Trainers och lagerhållning?

TobiasW

Ny medlem
Jag försöker uppdatera min gamla dumtrainer till en nyare men stöter på patrull... I segmentet Tacx flux, Wahoo kickr Snap/core, Elite suito verkar det stört omöjligt att hitta nån handlare med dessa i lager (enligt Prisjakt).
Är det ett vanligt fenomen? Kommer det nåt nytt nu under 2021 som gör att man tömmer lagren eller ligger de alltid som beställningsvara från distributör?

ooms

Aktiv medlem
Jag försöker uppdatera min gamla dumtrainer till en nyare men stöter på patrull... I segmentet Tacx flux, Wahoo kickr Snap/core, Elite suito verkar det stört omöjligt att hitta nån handlare med dessa i lager (enligt Prisjakt).
Är det ett vanligt fenomen? Kommer det nåt nytt nu under 2021 som gör att man tömmer lagren eller ligger de alltid som beställningsvara från distributör?
Det har pågått en pandemi i snart ett år, med mycket undantagstillstånd och utegångsförbud på kontinenten => många som kunnat cykla utomhus året runt har varit tvungna att göra det inomhus => stor efterfrågan på trainers

PSJ

Medlem
Tänkte precis göra en likadan tråd.
smått omöjligt att få tag i en smart trainer!
Är det någon som känner till någon som har i lager?

PSJ

Medlem
Tack för bra svar!
Nu kan det vara så att man inte kan vara kräsen då lagerstatusen är dålig men är personligen ute efter denna.

jonte987

Aktiv medlem
Även cykelgiganten och spobike har kickr core. Kanske de andra är svårare men core ska väl duga för de flesta enligt dcr

andersson.n

Aktiv medlem
Tjena!

Har jagat trainer och till slut lyckats, hämtade precis hem en Elite Suito från Söders Cykelbutik. Står att de är slut men verkar finnas fler hemma, ring och kolla. Se bara till att bekräfta ifall ni köper en med redan färdigmonterad kassett eller måste köpa till en (hemsidan verkar inte matcha Suito-modellerna perfekt).

Andra ställen där det kan finnas är ByBike och Villanytt, behövde inte ringa dem innan jag hittade min så vet inte deras status.

Beställde först från Atredo men de sköt upp leveransdatumet upprepade gånger, var långsamma att svara på mail och svåra att få tag på telefon. Fick dock min matta och svettskydd från dem, och de makulerade min order på trainern utan problem, så de är seriösa iaf.

andersson.n

Aktiv medlem
Det var som sjutton! Hade ingen aning om att det fanns en Suito-T.
Ja, en riktig luring! På Söders Cykelbutik har de Suito på hemsidan, där står den listad som slut i lager, men de har nu fått in Suito-T (som inte verkar ligga på hemsidan) och den dyrare Direto XR (tror jag). Risken för förvirring är således maximal, vilket jag ville uppmärksamma folk på! 🙂

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer