Trampar igenom - trots byte av kedja och kassett
Jag hade samma problem förra året. Bytte då både kedja och kassett, men fortsatte att trampa igenom då och då. Nu har jag bytt kedja igen - men inte kassetten. Det är uppenbarligen något annat som är fel. Men vad?
Vevpartiet är aldrig bytt, men jag ser inga hajfenor där - bara rost. Rulltrissorna är slitna, rostiga och skitiga. Men jag har för mig att dessa inte kan orsaka att man trampar igenom?
Egentligen borde jag väl skaffa ny cykel. Men om jag fixar detta problem så rullar den på bra i övrigt, så kanske kan skjuta upp cykelbytet lite till...
Bifogar några foton.
Uppdaterat:
Här finns två filmer som (förhoppningsvis) ger en bättre bild av felet:
(20 sekunder)
(15 sekunder)
Kedjan hoppar/trampar igenom oavsett vilken växel jag använder.
Bonus: Här är en lite längre film, drygt 1:30 minuter, där jag filmar cykelns olika delar. Förhoppnignsvis går det att utläsa något ur den, förutom att delarna är rostiga :)
Vevpartiet är aldrig bytt, men jag ser inga hajfenor där - bara rost. Rulltrissorna är slitna, rostiga och skitiga. Men jag har för mig att dessa inte kan orsaka att man trampar igenom?
Egentligen borde jag väl skaffa ny cykel. Men om jag fixar detta problem så rullar den på bra i övrigt, så kanske kan skjuta upp cykelbytet lite till...
Bifogar några foton.
Uppdaterat:
Här finns två filmer som (förhoppningsvis) ger en bättre bild av felet:
Kedjan hoppar/trampar igenom oavsett vilken växel jag använder.
Bonus: Här är en lite längre film, drygt 1:30 minuter, där jag filmar cykelns olika delar. Förhoppnignsvis går det att utläsa något ur den, förutom att delarna är rostiga :)
Bilagor
Senast ändrad: