Torsdagsölcykling i Uppsala - del II

Loftberg

Aktiv medlem
Såg för övrigt att länsstyrelsen _inte_ är särskilt imponerad över Pellings visioner av en ny stadskärna. Tillbaka till ritbordet, och ett försiktigt optimistiskt hurra för oss natur-brukare!

Fundadores

Aktiv medlem
Saxar från Uppsala stigcyklisters sida å fb:
”Hej cyklister!

Lördag 13e Juni skulle Wasakåren (scouterna) ha en stor hajk i Djupviken Morga. Dock så blir det ändrade planer och den stora gruppen delas in i mindre olika grupper över en daghajk.

Så viktigt. I Morga och förmodligen en del i Lunsen kommer en hel del barn och ungdomar röra sig under hela dagen. Var väldigt försiktigt när ni cyklar på lördag. (Dvs undvik KOM försök, speciellt på nerförslöpen)

Fortsätt vara de trevligaste på stigen! Tack!”

Mårten

Aktiv medlem
Blåser fördjävligt idag. Skjuter på torsdagscyklingen till på söndag. Någon som vill följa med?

Lunsen? Plantis, avgång inte okristligt tidigt.

s

Aktiv medlem
Jag vill!

Tid spelar inte så stor roll för min del bara det är fint väder och kroppen känns bra.

JojjeM

Aktiv medlem
Inte omöjligt att jag kan dyka upp på söndag för att kolla in detta utlovade gnäll-battle. Håller ögonen på tråden.
Oklart dock om jag kommer ihåg hur man cyklar.

/Johan

JojjeM

Aktiv medlem
14 kan funka för min del.
Med reservation för att jag har tappat bort nån cykelgrej eller nåt är trasigt och så. Har inte tittat till liket i källaren än.

/Johan

JojjeM

Aktiv medlem
Hmm. Hittat allt utom en fungerande rygg så vet inte om jag vågar mig på nån skogscykling.
Ska fortsätta leta, men vänta inte på mig vid starten. Å andra sidan kan ni gnälla på vilken vekling jag är 🙂.

/Johan

s

Aktiv medlem
Det blir ingen stökig skogstur för min del idag. Har fortfarande ont efter att ha lekt nåldyna i fredags.
Tar en liten lugn gräsvägsrunda istället.

Mårten

Aktiv medlem
Jag testade kommunens nya spår. Bättre än väntat.

Men det finns definitivt att gnälla på. Min kondition bland annat.

risv

Aktiv medlem
Cyklade gula stigen/terrängcykelleden ner till skarholmen och sedan vidare en runda i Kungshamn-Morga. Mycket fint i Morga!
Finns det fler tipps på rundor med liknande terräng?
Jag cyklade också i lunsen. Tog någon genväg över 255 precis vid en parkering efter flottsundsbro mot lunsentorpet. Tyckte det var så mycket sten/rötter att cyklingen blev obekväm.
Är alla stigar i lunsen väldigt rotig/steniga?

Senast ändrad:

Mårten

Aktiv medlem
Det mesta i Lunsen är relativt rotigt och stenigt, japp.

Nåsten TT är bättre isf.

morga är det enda morga. Lugnet, alltså på västra sidan 255:an är betydligt mindre Sten och rötter än lunsen. Samma sak upp mot Lövstalöt i det som kallas Gozzis.

risv

Aktiv medlem

Nåsten TT är bättre isf.

morga är det enda morga. Lugnet, alltså på västra sidan 255:an är betydligt mindre Sten och rötter än lunsen. Samma sak upp mot Lövstalöt i det som kallas Gozzis.
Tack! Ska kika in Nåsten & Gozzis!

Loftberg

Aktiv medlem
Vecka 27 börjar min semester. Då vill jag hitta på något. Jag skiter om det är att cykla eller sitta på en bänk. Bara det innefattar öl och trevligt umgänge. Jag bara nämner det för er...

s

Aktiv medlem
Vecka 27 börjar min semester. Då vill jag hitta på något. Jag skiter om det är att cykla eller sitta på en bänk. Bara det innefattar öl och trevligt umgänge. Jag bara nämner det för er...
Öl utan att cykla, tanken svindlar. Att vi inte tänkt på det tidigare!?

Jag är också ledig från v.27

Mårten

Aktiv medlem
Öl utan att cykla, tanken svindlar. Att vi inte tänkt på det tidigare!?
Ska vi starta en ny tråd "Torsdagsöl i Uppsala"? s, styr du upp det? Tänker att det kan vara samma regler som för torsdagscykling. Ser ingen anledning att tillåta simdräkt i det sammanhanget heller.

s

Aktiv medlem
Ska vi starta en ny tråd "Torsdagsöl i Uppsala"? s, styr du upp det? Tänker att det kan vara samma regler som för torsdagscykling. Ser ingen anledning att tillåta simdräkt i det sammanhanget heller.
Vi kan väl kombinera? Ingen kommer ändå märka någon skillnad.

Dricker man öl i en badtunna eller bubbelpool så är simdräkt ett synnerligen välkommet inslag.

Plush

Moderator
Forumvärd

Nåsten TT är bättre isf.

Även om Nåsten (TT då) är mindre rotigt och stenigt så är det ju mer zickzack än vad man tror där... Såklart beroende på vilken del av TT man kör. Men krokigt är det i vilket fall.

Mårten

Aktiv medlem
Trådtitel uppdatera och § 14b är nu tillagd för att ingen, absolut ingen skall kunna misstolka detta.
Fråga 1: Om mindre än 50 % är nedsänkta krävs alltså ingen klädsel? (Givet att man inte har nummerlapp förstås...)

Fråga 2: Får även torsdagcyklingsöl diskuteras här? Eller är det bara torsdagsölcykling?

s

Aktiv medlem
Även om Nåsten (TT då) är mindre rotigt och stenigt så är det ju mer zickzack än vad man tror där... Såklart beroende på vilken del av TT man kör. Men krokigt är det i vilket fall.
Ja, den har många tekniska partier.
Fråga 1: Om mindre än 50 % är nedsänkta krävs alltså ingen klädsel? (Givet att man inte har nummerlapp förstås...)

Fråga 2: Får även torsdagcyklingsöl diskuteras här? Eller är det bara torsdagsölcykling?
1) Självklart måste du ha klädsel på dig. Exempelvis blå motoroverall.

2) Alla former av öl är välkomna att diskuteras.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer