Torsdagsölcykling och bullbak i Uppsala - del II

s

Aktiv medlem
Jag cyklade grusvägen till Högby hatt och vidare genom Ekensberg idag. Det var en skakig upplevelse. Väl upptrampat men ojämnt underlag.

WSB

Aktiv medlem

Bilagor

• 5336570451c1ca0cbed1eb1d049ef51a.jpg
    5336570451c1ca0cbed1eb1d049ef51a.jpg
    147.7 KB · Besök: 26

WSB

Aktiv medlem
Jag har aldrig varit så kränkt som när jag cyklade med WSB på fatbike i hyfsat mycket snö i Nåsten 😄
Dom flyter på rackarns bra i snö! Nästan synd att jag sålde min, men den kom till en bra familj. En äldre herre på cirka 65-70 som var sugen på att börja fatbikea med sin fru, hon hade precis köpt en och han var så glad när han hittade en till sig själv också!

Loftberg

Aktiv medlem
Mycket snö och bullar. Det gillar jag. Stormbyar, ösregn och is är inte fullt lika beundransvärt. Och tydligen ska jag bli sörmlänning om en månad, så måste lära mig hur man cyklar på bästa sätt i Strängnäs!

Fundadores

Aktiv medlem
Mycket snö och bullar. Det gillar jag. Stormbyar, ösregn och is är inte fullt lika beundransvärt. Och tydligen ska jag bli sörmlänning om en månad, så måste lära mig hur man cyklar på bästa sätt i Strängnäs!

Starta en tråd om bullbak i Strängnäs så löser det sig.

s

Aktiv medlem

Oh! Det finns mycket rolig cykling i Stränkan! Har haft förmånen att bli guidad av mytomspunnen där vid ett par tillfällen. Han är inte så aktiv längre men är en gammal happy-legend. Numera mytomspunnen på riktigt skulle man kunna säga.
Tror han fortfarande är aktiv i Strängnäs CK. Cyklas en hel del MTB där om inte annat enligt Fejjan så haka på dem är mitt tips! Det var med flera goa karraktärer från klubben när jag cyklade med mytis.

Jag kommer gärna ner med en påse bullar och cyklar en sväng till sommaren!

WSB

Aktiv medlem
Tänkte cykla idag, det sket sig... Får vin vara med i tråden? Bakade bröd igår

Bilagor

• IMG_20210122_184855.jpg
    IMG_20210122_184855.jpg
    151.5 KB · Besök: 18

aribr

Aktiv medlem
Bjuder på bröd som vätska... Sushi till lunch så det räknas väl också.

Ny trådtitel?

Torsdagsölcykling, vin, bullbak och sushi i Uppsala - del II

20210122_220212.jpg

s

Aktiv medlem
Rödvin och sushi!? :sick:

Det låter lika aptitligt som biff bea och apelsinjuice eller en fatbike med Shimano 105.

s

Aktiv medlem
Fick hem påfyllning av julölen igår.
IMG_2404.jpeg

Bekvämt med hemleverans, 3 trappor utan hiss och 38 kg enligt avin =)

dnleriksson

Aktiv medlem
Apropå en liten del av trådtiteln funderar jag faktiskt på att cykla imorgon (idag...) på första gången på rätt länge! Tänkte sko cykeln med dubb och cykla Gozzis. Har kört där förut efter sånt här väder och dubb brukar vara att rekommendera...

aribr

Aktiv medlem
Cykla ute i solen sa de, det blir kul sa de...

Holy moly, fint ute men inte att rekommendera på en cykel.

Blev kanske den långsammaste men farligaste turen jag cyklat.

IMG_20210123_114124.jpg

dnleriksson

Aktiv medlem
Någon ringde och ändrade mina planer till dubbfritt Lunsen istället om en timme... Var är det där någonstans 😬

Gissar ju på Nåsten, men hur såg stigarna ut?

Senast ändrad:

Fundadores

Aktiv medlem
Cykla ute i solen sa de, det blir kul sa de...

Holy moly, fint ute men inte att rekommendera på en cykel.

Blev kanske den långsammaste men farligaste turen jag cyklat.

Visa bilaga 465968

Om det är farligt för dig, innebär det säker död för mig.

Tur att man är konvalescent efter en förkylning (ingen corona dock). Kunde glädja mig att jag fick tillbaka mitt DH-vrak. Måste lyfta fram Mikael på Sportson som var kreativ och fixade mitt uttänjda styrrör och servade cykeln så den känns som ny. Verkligen engagemang och service i toppklass.
5950891F-E6B1-4BB5-A236-A836F745EC47.jpeg

Mårten

Aktiv medlem
Jag råkade tänka att cykling kunde ju vara kul att testa någon gång framöver. Se om det verkligen är så kul som alla påstår. Ska bara...

FED227E8-5EC9-4E5A-B8DB-1D80C55EB5FE.jpeg

Nehepp, blev inget med den idén.

En promenad i Lunsen dämpade effektivt cykelsuget. Halt sa Bull.

dnleriksson

Aktiv medlem
Dagens rapport då!

Lunsen blev det och var mycket bättre än Aris bild från Nåsten! Dock var det inte direkt lättcyklat ändå med snö och vatten och is och lata gubbar, men 14,4 km på 2,5h är väl hyfsat 😄 Helt slut och sitter apatisk i soffan och tittar ut på min rätt lortiga cykel som jag måste gå ut och spola av nu!

20210123_144701-01.jpeg

20210123_144834-01.jpeg

20210123_155120-01.jpeg

Screenshot_20210123-164740_Strava.jpg

Dagens sämsta var iaf att min vänsterpedal vägrade släppa mig så drog väl 7 spd-vurpor över sten och sånt... Boostade inte självförtroendet över spängerna direkt 😄 Min höft kommer vara blå imorgon.

Senast ändrad:

aribr

Aktiv medlem
En "dålig" dag på cykeln är bättre en de flesta andra. Provar kanske Lunsen imorgon, lugnet är ändå mitt go-to i dåligt väder/förhållanden, men misstänker is där nu.

Fundadores

Aktiv medlem
Dagens rapport då!

Lunsen blev det och var mycket bättre än Aris bild från Nåsten! Dock var det inte direkt lättcyklat ändå med snö och vatten och is och lata gubbar, men 14,4 km på 2,5h är väl hyfsat 😄 Helt slut och sitter apatisk i soffan och tittar ut på min rätt lortiga cykel som jag måste gå ut och spola av nu!

Visa bilaga 466046

Visa bilaga 466047

Visa bilaga 466048

Visa bilaga 466049

Dagens sämsta var iaf att min vänsterpedal vägrade släppa mig så drog väl 7 spd-vurpor över sten och sånt... Boostade inte självförtroendet över spängerna direkt 😄 Min höft kommer vara blå imorgon.

Pass på att cykla den där spången 😬

dnleriksson

Aktiv medlem
Var mycket kaxigare i början gällande spänger! Mot slutet efter typ 25 st med allt ökande spångest och bra mörkt ute gick jag de flesta 😎

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer