

AWi

Medlem
Härligt! Men Johan är inte på bild? Är det något random från en åtelkamera eller liknande? (Avundsjuk)

dnleriksson

Aktiv medlem
Men Johan, trodde faktiskt du skulle ta den! Typ hundra meter från banvallen på Läbyvadstarmen i nordlig riktning ?

Jag stod inte kvar! Hade säkert varit bekvämare dock för det var bra jobbigt att cykla efter drygt två månader uppehåll och dessutom med en xc-ifierad kompis med både snabb cykel och snabba ben!
Blev 30 km i Nåsten och Vårdsätra.
20191001_170525-01.jpeg

20191001_173831-01.jpeg

JojjeM

Aktiv medlem
dnleriksson sa:
Men Johan, trodde faktiskt du skulle ta den! Typ hundra meter från banvallen på Läbyvadstarmen i nordlig riktning ?
Ja, det borde jag verkligen gjort ?. Passerade så sent som i lördags (dock till fots och i andra riktningen).

/Johan

Erik O

Aktiv medlem
dnleriksson sa:

Jag stod inte kvar! Hade säkert varit bekvämare dock för det var bra jobbigt att cykla efter drygt två månader uppehåll och dessutom med en xc-ifierad kompis med både snabb cykel och snabba ben!
Blev 30 km i Nåsten och Vårdsätra.
Den där Nåstenbilden känner jag iaf igen trots bara en 1,5 månader i stan. Kul parti :)

Loftberg

Aktiv medlem
Slänger ut en krok med några dagars framförhållning. Jag åter hemma från jobb och har lite dagar att mörda. Framåt helga till tänkte jag kanske försöka styra upp den där riktigt långsamma psyklingen i Lunsen som jag pratade om tidigare. Så är det någon som fortfarande är sugen på att psykla riktigt gubb-slött så säg till. Kaffe ingår så klart.

dnleriksson

Aktiv medlem
Min kalender är ganska tom i helgen så inte alls omöjligt!

Ja, den Nåstenbilden tar nog några i den här tråden! Jag har endast cyklat den sträckan 77 ggr enligt Strava... Sen har jag nog nött några extra gånger upp och ner just där ?

s

Aktiv medlem
Låter supertrevligt med gubb-slött!

Jag kan när som i helgen, bara jag håller mig frisk. Det snörvlas både till höger och vänster på jobbet nu.

JojjeM

Aktiv medlem
Jag kan vara intresserad av söndag men behöver vara hemma till 14-tiden för att hinna mitt jobb som kombinerad chaufför och stalldräng.

Alternativt kväll med lampa.

/Johan

dnleriksson

Aktiv medlem
Söndag är bra! Gärna tidigt, men tidigt för mig är oftast inte samma sak som för många andra... Jag kan nog större delen av dagen ändå så jag anpassar mig!

Loftberg

Aktiv medlem
Inte kväll. 61-årsdag (inte min) skall firas på restaurang, så det går icke för cykel. Förmiddagstur passar mig bättre!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer