Torsdagsölcykling och bullbak i Uppsala - del II

s

Aktiv medlem
Kom med förslag på datum, tid, stig och riktning så ska jag göra ett försök.

Söndag ser ut att få fint cykelväder. Är flexibel med tid men startar helst på förmiddagen. Lunsen med start från Plantskolan är aldrig fel men en runda från stan längs södra terrängcykelleden eller Nåsten tt är aldrig fel det heller. Är inte så kräsen då jag idkat avhållsamhet från cyklingen under vinterhalvåret som omväxling.

Fundadores

Aktiv medlem
Söndag ser ut att få fint cykelväder. Är flexibel med tid men startar helst på förmiddagen. Lunsen med start från Plantskolan är aldrig fel men en runda från stan längs södra terrängcykelleden eller Nåsten tt är aldrig fel det heller. Är inte så kräsen då jag idkat avhållsamhet från cyklingen under vinterhalvåret som omväxling.

Söndag, Plantskolan, 10.00?

Mårten

Aktiv medlem
Jag har inte cyklat skog på drygt ett år. Verkar dumt att återfalla nu.

Men har bytt bakväxel så att cykeln är något mindre trasig nu iaf. Så vem vet…

Mårten

Aktiv medlem
Uppstod en bra ursäkt såhär på morgonen. Har tydligen inget fungerande cykelställ till bilen. Nytt projekt för dagen identifierat…

Conan arkivarien

Aktiv medlem
5FB7F6EC-5A26-4AD0-929F-0FA5F24FF95A.jpeg

Bilagor

• E4D0D226-EFB3-4E3A-80CE-5494712E0442.jpeg
    E4D0D226-EFB3-4E3A-80CE-5494712E0442.jpeg
    1.7 MB · Besök: 20

mcperand

Aktiv medlem
Kl 10 var det annat på att-göra-listan, men det blev istället nya gula, några slingor i Vårdsätra och en vid båge via åsen hem. En dåligt luftad bakbroms kan vara mer spännande än nöden kräver:rolleyes:

s

Aktiv medlem
Tyckte det rullade på i hyfsat tempo mest hela tiden. Snabbare än en onsdagscykling i alla fall. Det är bara Conan som har så förbaskat bråttom nuförtiden.

Jag fick en flaska vin för skrotet så jag blev tvungen att pracka på Hästägar'n några gamla däck också.
Testade idag och det var prima sulor! Passade perfekt då Conans gamla Forecaster blivit sneda på nåt sätt. (Ja jag lever på allmosor. Kommunanställd.) Blev så till mig så jag tvättade cykeln.
694ABC06-97AB-412E-A6E8-C512339777DC.jpeg

Gärna samcykling någon gång om det går långsamt!

s

Aktiv medlem
Kommer inte på någon ursäkt till att inte cykla idag men eftermiddagen funkar tyvärr inte för mig så jag sticker ut på en liten runda så fort jag samlat mod till mig.

cyprox

Medlem
TTn (minus första delen) gick bra även framlänges...
Visa bilaga 556927
Funderar på likadana däck som dig, hur upplever du det funkar i Uppsala men även i typ Järvsö eller liknande bikepark om du testat?
Andra tips på en bra setup mottages gärna, cyklar mest Uppsala (nåsten) men även Flottsbro och Järvsö ibland🙂
Har kört Nobby nic men vill gärna prova något annat

Topp