Trådlösa in ear till zwift

Gundeboy

Ny medlem
Halloj

Jag har letat runt i djungeln av trådlösa in ear hörlurar och insett hur stor djungeln verkligen är och därför behöver jag lite hjälp.

Jag är på jakt efter ett par lurar som jag kan ha när jag tränar och huvudsakligen då när jag cyklar på trainer inomhus. Det jag har lite problem med att hitta bra recensioner på är mikrofonen i lurar. Problemet är att det låter en del från cykeln och om man då vill snacka med en kompis samtidigt och micken tar upp allt ljud blir det ingen bra kombo för den i andra änden.

De kraven jag har är att de ska ha en batteritid på minst 4h och att de ska ha en bra mikrofon, sedan får de gärna inte kosta över tusenlappen. Någon som har erfarenhet av några som kan vara bra.

/Gundeboy

Simon89

Medlem
Jag fick ett par urbanears luma i julklapp, är väldigt nöjd med dom förutom att röststyrningen startar lite hux flux ibland när man råkar komma åt hörluren av misstag, dom är svett-tåliga mm, finns på rea för runt 600 :-

Jag kör med Jaybird Vista och är grymt nöjd. Riktigt bra ljud och aldrig fått några klagomål från någon jag pratat med ang att jag inte skulle höras tydligt.
Stänger även ute omgivande ljud effektivt, hör knappt traineern när jag kör.

Eapea

Aktiv medlem
RTINGS provar mikrofonen i alla sina tester. Dra i reglaget för phone calls för att sortera bort dom sämsta.

Men ärligt talat, hur tränar du egentligen om du kan prata med någon annan under tiden.

Jag tycker det är ovärderligt att kunna snacka vid lagkörning i zwift, framförallt vid lagtempo. (dock tävling. Men det är ju träning det också). Även fast det bara kanske handlar om att få ur sig ett ord för att meddela att ens förning är klar eller att det är lucka.

Men givetvis klassas väl även ett 3h distanspass som träning... Och då kan det ju vara kul att tjöta med en kompis.

I Discord kan du dock justera känsligheten för när mikrofonen ska aktiveras. Så den inte plockar ströljud utan bara när du verkligen pratar eller flåsar svinhögt.

Senast ändrad:

Pugilism

Aktiv medlem
Har kört med nitro x2 sen i ett par månader. Inga problem än, och det som jag uppskattar mest med dem är snabbladdningen. På en kvarts laddning så får jag ut en timme musik.

mhenry

Aktiv medlem
Jag kör ett par Supra Nero-TX. Klart bäst av de jag har haft. Ingen som klagat på att de inte har hört mig ordentligt. Ännu. Det verkar vara lite blandat på den punkten i recensionerna på nätet, men det kan vara värt att testa dem. Batterierna räckte runt 4,5 timmar när jag körde Zwift och jag upplever att de sitter bra i örat även när jag svettas. Det har aldrig hänt för mig förut.

Tidigare har jag haft JBL Reflect Mini 2, Supra Nero-X och Jays m-Seven. Samtliga gick sönder och fick bytas ut minst en gång. Det klagades dessutom ofta på att jag inte hördes ordentligt. Både min sambo och min mamma blev förbannade vid ett flertal tillfällen.

Om du tvunget måste tjöta med nån när du tror jag att det bästa är headset med trådburen mikrofon. Fäst mobilen på styrstammen med Quad Lock eller liknande så att sladden inte är i vägen.

Jag kör med Jaybird Vista och är grymt nöjd. Riktigt bra ljud och aldrig fått några klagomål från någon jag pratat med ang att jag inte skulle höras tydligt.
Stänger även ute omgivande ljud effektivt, hör knappt traineern när jag kör.
Samma här, men om det är vind ute eller det kommer vind från zwift-fläkten då hörs jag dåligt.
Annars bra hörlurar i övrigt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer