Träningsrace cyclocross

cycling

Medlem
Träningsrace cyclocross
Vädret ser ut att bli bra under helgen därför är jag sugen på att arrangera ett träningsrace i cx.
Plats: Hellasgården
Datum: Söndag 8/1
Tid: samling 09.30 start 10.00

Vilka kommer ?

thomalin

Aktiv medlem
Träningsrace cyclocross
Intressant, om det går att få till en bana utan risk för krock med söndagsflanörer... Annandagscrossen (som ställdes in) såg ut att ha en kul bana...

PerryE

Aktiv medlem
Träningsrace cyclocross
Låter kul - trots ännu sämre form än vanligt som ytterligare förvärrats under julens matfrossande är jag lite sugen ... Dessutom bytte jag vevparti på fincrossen i går kväll eftersom det gamla skall till fulcrossen ;)

Tille

Aktiv medlem
Träningsrace cyclocross
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har för tunga hjul och för dåliga bromsar.

För tunga för att träna? :-)
Dessutom, när det gäller verklighetscykling med CX är däckets friktion mot marken ett större problem än bristande friktionen mellan broms och fälg.

cycling

Medlem
Träningsrace cyclocross
Jag har nu varit och rekat banan och gjort några ändringar från annandagen. Det blir riktigt fint när solen ligger på eftersom banan ligger i söderläge .

Bilagor

Zander

Ny medlem
Träningsrace cyclocross
Satsar på att komma

/Z

PS: Stället verkar ligga en bit in i skogen sett från karta, vilken väg tar man sig in lättast?

Senast ändrad:

Stumpy

Aktiv medlem
Träningsrace cyclocross
Det kommer att vara isigt på väg till Hellas, så jag rullar dubb och slang. Då kan jag dessutom skylla på det när jag om och om igen blir varvad.

Stumpy

Aktiv medlem
Träningsrace cyclocross
Åtta varv.
Hmm, målet får bli att inte bli varvad under de första fyra. Tjohoo, det hände först under femte.

Åtta startade + en pressfotograf. Tror att jag kom i mål som sexa. *Nöjd*

Aha, två DNF.

cycling

Medlem
Träningsrace cyclocross
OM vädret tillåter kör vi nästa söndag igen.
På ungefär samma område, ska ut i veckan och reka en bana som jag tror kan bli riktigt bra

cyklariskogen

Ny medlem
Träningsrace cyclocross
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Tur att det är ett tubhjul.. Bara att snabbrikta
> och hoja vidare...

Fixas lätt med gaffa och buntband.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer