Torsdagsölcykling och bullbak i Uppsala - del II

Mårten

Aktiv medlem
Hans Dampf soft snakeskin fram och bak duger för mig. Året om på alla underlag och överallt, både Uppsala och i bikepark.

DHF är overkill i Uppsala, men ett fantastiskt däck annars. DHR tycker jag inte är bra alls. HR har jag heller aldrig varit kompis med. DHF/Minion SS är iofs en bra kombo och värd att fundera på… Äsch. Minst 8 hjulpar med olika däck är vad alla behöver.

Magic Mary fram och Rock Razor bak, båda i ss-casing och lagom mjukt gummi funkar också. Förövrigt en helt ok kombo även i Järvsö och Åre, så slipper man byta däck. Åre i misärlera är lite kämpigt med semislick bak ska medges, men det gick över förväntan och rensade iaf bra.

Fundadores

Aktiv medlem
Hans Dampf soft snakeskin fram och bak duger för mig. Året om på alla underlag och överallt, både Uppsala och i bikepark.

DHF är overkill i Uppsala, men ett fantastiskt däck annars. DHR tycker jag inte är bra alls. HR har jag heller aldrig varit kompis med. DHF/Minion SS är iofs en bra kombo och värd att fundera på… Äsch. Minst 8 hjulpar med olika däck är vad alla behöver.

Magic Mary fram och Rock Razor bak, båda i ss-casing och lagom mjukt gummi funkar också. Förövrigt en helt ok kombo även i Järvsö och Åre, så slipper man byta däck. Åre i misärlera är lite kämpigt med semislick bak ska medges, men det gick över förväntan och rensade iaf bra.

När jag blir rik ska jag ha tre kompletta framhjul:
Rekon Dual
Dissector Maxxterra
DHF Maxxgrip

Och två bakhjul:
Rekon Dual
Dissector Maxxterra

Ingen som behöver en ny logga?

WSB

Aktiv medlem
Det här är ert fel.

20220421_155735.jpg

s

Aktiv medlem
Tyckte det var synd att slita på den i onödan när det låg en pinne så påpassligt. Vore trist om det bara är sand kvar när Loftberg kommer förbi nästa gång.

s

Aktiv medlem
1:a maj ride!

För er som inte vet hur man klickar på en länk så är det alltså Plantskolan 1/5 kl. 10:00 som gäller

WSB

Aktiv medlem
1:a maj ride!

För er som inte vet hur man klickar på en länk så är det alltså Plantskolan 1/5 kl. 10:00 som gäller
Måste man vara med?

Hej ungdomar!
Sonen körde slarvor av bodyn på sin hoj. Och Frog verkar inte så pepp på att erbjuda reservdelar sina hojar visade det sig.

Så jag letar ett nytt begagnat bakhjul. 26" med qr, 9 delat, skivbroms. Så lätt som möjligt då han är 11-årig lättviktare. Någon som har liggande och vill sälja?

s

Aktiv medlem
Hej ungdomar!
Sonen körde slarvor av bodyn på sin hoj. Och Frog verkar inte så pepp på att erbjuda reservdelar sina hojar visade det sig.

Så jag letar ett nytt begagnat bakhjul. 26" med qr, 9 delat, skivbroms. Så lätt som möjligt då han är 11-årig lättviktare. Någon som har liggande och vill sälja?
Hej senior!
Ja, jag har flera hjulpar. Kan kolla vad som finns i källaren efter maten.

s

Aktiv medlem
IMG_0048.jpeg IMG_0049.jpeg
Hittade ett av enklare modell. Inte lätt men gratis för dig. Komplett med QR, 9-delad kassett och skiva =)
Smal fälg såklart men kan väl duga tills du kommer över något mer passande.

Har ett hjulsett med dt240 och 717 fälgar också men de är jag inte riktigt redo att göra mig av med. Kan vara bra å ha ett fungerande 26" set.

s

Aktiv medlem
Jag fick en flaska vin för skrotet så jag blev tvungen att pracka på Hästägar'n några gamla däck också.

JojjeM

Aktiv medlem
Hörni, jag fick en knäpp idé. Tänk om vi skulle cykla samtidigt på samma stig. Och åt samma håll dessutom. Jag vet, det låter helgalet men vore det inte rätt skoj ändå?

Låter ju trevligt på riktigt.
Själv saknar jag både fungerande cykel och fungerande kropp för tillfället men håller tummarna för att det kan bli av. Ni kanske kan luta @Conan arkivarien mot nåt.

/Johan

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer