Torsdagsölcykling och bullbak i Uppsala - del II

aribr

Aktiv medlem
Fyfan vad kalt det var idag:

PSX_20210130_133532.jpg

Och sen lyckades jag förstöra min ventil och tappade all luft... Inte en höjdare i -10°C.

Fundadores

Aktiv medlem
Kladdkaka, räknas det? Jag tänker att om bullbak är stigcykling så är kladdkaka pumptrack. Eller haltar mitt resonemang?
AB543EDE-F781-4A6F-BEE6-87AE08ED90E8.jpeg

Mårten

Aktiv medlem
Kladdkaka och ljummen långburk är synonymt med en helg i Gesunda.

Genom att kyla ölen och vispa lite grädde får man en trip till Järvsö.

Svår hantverksöl av någon sur sort (gärna Lambic) kombinerat med belgiska våfflor är en vecka i Åre.

Fundadores

Aktiv medlem
Nu kan folk inte bete sig i Kungshamn Morga heller. Tråkigt om det blir cykelförbud där men samtidigt fullt förståligt. För er som inte kan logga in så handlar det bland annat om att man cyklar i grupp utan att visa hänsyn mot gående, man cyklar på känslig mark och dessutom har några börjat cykla utanför lederna.

mcperand

Aktiv medlem
Det har väl de flesta i Uppsala och som är ute i området koll på, men marken ägs av greven och bara förvaltas av det kollektiva så länstyrelsen är inte riktigt lika fria som vanligt i hur de hanterar området. Vi som privatpersoner får använda marken utifrån allemansrättens vanliga förutsättningar, men t.ex. parkeringar och utedass är där på nåder.
Det är oerhört uppskattat att han har tillåtit två etapper för O-Ringen och ett TC på sina marker.

Är det den linjära ”spårbarheten” efter cyklar som stör, att man kan följa enskilda däck till skillnad från ett myller av diskreta (i mer matematisk mening, inte som i små och knappt märkbara) fotspår? Och vem hojtar och skriker när de cyklar i grupp? Det finns uppenbarligen, men efter att ha cyklat mtb väldigt mycket i Uppsala i 30 år har jag aldrig cyklat i någon grupp eller mött någon grupp som väsnats på det sättet🤔

Erik O

Aktiv medlem
Ja jäklar, känns som att cykling i skogen är lite i skottgluggen nu. Kommer väl naturligt av att det är mycket folk ute, både cyklister och andra.

aribr

Aktiv medlem
Har inte läst artikeln men en sak, när alla parkeringar är fulla och typ 500 människor vandrar runt där, orsakar de då mindre skada än en handfull av cyklister? Har aldrig stött på mer en en eller två cyklister i Morga, men säkert 100 tals människor under samma tur.

Fundadores

Aktiv medlem
Har inte läst artikeln men en sak, när alla parkeringar är fulla och typ 500 människor vandrar runt där, orsakar de då mindre skada än en handfull av cyklister? Har aldrig stött på mer en en eller två cyklister i Morga, men säkert 100 tals människor under samma tur.

Jag tror problemet kommer av den blöta hösten. Då syns cykelspåren så tydligt även om det är fotgängare och kossor som börjat luckra upp stigen. Om det dessutom kommit in några klagomål på att cyklister cyklar snabbt i grupp och skrämt pensionärer ja då är ju katastrofen ett faktum.

Fundadores

Aktiv medlem
Rehabcyklade en kortis i Lunsen. De var fint men tungtrampat på de stigar där få hade gått.

Fint idag med, stekte i solen på vissa ställen. Annars inser jag att jag är väldigt dålig på att cykla i djupsnö. Positivt var ändå min ny sadel från Ergon som var något bättre än den torra bullen/kardemummaskorpan som kom med från Bontrager.

JojjeM

Aktiv medlem
Blev det nåt cyklat aribr & fundadores?

För egen del promenixade jag en sväng i Nåsten idag och drabbades av ett otippat cykelsug 😯.
20210228_122117~2.jpg

Räknar kallt med att det går över om man ignorerar det.

/J

aribr

Aktiv medlem
Blev det nåt cyklat aribr & fundadores?

För egen del promenixade jag en sväng i Nåsten idag och drabbades av ett otippat cykelsug 😯.
Visa bilaga 472399
Räknar kallt med att det går över om man ignorerar det.

/J

Blev närmare 600 höjdmeter på lördag (3 timmar) men bara en kortis idag. Båda dagarna hade jag shorts så det är ju fantastiskt en Feb helg.

Bild från gårdagen:

PSX_20210227_190434.jpg

Helge77

Aktiv medlem
Jag körde genom Nåsten till Hammarskog och tillbaka. Tror sällan jag varit så skitig. Började låta och kännas misstänkt grusigt i 3månader gammalt vevlager. Vad är det för skit de tillverkar till cyklarna numera. Gammelcykeln 26” från 2012 har jag inte bytt vevlager på en enda gång.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer