Trek Domane - Underbar eller trög klumpeduns?

MrSthlm

Aktiv medlem
För mig är inte cykelns vikt (vare sig med eller utan originalhjul) ett hinder för landsvägscykling i gruppform
Imponerande 💪 ingen större skillnad för dig i ansträngning vs en lättare racer med bättre hjul menar du när du ute och kör i en snabbgrupp på landsväg? För mig verkar däremot ca 3 kg skillnad i cykelvikt samt bättre hjul (& däck...) spela stor roll men vi är väl alla olika, jag är uppenbarligen långt ifrån lika stark som dig. Möjligen kan skillnaden i upplevelse också bero på om aluminium Treken är utrustad med skärmar samt kompislapp eller ej, något bör det göra för helheten. Blir väl orättvist möjligen om man inte jämför cyklarna någorlunda rättvist.

Angående geometri bör jag nog inte som nybörjare uttrycka mig för mycket men har inte Domane en typisk endurance geometri samt med dess "sloping design"? Vill man inte ha en endurance hoj är så klart inte en Domane intressant? Syftar på den korta reachen och höga stacken?

Senast ändrad:

MrSthlm

Aktiv medlem
Tror Paradigmhjulen skall väga in på 1800g, så nästan halvkilot lättare.
Trodde inte det fanns landsvägshjul som vägde nästan 2300g. :)
😅 det finns, därav min kommentar om Affinity hjulen ovan. Räknar man dessutom skillnad i vikt/prestanda på budget orginaldäck vs vettiga TL däck så har man en ännu större totalskillnad som heter duga.

Angående CF eller inte var det väl både en budget samt hållbarhets fråga för mig. Fick för mig att för en pendlarhoj som jag kör året om kanske en något billigare aluminium hoj är vettigare. Å andra sidan ville jag att cykeln skulle vara allround (en allroundracer) men skulle jag göra om valet nu så kanske/eventuellt det skulle blivit annorlunda men jag lär mig sakta men säkert, erfarenhet kostar pengar.

Senast ändrad:

Manurhin2

Aktiv medlem
Imponerande 💪 ingen större skillnad för dig i ansträngning vs en lättare racer med bättre hjul menar du när du ute och kör i en snabbgrupp på landsväg? För mig verkar däremot ca 3 kg skillnad i cykelvikt samt bättre hjul (& däck...) spela stor roll men vi är väl alla olika, jag är uppenbarligen långt ifrån lika stark som dig. Möjligen kan skillnaden i upplevelse också bero på om aluminium Treken är utrustad med skärmar samt kompislapp eller ej, något bör det göra för helheten. Blir väl orättvist möjligen om man inte jämför cyklarna någorlunda rättvist.

Angående geometri bör jag nog inte som nybörjare uttrycka mig för mycket men har inte Domane en typisk endurance geometri samt med dess "sloping design"? Vill man inte ha en endurance hoj är så klart inte en Domane intressant? Syftar på den korta reachen och höga stacken?
Tror i ditt fall, som jag skrivit innan, att det är huvudsakligen däcken.
Slopat överrör har noll betydelse.

MrSthlm

Aktiv medlem
Tror i ditt fall, som jag skrivit innan, att det är huvudsakligen däcken.
Slopat överrör har noll betydelse.

Blir jäkligt OT det här men ok, kanske är jag som är ute och cyklar totalt då (det har hänt förr men jag lär mig åtminstone...).

Om jag förstår dig rätt så spelar ca 3 kilos extra vikt (inklusive skärmar + kompislapp) ingen större roll jämfört med en lättare racer utan skärmar om båda har liknande däck? Man förflyttar sig med ungefär samma ansträngning ändå samt hastighet och sådant ska inte påverkas? Effekten av ca 700 grams skärmar + kompis lapp är också försvinnande liten i jämförelse med en racer helt utan skärmar?

(Det här med geometrin var bara ett sidospår eftersom HåkanC inte gillade geometrin som en Domane har. Jag bara kommenterade att Domane har en endurance geometri. Vill man inte ha en cykel med endurance geometri så köper man väl ingen Domane?)

Känner att jag har skrivit för mycket skit i den här tråden nu, andra hugade får fortsätta. 🙃
Edit: eller...

Senast ändrad:

bigmollo

Aktiv medlem
Update: Jag är nöjd med min Trek Domane AL5 fortfarande som pendlings samt "allroundracer" med ett irriterande undantag.

Tycker hjulparet som följde med (Bontrager Affinity TLR Disc) är nästan kontroversiellt överdrivet tungt, tror det väger ca 2270 gram enligt en review, visst är inte AL serien någon lyx alls men tycker ändå Trek gjort ett misstag här. Att även däcken som följde med är mediokra ger en härlig dubbeleffekt.

Det är ju nästan så jäkla tungt att jag inte ens vill ha det för gruskörning, blir kanske en annons här strax, behöver bara fynda något begagnat först (igen). :sneaky: Annars kan man ju ha kvar Affinity hjulen för att träna axellyft med.
Jag håller helt med om originaldäcken, jag tror det är samma som på min SL5.. De är otroligt tunga och tråkiga. Det blev enorm skillnad när jag bytte till GP5000. Nu har jag köpt nya hjul för landsväg så origninalhjulen får gå på grus istället. Där kör jag WTB tubeless. Det funkar hur bra som helst. Jag märken inte av vikten från hjulen alls utan de känns ganska pigga.

MrSthlm

Aktiv medlem
Jag håller helt med om originaldäcken, jag tror det är samma som på min SL5.. De är otroligt tunga och tråkiga. Det blev enorm skillnad när jag bytte till GP5000. Nu har jag köpt nya hjul för landsväg så origninalhjulen får gå på grus istället. Där kör jag WTB tubeless. Det funkar hur bra som helst. Jag märken inte av vikten från hjulen alls utan de känns ganska pigga.
Mer OT: Hur stor/liten skillnad gör egentligen skärmar av typen SKS longboard 45 + kompislapp för en racer vs helt utan? Vikt drygt 700 gram men jag har ingen aning om den aerodynamiska skillnaden.

Jag ger Bontrager Affinity hjulen en chans att agera gravel och dubbhjul, de är säkert ohyggligt starka åtminstone. 🙃

Senast ändrad:

Manurhin2

Aktiv medlem
Blir jäkligt OT det här men ok, kanske är jag som är ute och cyklar totalt då (det har hänt förr men jag lär mig åtminstone...).

Om jag förstår dig rätt så spelar ca 3 kilos extra vikt (inklusive skärmar + kompislapp) ingen större roll jämfört med en lättare racer utan skärmar om båda har liknande däck? Man förflyttar sig med ungefär samma ansträngning ändå samt hastighet och sådant ska inte påverkas? Effekten av ca 700 grams skärmar + kompis lapp är också försvinnande liten i jämförelse med en racer helt utan skärmar?

(Det här med geometrin var bara ett sidospår eftersom HåkanC inte gillade geometrin som en Domane har. Jag bara kommenterade att Domane har en endurance geometri. Vill man inte ha en cykel med endurance geometri så köper man väl ingen Domane?)

Känner att jag har skrivit för mycket skit i den här tråden nu, andra hugade får fortsätta. 🙃
Edit: eller...
Allt har såklart betydelse men om däcken kräver 20W extra i 30 så påverkar skärmar och lapp betydligt mindre i sammanhanget(utan att ha sett din lapp🙂)

HåkanC

Aktiv medlem
ingen större skillnad för dig i ansträngning vs en lättare racer med bättre hjul menar du när du ute och kör i en snabbgrupp på landsväg?
Inte i en snabbgrupp, så länge det är hyfsat platt, en bra grupp och jag får sitta på rulle. Då har jag lägre puls i ~40km/h än jag har solo i~30km/h
Skillnaden är större när det är backigt och jag är solo. Men alla kilona skall med uppför backarna, även de hos cyklisten med alla kläder, skor, vattenflaskor +mer, och precis som jag är över medellängd är jag även över medelvikt.

För mig verkar däremot ca 3 kg skillnad i cykelvikt samt bättre hjul (& däck...) spela stor roll men vi är väl alla olika, jag är uppenbarligen långt ifrån lika stark som dig. Möjligen kan skillnaden i upplevelse också bero på om aluminium Treken är utrustad med skärmar samt kompislapp eller ej, något bör det göra för helheten.
Som jag skrev i mitt förra inlägg gällde min kommentar i första hand vilken skillnad 0,5kg tyngre hjul gör jmf med "fel" geometri,
däck skulle jag definitivt byta troligen direkt men annars åtminstone innan hjulbyte.
Vad gäller skärmars betydelse så finns det vindtunneltest som visar att de kan förbättra aerodynamiken, men det kanske inte alltid känns så.

Angående geometri bör jag nog inte som nybörjare uttrycka mig för mycket men har inte Domane en typisk endurance geometri samt med dess "sloping design"?
Nej, Domane har en unik geometri, särskilt sittställningen, dvs stack och reach. Ett bra sätt tycker jag är att jmf stack-to-reach (STR)
Trek Domane AL 5 Disc i minsta strl har den en STR på 1,42 (under 1,45 är "raceigt), men i största strl hela 1,68!
En annan sak är att skillnaden i reach mellan minsta och största strl är endast 2,5cm medan skillnaden i stack är hela 13,6 cm!
Jmf med geon hos tex Canyon Endurace Al 7 eller kanske ännu bättre Canyon Endurace CF SL 8

Men geometrin hos Trek Domane skiljer sig från den hos de flesta andra cyklar, även andra endurace-ramar och särskilt i de större strl.
Men visst är det så att man endast behöver en strl och fungerar den man har valt bra så är det ju inga problem, tvärtom!
Tyvärr funkar inte strl hos Trek Domane för mig.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Hur är det med Damone då?
😃
KOmmer med Yoghurthållare för Danone
1648377457620.png

tobiascyklar

Aktiv medlem
Jag är sugen på en trek domane. Funderade litet i termer av gravel, men fattar inte poängen så länge man inte skall köra rötter. Litet fetare däck så kommer man fram överallt i någonsånär hastighet, utan att kompromissa med fart där det skall gå fort. Min nuvarande racer är old school, max 25 mm däck, al, och rejält stötig (men den jag är van vid) och har precis kört en runda på rätt knaggliga stigar bitvis. Inget fart race, torrt så jag behövde inte stiga av och vada genom lera, och speed behöver jag inte. Men litet komfort på ålderns höst kanske vore något... Spetsat in mig på en SL6 (eftersom den har stänkskärmar, varför nu det är så viktigt), och funderar på storlek. Trek insisterar på att jag är 56, ovan verkar några i tråden tangera 52 när de som jag är 177 cm med 83 i grenen (iofs slarvigt mätt). Tycker inte stack reach osv jämförelse med nuvarande ger så mycket, styrstolpar och grejer gör mycket mer än ngn mm här och där. Vad kan lämplig storlek vara? Finns några liknar mina mått och har domane och utvärdering?

Audioholic

Aktiv medlem
Jag är sugen på en trek domane. Funderade litet i termer av gravel, men fattar inte poängen så länge man inte skall köra rötter. Litet fetare däck så kommer man fram överallt i någonsånär hastighet, utan att kompromissa med fart där det skall gå fort. Min nuvarande racer är old school, max 25 mm däck, al, och rejält stötig (men den jag är van vid) och har precis kört en runda på rätt knaggliga stigar bitvis. Inget fart race, torrt så jag behövde inte stiga av och vada genom lera, och speed behöver jag inte. Men litet komfort på ålderns höst kanske vore något... Spetsat in mig på en SL6 (eftersom den har stänkskärmar, varför nu det är så viktigt), och funderar på storlek. Trek insisterar på att jag är 56, ovan verkar några i tråden tangera 52 när de som jag är 177 cm med 83 i grenen (iofs slarvigt mätt). Tycker inte stack reach osv jämförelse med nuvarande ger så mycket, styrstolpar och grejer gör mycket mer än ngn mm här och där. Vad kan lämplig storlek vara? Finns några liknar mina mått och har domane och utvärdering?
Jag har en domane 4,3 eller något liknande.. några år på nacken.
Är 176cm, med grenmått 88cm, dvs långa ben.
Jag cyklar på en 56a med kort styrstam, det är resultatet av en bikefit.
Osäker på om geometrin är samma på en modern Domane..
Oklart om detta hjälper dig!

3dx

Aktiv medlem
Jag kör en 54:a domane från 2021, storlek framtaget med bikefit. Är 175 med 81 i grenen. Körde även en 4.3 från 2014 i 54:a

Båda är och har varit perfekt 😍

Sam00

Aktiv medlem
Jag är 181 cm och kanske 86-87 inseam. Kör på en 56 men geometrin är väldigt upprätt med kort räckvidd. Det hjälper att deras originalstyre har en räckvidd på 100mm.

Jag kör med originalstyret och en 100 mm -17 graders stam för att få rätt position. Skulle behöva gå ännu lite lägre men har inte skaffat nån ersättnings spacer som ska ersätta den koniska originalspacern som gör att man inte kan gå lägre.

Nån som vet specifikt vilken del man ska ha istället för den koniska spacern?

Sam00

Aktiv medlem
Har skrivit tidigare i tråden om att jag planerat att testa gravel med den. Har dock inte tagit steget än. Vad tror ni är bästa däck/däckbredd? Kanske max 37 man får på? AL versionen ska inte kunna ta lika brett som CF, men tror 37 borde funka, beroende på däck.

MrSthlm

Aktiv medlem
Har skrivit tidigare i tråden om att jag planerat att testa gravel med den. Har dock inte tagit steget än. Vad tror ni är bästa däck/däckbredd? Kanske max 37 man får på? AL versionen ska inte kunna ta lika brett som CF, men tror 37 borde funka, beroende på däck.

Vet inte om det är de olika växelsystemen som gör skillnad (framväxeln)? Tror väl att AL5 med Shimano 105 tar ett par millimeter mer än övriga AL modeller, för mig jag läste det någonstans. Men om AL5 tar samma däckbredd som tex SL5 har jag noll koll på, möjligt det skiljer liite.

tobiascyklar

Aktiv medlem
Det är individuellt. Listorna är en rekommendation, något att utgå ifrån. Sen får man ju testa sig fram. Jag funkar fint med 54:a som sagt.
Testade 56 igår. Första reflektion var som att sitta i en fåtölj... Helt annan cykel än den jag har. Men vill testa 54, vet inte om jag har korta armar.

Edit: så 54 har 3 mm kortare reach och typ 2 cm lägre stack!!! Det enda som händer är alltså mindre drop då eller? Redan 56 var ju väldigt bekväm. Längd fixas ju enklast med styrstam.

mkallstrom

Aktiv medlem
Testade 56 igår. Första reflektion var som att sitta i en fåtölj... Helt annan cykel än den jag har. Men vill testa 54, vet inte om jag har korta armar.

Edit: så 54 har 3 mm kortare reach och typ 2 cm lägre stack!!! Det enda som händer är alltså mindre drop då eller? Redan 56 var ju väldigt bekväm. Längd fixas ju enklast med styrstam.
54:an kommer att ha 2 cm mer drop, men det var kanske det du menade?

Audioholic

Aktiv medlem
Försöker sätta dit ett nytt vevparti (105) efter att ha haft en effektmätare.
Vevlagret är bytt på verkstad till rätt. Det finns med en svart distansring, ca 2mm. Ska den sitta på drivsida eller den andra?

Sam00

Aktiv medlem
Vet inte om det är de olika växelsystemen som gör skillnad (framväxeln)? Tror väl att AL5 med Shimano 105 tar ett par millimeter mer än övriga AL modeller, för mig jag läste det någonstans. Men om AL5 tar samma däckbredd som tex SL5 har jag noll koll på, möjligt det skiljer liite.
Kolfiberramen tar officiellt 38 och AL ramen 35 officiellt. Men det är oftast så att man kan överskrida det lite. Tror jag ska köpa Pirelli Cinturato i 35, och prova på originalhjulen med 21mm innerbredd.

Här är ett inlägg av nån som satt på 40 på CF ramen, som mäter 41,2 egentligen.
1342FD36-95EE-4A2E-96DC-A46BCDCD9DEE.png

Lasse_liten

Ny medlem
Jag har en Domane SL6 2020, tycker standardutväxlingen med 11-34 bak är lite kass, vad kör ni för kassett? I princip är mina största drev bak helt i nyskick då jag aldrig går på så lätta växlar hemma i Dalarna. Funderat på att byta till 11-25 eller 11-28.

tobiascyklar

Aktiv medlem
Jag har en Domane SL6 2020, tycker standardutväxlingen med 11-34 bak är lite kass, vad kör ni för kassett? I princip är mina största drev bak helt i nyskick då jag aldrig går på så lätta växlar hemma i Dalarna. Funderat på att byta till 11-25 eller 11-28.
Tycker du det så är det ju så. 11-25 var väl också vanligaste utväxling på en kompaktvev för några år sen.

Lasse_liten

Ny medlem
Det satt 11-28 på min förra cykel, en Émonda S5, kan inte säga att 28:an var direkt sliten. Värsta klättringen hemma är ju Gamla Berget i Falun, drygt 2 km uppför - inte Alperna direkt.

MrSthlm

Aktiv medlem
Kolfiberramen tar officiellt 38 och AL ramen 35 officiellt. Men det är oftast så att man kan överskrida det lite. Tror jag ska köpa Pirelli Cinturato i 35, och prova på originalhjulen med 21mm innerbredd.
Jag har i och för sig enbart erfarenhet av AL5 årsmodell 2021, du skriver om 2020 ovan som jag inte har koll på, det kan vara en skillnad.

Trots de officiella angivelserna är det lite luddigt, med risk att jag nu upprepar mig själv: Jag tror att det är extremt liten skillnad på däck clearance om man jämför den Shimano 105 utrustade SL5 med den Shimano 105 utrustade AL5. Däremot så får man väl liite mindre clearance med den Tiagra utrustade AL4 pga framväxeln.

Jag har själv AL5 (köpt förra året): Med SKS longboard 45 skärmar monterade har jag tex kört med Continental Terra Speed 35 mm men det finns nog en chans att det även går med 38 mm med skärmarna monterade (så klart bättre clearance utan skärmar).

Självklart skiljer det mellan olika däck här så det är ett vanskligt område.

Här en review av AL4 (Tiagra utrustad), de skriver "the only touching point was the Tiagra front derailleur":
1656944985575.png

Här någon som skriver att han använder Maxis Overdrive 40mm med AL5.
1656945756230.png

https://www.reddit.com/r/TrekBikes/comments/n9833y

Senast ändrad:

Sam00

Aktiv medlem
Jag har i och för sig enbart erfarenhet av AL5 årsmodell 2021, du skriver om 2020 ovan som jag inte har koll på, det kan vara en skillnad.

Trots de officiella angivelserna är det lite luddigt, med risk att jag nu upprepar mig själv: Jag tror att det är extremt liten skillnad på däck clearance om man jämför den Shimano 105 utrustade SL5 med den Shimano 105 utrustade AL5. Däremot så får man väl liite mindre clearance med den Tiagra utrustade AL4 pga framväxeln.

Jag har själv AL5 (köpt förra året): Med SKS longboard 45 skärmar monterade har jag tex kört med Continental Terra Speed 35 mm men det finns nog en chans att det även går med 38 mm med skärmarna monterade (så klart bättre clearance utan skärmar).

Självklart skiljer det mellan olika däck här så det är ett vanskligt område.

Här en review av AL4 (Tiagra utrustad), de skriver "the only touching point was the Tiagra front derailleur":
Visa bilaga 565155

Här någon som skriver att han använder Maxis Overdrive 40mm med AL5.
Visa bilaga 565161
https://www.reddit.com/r/TrekBikes/comments/n9833y
Min är också 2021, men AL2. Såg också det angående framväxeln. Har Shimano Sora så har ingen aning hur det kommer funka med just den. Men allt beror på hur breda däcken egentligen blir på hjulen. Cinturato ska mäta samma som angivet av det jag läst så det borde gå bra med 35. Är sugen på Pathfinder egentligen men de har 38 bara.

MrSthlm

Aktiv medlem
Min är också 2021, men AL2. Såg också det angående framväxeln. Har Shimano Sora så har ingen aning hur det kommer funka med just den. Men allt beror på hur breda däcken egentligen blir på hjulen. Cinturato ska mäta samma som angivet av det jag läst så det borde gå bra med 35. Är sugen på Pathfinder egentligen men de har 38 bara.

Under förutsättning att ramen är identisk med min (AL5) och om du kör utan skärmar så måste nästan 38 mm gå bra tycker jag, annars blir jag väldigt överraskad. I synnerhet efter att ha läst artikeln jag länkade till ovan (review av AL4). Men som sagt, det kan skilja mellan olika däcktillverkare och modeller.. :sneaky:

Jag är själv oerhört missnöjd med mina Continental Terra Speed 35 mm Tubeless (extremt punkteringskänsliga, avsevärt sämsta däcken jag haft i mitt liv) och funderar nu att istället prova någon 38 mm variant (med skärmarna monterade), detta är dock en viss chansning. 🙃 Lite fetare däck är väldigt bra för komforten beroende på vilka grusvägar/stigar man kör. Men jag orkar absolut inte plocka av skärmar bara för att köra grus sporadiskt eftersom jag också pendlar med den här cykeln. Visst, ett alternativ är att omfamna misären när det regnar eller är lerigt och skita i skärmar :sneaky:kanske jag t.o.m. kan köra med 40 mm grusdäck vilket vore coolt. SKS longboard 45 skärmarna med kompislappar väger ca 900 gram tror jag och det vore en skön straffvikt att slippa, Trek Domane AL är ju inte direkt lätt från början, tvärtom (åtminstone om man kör med original hjulpar). Kanske räcker med att köra med skärmarna på vintern.

Ok, nu raljerade jag iväg lite här, började tänka, sorry.

Senast ändrad:

Sam00

Aktiv medlem
Under förutsättning att ramen är identisk med min (AL5) och om du kör utan skärmar så måste nästan 38 mm gå bra tycker jag, annars blir jag väldigt överraskad. I synnerhet efter att ha läst artikeln jag länkade till ovan (review av AL4). Men som sagt, det kan skilja mellan olika däcktillverkare och modeller.. :sneaky:

Jag är själv oerhört missnöjd med mina Continental Terra Speed 35 mm Tubeless (extremt punkteringskänsliga, avsevärt sämsta däcken jag haft i mitt liv) och funderar nu att istället prova någon 38 mm variant (med skärmarna monterade), detta är dock en viss chansning. 🙃 Lite fetare däck är väldigt bra för komforten beroende på vilka grusvägar/stigar man kör. Men jag orkar absolut inte plocka av skärmar bara för att köra grus sporadiskt eftersom jag också pendlar med den här cykeln. Visst, ett alternativ är att omfamna misären när det regnar eller är lerigt och skita i skärmar :sneaky:kanske jag t.o.m. kan köra med 40 mm grusdäck vilket vore coolt. SKS longboard 45 skärmarna med kompislappar väger ca 900 gram tror jag och det vore en skön straffvikt att slippa, Trek Domane AL är ju inte direkt lätt från början, tvärtom (åtminstone om man kör med original hjulpar). Kanske räcker med att köra med skärmarna på vintern.

Ok, nu raljerade jag iväg lite här, började tänka, sorry.
Nä men det är hjälpsamt med så mycket info man kan få av faktiska ägare. Själv kör jag inte ute på vintern så skärmar är inte en faktor. Tydligen ska Pathfinder Pro och Cinturato ha bland de bästa punkteringskydden, enligt en artikel jag läst. Plus att de är bland de snabbaste.

Tror jag med att det skulle funka med 38 men vill inte chansa. Ja vikten är verkligen inte ett plus på den här cykeln. Min väger 10,5 kg med originalhjul och GP5000 S TR i 28 på. Rullar ändå ganska bra med de däcken, jämfört med original. Vikt är mer betydelsefullt på gravel än lvg enligt Josh Poertner, och det känns logiskt att det ska vara så. Med tanke på alla hinder man måste dra med cykeln över.

Jag kommer nog undvika lera, blir mer sommarcykling när det gäller gravel. Nåt man ska tänka på om man sätter på så breda däck som möjligt, är att det kan samlas lera på stagen då de är så nära däcket.

8C34561D-67B2-4B8B-B56F-3A2F10116D5A.png

Tjuvkikade på Treks återförsäljar-sida hos handlare idag. Där finns Domane gen 4 angiven, säljstart i mars. Någon som hört något om skillnaderna på ramen i nya generationen? Nuvarande modellen kom för bara några år sedan. Så man undrar ju vilka fel de vill rätta till 🤓

3dx

Aktiv medlem
Tjuvkikade på Treks återförsäljar-sida hos handlare idag. Där finns Domane gen 4 angiven, säljstart i mars. Någon som hört något om skillnaderna på ramen i nya generationen? Nuvarande modellen kom för bara några år sedan. Så man undrar ju vilka fel de vill rätta till 🤓
Hade varit trevligt om de döljer kablarna helt på nya generationen. 😎

MrSthlm

Aktiv medlem
Hade varit trevligt om de döljer kablarna helt på nya generationen. 😎

3dx

Aktiv medlem
Det är gen 3

MrSthlm

Aktiv medlem
@3dx Men du vill ha mindre kablar än på dessa eller efterlyser du integrerade kablar på hela Domane linjen i och med gen 4 (inte bara de dyraste Domane modellerna), så du menar?

Köp & Sälj

Topp