Låter jobbigt. Jag lider av selektiv perception.s sa:...något dumt...
... blöt ...surhål ... översvämning ... regnande.
Typiskt. Har varit hemma sen i torsdags, men imorgon bitti drar jag till Eskilstuna för lite labradormys :( En annan gång!JojjeM sa:Sparkar lite på det här liket till tråd.
Funderar på att promenadcykla en sväng imorrn och ta en Snickers vid torpet om det inte är för trist väder (och jag kan hitta en fungerande cykel). Nån som är intresserad?
/Johan
JojjeM sa:Labradormys i Eskilstuna låter ju inte så dumt :). Det blir fler tillfällen.
/J
Fantastiskt!JojjeM sa:Sparkar lite på det här liket till tråd.
Funderar på att promenadcykla en sväng imorrn och ta en Snickers vid torpet om det inte är för trist väder (och jag kan hitta en fungerande cykel). Nån som är intresserad?
/Johan
Blir bra det.JojjeM sa:Kul. Plantis 10?
/J
Det varierar i hög grad. Några passager är ganska kluriga men det mesta skulle jag klassa som relativt lättcyklat. Där är också en del spänger men de är välhållna och cykelvänliga.Fundadores sa:Ser trevligt ut! Hur är stigen plantskolan till torpet i svårighetsgrad?
Då kommer det inte att vara några problem alls.Fundadores sa:Toppen, ska testa vid tillfälle! Just spänger när det är blött har jag någon slags fobi för. Rötter, stenar och mindre drops går an.
Men hallå Anders!AWi sa:Nice! För egen del blev det en promenad i Lunsen med delar av familjen, lite sol trots allt!
Det är lugnt. Det går ett nytt tåg 2021.AWi sa:Hade tänkt följa med på din och Johans tur nyligen men det krockade tyvärr med familjelogistik.
Vore kul med favorit i repris men jag är på annan ort.s sa:Om vädret tillåter cyklar jag en liten runda redan nu på lördag.
Det där stenröset ser ut att vara baksidevägen till Torpet (förbi Fläktan-avfarten osv).Gött!
Ser riktigt fint ut. Var var ni?
DHF 2,5" * 2 på den ena cykel och Ikon * 2 på den andra. Visst rullar Ikon betydligt bättre och gör cykeln snabbare och lättare och så men jag tycker ändå att DHF är ett enkelt val när det är halt ute. Då står sig Ikon slätt och det extra greppet i DHF är lätt värt det man tappar i rull och högre vikt.Hej hej,
Tänkte höra vad ni gamla rävar har för däck på era cyklar när ni kör lunsen och nåsten (ty vem vet bättre vad som passar)?
Kör DHR + DHF just nu och känns som att jag gått lite väl mycket åt det greppiga...
Att cykla är ju ett toppensätt för transport ;)Tack för svar!
Verkar som att min combo med DHF fram och DHR bak ändå har visst stöd här när man väl är i skogen.
Saknar dock transportmöjlighet så cyklar alltid från industristan ut i lunsen/nåsten så blir en del transportsträckor...
Också läst att agressor bak ska funka bra för bättre rull och i nuläget tappar jag sällan greppet med bakdäcket. Kanske kan vara en ide att testa på det! :)