Bara dom billiga modellerna som är så gräsliga. Nästan så man gjort så med flit så folk kliver upp något steg till dom dyrare modellerna.Visa bilaga 455989
Alldeles gräsligt!
Vi tar en ful gul färg och parar ihop den med en ful blå färg. Men glöm inte att sätta över jättestora TREK-bokstäver först.
Det känns som att jag utvecklar hudutslag bara av att titta på eländet.
Ascool ju! 90s California vibe. Matcha med gul hjälm så är man hemma.Visa bilaga 455989
Alldeles gräsligt!
Vi tar en ful gul färg och parar ihop den med en ful blå färg. Men glöm inte att sätta över jättestora TREK-bokstäver först.
Det känns som att jag utvecklar hudutslag bara av att titta på eländet.
Och rosa lycraAscool ju! 90s California vibe. Matcha med gul hjälm så är man hemma.
Men vad har de gjort med sadelröret? Det ser ut som att de har flyttat fram övre pivoten rätt långt, och sadelröret har av naturliga skäl åkt med, och blivit sjukt mycket flackare? Känns inte det lite skumt? Sadelns position i längsled blir ju nu väldigt beroende av sitthöjden? Jag vet inte när jag sist såg såhär stor skillnad på effektiv och faktiskt SA.Inget fel på de här, däremot ett halvmeter högt spacertorn...;-)
Visa bilaga 456003Visa bilaga 456004
Så var det ja...Den har thrushaft på de dyrare modellerna men inte re-aktiv.
Jag har beställt en Propain Tyee just för att det sägs vara en enduro cykel som trampar väldigt bra! Snygg är den också :DVilka modeller är mest trampvänliga?
Är säkert många som får trampa av egen kraft till toppen och vill ha en dräglig upplevelse.
Vad jag menar med trampvänlig är lite/ingen "pedal-bob" sittandes (stående lär man väl aldrig bli av med?) och att man inte accelererar som en morgontrött åsna.
Bara aktuella modeller som går att köpa/förbeställa är av intresse.
Har själv läst gått om Bird AM9 som trampvänlig enduro.
Håller den ihop fortfarande? Ska man tro kommentarer på Pinkbike och MTBR så är CNC-konstruktionen tydligen benägen att börja öppna sig i skarven mellan ramhalvorna...Jag utrustar mina hojar med låsbara dämpare om möjligt, det funkar för mig.
Cyklar f.ö på en Pole Machine, låsbara dämpare är skönt om man skall cykla uppför åreskutan.
Jo. Har hört om en annan Machine som har fått skruvarna som håller ihop ramhalvorna lösa. Men bilden med trasigt headtube verkar komma från en Stamina med okänt händelseförlopp.Håller den ihop fortfarande? Ska man tro kommentarer på Pinkbike och MTBR så är CNC-konstruktionen tydligen benägen att börja öppna sig i skarven mellan ramhalvorna...
Skönt att höra. Jag tänker dock inte bara på den ramen med totalhavererat headtube; har sett bilder på flera andra ramar där man ser att det skapats en glipa mellan ramhalvorna. Men som alltid med internet så är det svårt att avgöra hur stor del av totala populationen som är påverkad. Jag hade iaf hållit ett vaksamt öga på skarven om jag hade haft en Pole CNC-ram.Jo. Har hört om en annan Machine som har fått skruvarna som håller ihop ramhalvorna lösa. Men bilden med trasigt headtube verkar komma från en Stamina med okänt händelseförlopp.
Min Machine har inte vållat några problem vid montering och sedan körning. Jag gillar den. Känslan är speciell och man blir uppmärksammad på ett positivt sätt i backarna.
Köpte en TTX1 idag med propedal spak för bättre justerbarhet. Utvärdering senare.
Tror att det, som de flesta saker vid mtb, berör mer på cyklisten än på cyklen :)Jag tycker min Radon Swoop klättrar och trampar långt över förväntan! Hänger med betydligt mer trampvänliga cyklar (på pappret) utan problem :) Dessutom riktigt roligt när det sen vänder haha!
Ville inte säga det själv ;) Haha nejmen det påverkar nog också en hel del absolut men jämfört med t.ex Strive så tycker jag ändå att Swoop känns något mer lekfull och lättare :)Tror att det, som de flesta saker vid mtb, berör mer på cyklisten än på cyklen :)
Även om TS inte vill, vill jag säga att den här situationen med långa, långsamma klättringar utan stök är perfekt läge för en lockout.
Köpte du AL eller CF Swoop?Ville inte säga det själv ;) Haha nejmen det påverkar nog också en hel del absolut men jämfört med t.ex Strive så tycker jag ändå att Swoop känns något mer lekfull och lättare :)
Jag har inget emot lockout men behöver ha en remote annars glömmer jag att öppna/låsa.Tror att det, som de flesta saker vid mtb, berör mer på cyklisten än på cyklen :)
Även om TS inte vill, vill jag säga att den här situationen med långa, långsamma klättringar utan stök är perfekt läge för en lockout.
En AL :)Köpte du AL eller CF Swoop?
Låter ej i linje med rubriken. :) Hela definitionen av trampeffektiva FS-hojar är ju att man inte behöver låsa dämparen.Låser jag den så känner jag ingen skillnad mot min gamla Hardtail.
Tyvärr måste man vänta ända tills utbetalningen av styrelsearvodet skett innan man har råd att fara och plocka upp en..Specialized Enduro 2020 är förvånansvärt trampeffektiv.
Propain är ju intressanta. 2500euro levererad ink 25%moms.Någon high pivot? deviate/druid? Annars är de väl inte helt ovanligt att de trampvänliga cyklarna offrar lite av känsligheten och de kanske är primärt utförsegenskaperna man vill åt med en endurohoj?
Hade nog tittat åt Propain Tyee ev. Någon tysk typ Radon Swoop/Stereo 170
Tyeen är riktigt trampvanlig (iallafall modellen från två år sedan). Frun låser i princip aldrig dämparen och verkar inte ha problem med pedal bob.Propain är ju intressanta. 2500euro levererad ink 25%moms.
Låter lovande!Tyeen är riktigt trampvanlig (iallafall modellen från två år sedan). Frun låser i princip aldrig dämparen och verkar inte ha problem med pedal bob.
Tja, dom reade ut Expert-varianten för 49k istället för 79k i höstas. Det är väl ganska bra pris.Tyvärr måste man vänta ända tills utbetalningen av styrelsearvodet skett innan man har råd att fara och plocka upp en..
Att det sitter näst billigaste Fox 36:an på en cykel som listar för 80 tusen är ju helt skruvat. 49 är väl rimligt, men fortfarande inte billigt.Tja, dom reade ut Expert-varianten för 49k istället för 79k i höstas. Det är väl ganska bra pris.
Absolut.Att det sitter näst billigaste Fox 36:an på en cykel som listar för 80 tusen är ju helt skruvat. 49 är väl rimligt, men fortfarande inte billigt.
Om du läser hela mitt inlägg istället för att fokusera på en rad så kanske du förstår vad jag menade.Låter ej i linje med rubriken. :) Hela definitionen av trampeffektiva FS-hojar är ju att man inte behöver låsa dämparen.
Propain verkar ha 15 veckor just nu på Tyee.Jag kör Ripmo AF med Jade-X coil och den klarar ett atomkrig + är trampeffektiv som djävulen. Är också plånbokseffektiv. Finns att köpa flera olika builds idag hos Gocycle.de om jag inte läser fel. Annars verkar ju Propain intressant, men vet ej leveranstid.
Såg nån i Propain-tråden som hade beställt och de fått mail att deras hoj skulle planeras byggas i april. Men helt klart prisvärt och kanske värt väntan. Du kan ju byta till kortare stam också i konfiguratiorn (kom ihåg att det är 35mm fästning och att många hojar har 31.8mm).Propain verkar ha 15 veckor just nu på Tyee.
Detta med att kunna ändra delar väger ganska tyngt för mig. Personligen skiter jag i vad det är för drivlina bara man har rejäl utväxling. Å andra sidan är jag betydligt petigare på bra dämpare.
3300 euro levererad skulle det kosta. Tyckte det är en rimlig kostnad.....
Stem är för långa på 50mm men köper jag så snor jag den jag har på Radon slide.
Visa bilaga 456188
Ah. Bra kommentarer på infästningen. Mest anti då dom ville ha extra 50euro för en 35mm. Kändes dyrt.Såg nån i Propain-tråden som hade beställt och de fått mail att deras hoj skulle planeras byggas i april. Men helt klart prisvärt och kanske värt väntan. Du kan ju byta till kortare stam också i konfiguratiorn (kom ihåg att det är 35mm fästning och att många hojar har 31.8mm).
Finns betydligt dyrare stammar :) Jag kör själv Sixpack-komponenter på min hoj och tycker de är schyssta, men det går helt klart att hitta billigare stammar. Precis, kan du vänta så är det ett väldigt bra alternativ minst sagt!Ah. Bra kommentarer på infästningen. Mest anti då dom ville ha extra 50euro för en 35mm. Kändes dyrt.
har mailat och frågat om leverans tiden. Om det är pga fulla orderböcker eller om de först får delar i mars/april. Har en hoj redan så sitter inte i skiten om den kommer i april.
Mjo. Sålde precis av fonder.Finns betydligt dyrare stammar :) Jag kör själv Sixpack-komponenter på min hoj och tycker de är schyssta, men det går helt klart att hitta billigare stammar. Precis, kan du vänta så är det ett väldigt bra alternativ minst sagt!
Radon Swoop 8.0 2019 är relativt trampvänlig kan jag tycka, dock är jag ganska tung 110+ så den har lite pedal-bob för mig, men men..finns nog dom som har annan åsikt. Det är en utförshojj primärt...men kör den på stig i Östergötland/Kinda, upp och ner..kanske skulle nog titta mer på en Slide Trail alternativt Skeen.. älskar dock Swoopen har haft en Slide 150 HD 27.5" ,medium, som var sjukt bra, men för "liten" så jag "uppgraderade" till en Swoop med storlek large.Hur trampvänlig är direct-sale hojarna så som Radon Swoop och Canyon Strive CF?