Tour de France 2022, 1-23 juli
Big S nya tempohjälm med inbyggd huva för mindre luftmotstånd. Dyr och ful…Snyggt med huvan under hjälmen.
Big S nya tempohjälm med inbyggd huva för mindre luftmotstånd. Dyr och ful…Snyggt med huvan under hjälmen.
Hur streamar man repris av dagens tdf gratis??
Big S nya tempohjälm med inbyggd huva för mindre luftmotstånd. Dyr och ful…
Ah vad kasst det var att försöka se något på plats. Nu vet jag om inte förr att bästa platsen för titta på Touren är hemma i Farsta
Men i morgon åker bror och jag till Roskilde lik förbenat
Ah vad kasst det var att försöka se något på plats. Nu vet jag om inte förr att bästa platsen för titta på Touren är hemma i Farsta
Men i morgon åker bror och jag till Roskilde lik förbenat
Alltså fler var det på plats kan jag lova, men härifrån.Här kommer några bilder från idag! Var det några fler på plats?
Jag var där, extremt mkt folk! Skulle behöva tre dagar minst. Härlig stämning sen kom tyvärr regnet. Rörde mig bara mellan start o mål, bra tryck men besviken pga INGEN service på denna sträcka! Extremt långa köer till souvenir stånd skulle behövts minst 5 till. Fanns inget att äta o dricka! Inga paraplyer e.l gick att finna. Amatörer som ordnat detta jippo. Själva touren är superproffsig men det som kommunen planerat mkt dåligt - överfulla papperskorgar etc, inga "städare" el. Var fanns allt folk??![]()
Cykel: Notan för danska cykelfesten: 258 miljoner
Det tog tio år att få världens största cykeltävling Tour de France till Danmark. Notan för de tre etapperna landar på minst 258 miljoner kronor. – Det framstår som en helt overklig värld när danska skattepengar används för att finansiera en fransk etapptävlings reseaktiviteter, säger en...www.svt.se
Tyckte det var ungefär som det brukar i Köpenhamn, mer folk ute bara.Ps. Ovanligt många fulla, måste vara typiskt danskt, passar inte med cykelsport tycker jag
De flesta fick nog tuborg eller carlsberg med sig.Jag funderar mest på hur många som fick corona med sig hem efter den övningen i trängsel.
Typ som vi alltid dricker öl efter en cykeltur om det så är privat eller i klubbregi…Tyckte det var ungefär som det brukar i Köpenhamn, mer folk ute bara.
6,8 m/s sne motvind just nu när jag mätte för 5 min sedan på Nyborg sidan…Bättre bild och sida som är mer trovärdig. Och kom ihåg att den uppdateras 6 gånger om dygnet har jag för mig. Kl 16 är det mindre vind än på den där bilden. Visa bilaga 564397
Det sägs inget om det på danska nyheter eller sändning så vart ser du det?Tyvärr har danska fans försökt att ta sig förbi avspärrningar i Roskilde.
Ingen bra reklam!
Min Köpenhamns erfarenhet säger att Huvudbanegården ska undvikas i alla möjliga fall. Jag och polarn hoppade på i Østerport med våra cyklar, knappt en själ där borta. Huvudbanegården såg ut att vara en disaster waiting to happen när vårt tåg rullade in strax innan 19Tågresan dit var full men ok på väg hem katastrof. Varför sätter inte Skånetrafiken o dsb in extra tåg??? Suck...All heder åt touren men de klarade inte av det andra.
Ps. Ovanligt många fulla, måste vara typiskt danskt, passar inte med cykelsport tycker jag
Blir mer och mer fundersam på det där. Ser dansk tv och läst alla tidningar och ingenstans nämns detta? Vad är det du menar?Tyvärr har danska fans försökt att ta sig förbi avspärrningar i Roskilde.
Ingen bra reklam!
Inga bonussekunder längs vägen, bara i mål.Kommer Quick-step göra någon ansats att försvara tröjan i dag eller släpper de den direkt? Kan kosta energi om man både vill ta bonussekunder längs banan (antingen att YL tar dem eller att övriga snor dem från konkurrenterna) och fixa etappseger för Jakobsen.
De har försökt att flytt en avspärrning för att komma till tågstation uppenbarligen. Inget farligt och de fick en tillsägelse. Typ som att man går in i fel entré på Friends arena..
Jag kör med GCN, ca:400kr/årVilket abonnemang behöver man för att se touren utan reklamavbrott?
Ja, så är det visst. Tyckte kommentatorerna sade något annat under etapp 1. Hur som helst, med etappseger och YL i förstaklungan får man väl säga att QS gjorde vad de kunde även om de förlorade gula tröjan.Inga bonussekunder längs vägen, bara i mål.
Den ser för jävlig ut. Blandning av polishjälm och våtdräkt. Absolut fulaste sen den där oranga Pochjälmen för sisådär 10 år sen.
Den där hjälmen Ineos kör med som är 4 storlekar för stor med 10 storlekar för stora skidglasögon va inte heller nån vacker syn. Hujedamej.
Menvaf… nån jävla ordning får det väl ändå vara i en cykelklubb.
Och de har inte ens vita strumporMenvaf… nån jävla ordning får det väl ändå vara i en cykelklubb.