Trainer app utan virtuellt race

ponka

Medlem
Hej

Letar efter en trainer app utan virtuellt race (som TR) men hittar inget. Vill hitta ett billigare alternativ än TR eller att man kan pausa medlemskapet över sommaren.

Tacksam för förslag.

fhloston

Aktiv medlem
Hej

Letar efter en trainer app utan virtuellt race (som TR) men hittar inget. Vill hitta ett billigare alternativ än TR eller att man kan pausa medlemskapet över sommaren.

Tacksam för förslag.

App, som i telefon?

Om du kör dator finns Golden Cheetah. Inte så polerat ui, men sägs vara bra på mycket inklusive analys. Jag har testat med min Neo, och den gör vad den ska. Lätt att göra egna pass, även om jag hade en liten tröskel innan jag fattade hur 😂

Gratis!

Och är som TR, man cyklar med staplar, inte virtuella världar.

jonte987

Aktiv medlem
För dator är det väl cheeta eller köra RGT utan att rejsa.
Planer kan du ta från trainerday och lägga in där du vill. Ibland kan man synka via trainingpeak

Senast ändrad:

d_anders

Aktiv medlem
Finns ganska många pass inlagda i Ergdb som Golden Cheetah kan köra. Golden Cheetah har väldigt mycket funktionalitet men användargränsnittet är inte det enklaste.

glitch

Aktiv medlem
Vad menas med virtuellt race? Mitt Trainerroad har mest bara staplar och kurvor =)
Zwift däremot är nåt helt annat.

ponka

Medlem
?

Trainerroad (TR) kan du om betalar månadsvis köra bara på vintern, det är hur jag gör det. Nov-April typ.
OK. Jag ansöker om friskvårdsbidrag och då vill jag ha ett kvitto på totalkostnaden, köper därför ett år.

Om du ansöker om friskvårdsbidrag hur löser du då kvitto när du har månadsbetalning?

jonte987

Aktiv medlem
Vad menas med virtuellt race? Mitt Trainerroad har mest bara staplar och kurvor =)
Zwift däremot är nåt helt annat.
Ja, jag antar att han bara vill ha staplar. Det är väl bara datorkraft som är ett problem med "race". Både RGT och zwift funkar ju jättebra för workout. Tex via TP.
För mig är det smidigt att bara köra tr på mobilen men TS vill köra dator så har väl nåt annat syfte

ponka

Medlem
Jag vill bara cykla till staplar.

Vad står TP för? ("Tex via TP")

Skulle gärna köra via telefonen får det inte att funka med Trainer Road, appen hittar inte min Turbo muin. Misstänker att telefonen inte stödjer ANT+.

K

Aktiv medlem
Intelligent Cycling har vad du söker. Och med det sagt hade jag valt RGT och lagt in tränings program ”staplar”, värt att testa iaf.

Stumpy

Aktiv medlem
Kör Sufferfest på datorn i "minispelar" - läge. Då får man bara staplar projicerat ovanpå det man har på skärmen i övrigt. Brukar kolla ikapp cykellopp från Eurosport Player och samtidigt köra mina pass. Går att betala månadsvis. Sedan kan man skicka in åtta kvitton för friskvårdsbidrag.

jonte987

Aktiv medlem
Jag vill bara cykla till staplar.

Vad står TP för? ("Tex via TP")

Skulle gärna köra via telefonen får det inte att funka med Trainer Road, appen hittar inte min Turbo muin. Misstänker att telefonen inte stödjer ANT+.
Jag har problem med ant i TR och på Apple finns det inte alls.

TP = training peaks. Synkar workouts till bla zwift och rgt.

Testa sufferfest säger jag eller om du är intresserad golden Cheeta

jonte987

Aktiv medlem
Cheetha verkar stödja TP med manual download och integrera direkt med ergdb(trainerday?) och todaysplan ( och många andra)

Sufferfest är väldigt troligt enklare att använda.

desmo

Aktiv medlem
OK. Jag ansöker om friskvårdsbidrag och då vill jag ha ett kvitto på totalkostnaden, köper därför ett år.

Om du ansöker om friskvårdsbidrag hur löser du då kvitto när du har månadsbetalning?
Jag brukar be Trainerroad skicka ett kvitto när året är slut. Då syns ju att alla betalningar som blivit gjorda.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer