Trek Domane - Underbar eller trög klumpeduns?

3dx

Aktiv medlem
@3dx Men du vill ha mindre kablar än på dessa eller efterlyser du integrerade kablar på hela Domane linjen i och med gen 4 (inte bara de dyraste Domane modellerna), så du menar??
Du har rätt. Jag tänker på från styre ner till ramen. Hade varit trevligt om de är dolda, även om de inte syns mycket men ändå.

3dx

Aktiv medlem
Domane SLR gen4 ser ut att dölja det, vet ej med SL-modellerna
055FD749-A5BA-4A7B-9A4C-788BFC94313A.jpeg

tobiascyklar

Aktiv medlem
Måttet ”procent av nypris” är bara ett happyhittepå 😉
I stort sett alla cyklar eller motsvarande cyklar reas med 30% ibland. Då får jag en ny cykel från handlare. Nånstans där kan jag överväga en begagnad. Typiskt har dom några år på nacken och ett grundslitage och åldrande som kanske inte kräver omedelbar åtgärd men klockan tickar. Och procenten går ner. Det är väldigt tydligt när man köpt några cyklar att begagnat lätt blir dyrt .

NickPick

Aktiv medlem
I stort sett alla cyklar eller motsvarande cyklar reas med 30% ibland. Då får jag en ny cykel från handlare. Nånstans där kan jag överväga en begagnad. Typiskt har dom några år på nacken och ett grundslitage och åldrande som kanske inte kräver omedelbar åtgärd men klockan tickar. Och procenten går ner. Det är väldigt tydligt när man köpt några cyklar att begagnat lätt blir dyrt .
Och nytt blir ju också rätt dyrt 🤑 dyra cyklar är det lite av en konst att sälja…

HåkanC

Aktiv medlem
Fint att den börjar på 77000 🫡
Den blir då snyggare och snyggare kan man säga
Tyvärr fortfarande samma begränsningar i tillgängliga strl, med max reach ynkligt korta 38,6 cm (40,4cm för RSL) och strl-varierande STR, från 1,42 till 1,7, för de olika strl.
De minsta strl har alltså en väldigt racig sittställning, medan de största strl inte finns!
Tyvärr.

NickPick

Aktiv medlem
Mest ekonomiska om man har en hoj med fingrupp redan lär ju vara att köpa 105an, byta ut komponenter o sälja den beggade med en ny 105 grupp. Men ja prisstegen är lite speciell😂
Jag fattade allt fel och trodde en 7 var värst, den billigaste hittade jag för 77000. Blir nog snart bra konjunkturrea på dessa också (som scott och spec).

MrSthlm

Aktiv medlem
Verkar dock som att SL 5 krupit under 9 kg och fått intrycket att det är vanligt att ägare kör med originalhjulen för grus och byter till lättare för lvg, så var det väl i tidigare generation varje fall. Ser att SL 5 går att få i Bianchi liknande färg, det är ju lite tveksamt ändå kan jag tycka. Skulle bli trött på alla kommentarer om att ens Trek ser ut som en Bianchi. 😅
1662808032534.png

Senast ändrad:

Barrett

Aktiv medlem
Hämtade hem en sån här grej idag. Kort tur kändes grymt bra. Väldigt förlåtande o bekväm. Stabil snarare än rapp. Ambitionen för mig blir att köra oftare och längre, och för det tror jag den blir perfekt 👌🏻

Bilagor

• D18A3874-A487-4F08-B062-596A4FA5EBD9.jpeg
    D18A3874-A487-4F08-B062-596A4FA5EBD9.jpeg
    1.9 MB · Besök: 38
Topp