Torsdagsölcykling och bullbak i Uppsala - del II

Mårten

Aktiv medlem
Dag 62 utan cykling.
Tappade över öl från jäsfat till flaska, till lucia ska den vara drickbar. Bakade även lussekatter. Såg förjävliga ut.
Cykeln ser sur ut när jag går förbi den. Börjar bli orolig för dess mentala hälsa. Får nog sova med vinkelslipen nära...utifall att...

s

Aktiv medlem
Fina bullbak hörni!
Brygga öl, hmm... Låter farligt. Drack upp den sista av fjolårets julöl för någon vecka sedan. Bra skit.

Vad säger ni, skall vi plocka bort cykling från trådnamnet?

Helge77

Aktiv medlem
Tappade 130flaskor för 2 helger sedan. Inget var dock julöl. Var för sent på den bryggningen. Ingredienserna står i garaget och väntar på kok.

WSB

Aktiv medlem
IMG_20201128_134644.jpg

IMG_20201128_134629.jpg

Var rätt knökat vid torpet idag (igen) det verkar som att Covid-19 inte sprids utomhus. Man kan tydligen ha kalas utomhus och sitta supernära varandra och även leka lekar. Corona ain't got shit on people outside!

mcperand

Aktiv medlem
Det blev en fintur upp till Björns, ner till Hammarskog via Vreta udd och hem igen. Det blev uppenbart vid varje grillplats längs vägen att Uppsalas Covid-rekommendationer inte gäller för större grupper föräldrar med små barn. De får tydligen hänga i klasar, bara de är ute i skogen.

Vet någon varför grusvägen norr om Stabby gård är stängd? Älgjakt? Sur bonde? Mörkläggning av bygget av Pellings lyxstuga? Nu blev det lite extraträning, men landsvägen är verkligen inte kul med bilar i armhålan.

sih

Aktiv medlem
Såg också att det var avstängt där. Tror några andra som stod där och funderade på hur de skulle gå sa att det hade varit avstängt sen i somras. Men jag vet inte varför.

Kommunen gick ut med något om ändrad väg där någonstans, men det tror jag var ganska länge sen.

Så hur kommer man bäst mellan Nåsten och Hammarskog? Vid Lilla Bärsta står det cykelförbjud - är det den skylten som var uppe i någon av FB-grupperna för ett tag sen?

mcperand

Aktiv medlem
Eftersom vägen går precis genom gården så är det väl som det är med det och allemansrätten inte aktuell, men vilka påsar som lyckas ställa till det för alla andra🙄 Nu gissar jag vilt, men efter att ha cyklat mtb längs den vägen i 30 år utan problem(förutom en del elstötar i början innan det kom till grindar vid tunet) kan man väl tro att det var Corona-anstormningen av nya cyklister i våras som bröt kamelens rygg. Hur svårt ska det vara?

Skylten lite längre österut är väl mer tveksam, men varför bråka och skaffa sporten ännu fler ovänner...

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer