Trasigt frihjul?

HenkeN

Medlem
Trasigt frihjul?
Hej!

Igår när jag var ute och cyklade så tappade jag plötsligt allt driv framåt, jag kunde trampa men fick inte med mig hjulet så att säga. När jag nu känner på bodyn så kan jag snurra den för hand framåt. Är den helt paj eller?

Crocko

Aktiv medlem
Trasigt frihjul?
Hej!

Igår när jag var ute och cyklade så tappade jag plötsligt allt driv framåt, jag kunde trampa men fick inte med mig hjulet så att säga. När jag nu känner på bodyn så kan jag snurra den för hand framåt. Är den helt paj eller?

Börja med att riva och göra rent, då kommer du se om klackar eller annat är skadat om du har tur så är det bara den vanliga vanvården som drabbat dig och då fixar en rengöring och återfettning med lagom mycket fett biffen.

HenkeN

Medlem
Trasigt frihjul?
Bild
438A6648-6CE3-43F6-A17B-5938E07A6B21.jpeg

vira20

Aktiv medlem
Trasigt frihjul?
Hade samma fel våren 2022 på min 2020årsm. Felet var ringen som satt fast inne i Navet (den som bodyn ska låsa mot)

Kontaktade 30k i Skövde som kunda hjälpa med ett godwill/ garantiärende. Men jag orkade inte med allt meck.
Var bara att byta ut mot ett nytt Dt Swiss 240/350 nav. (Gjorde en sniklösning och använde ekrarna igen - ej att rekommendera dock har jag hört ;) )

Köp & Sälj

Topp