Trissor bak, vilken ordning? Gänglåsning, dra hur hårt?

Samtidigt som vaccinationerna kom igång började industrin skrika på att det blev brist på halvledare.
You do the math.?

Jag vet, det är den största konspirationen någonsin, en otrolig bedrift! Hur tror du att dom lyckats?

Dom som kläckte hela konspirationen måste ha lyckats övertala samtliga tillverkare av vaccinationer att på något sätt pilla ner chip i vaccindoserna, alternativt blandat i det innan det delats upp i doser, i så fall har det behövts zillioner med chip för att garantera att det kommit med minst ett i varje dos. Tror inte att cheferna smugit runt på nätterna och gjort detta utan beordrat andra att utföra det. Det är alltså många som måste vara med, utan att någon läckt till pressen, en enastående bedrift!

Dessutom måste tillverkarna av chipen vara med i konspirationen, lite mysko annars när läkemedelsföretagen beställer några miljarder chip. Även här imponerande med tanke på hur många som måste vara involverade för att få till leveranserna.

Eller tror du att det varit enbart i Sverige? Att Morgan aktiverat något vilande agentnätverk och dom har smugit runt på nätterna på alla läkarmottagningar i Sverige och smugit ner några chip i varje vaccindos. Eller är det så illa att samtliga läkare/sjuksköterskor som gett sprutan är med i konspirationen?

Med tanke på komplexiteten så är den största bedriften egentligen att ingen av alla inblandade har läckt till pressen. Personligen tror jag att det är demokraterna i USA som mellan tuggorna på offren på deras hemliga möten kläckt hela idén.

Har fått det lite bättre med mycket kärlek, men inget "frihjul".

Har en gravel med 105 10x, sitter liknande trissor där, dock är inte G-trissan med keramisk hylsa, bägge är nästan samma där. Har inte direkt skött cyklarna, på graveln var det torkat klet vid trissorna men ändå "frihjulade" bägge trissorna där.

Skumt, vad jag kan se så sitter allt som det ska, och är ordentligt rengjort, har t.om. testat med lite fett.

OT: Vad jag vet beror halvledarbristen i mycket på taiwanesisk torka.
...Vice VD = halvledare?
Litet pinsamt går den nedre trissan trögare på min cykel också, märker jag. Antar att det är oundvikligt.

Har rengjort trissorna bak. Tror jag haft loss dom innan nån gång. Blev osäker på i vilken ordning dom skall sitta. Den "vingliga" närmast kassetten?

Fick ta i när jag skulle lossa dom. Vid återmontering så kan jag inte dra den närmast kassetten (vingliga) någonting innan den börjar gå kärvt. Antar att man ska ha gänglåsning där. Har inte använt det någon gång, skall man inte dra (sträcka) alls?

Den första trissan i rullriktningen kan jag dra ganska hårt utan att den kärvar, ska man ändå ha gänglåsning på den?
Löste sig det här någon gång? Jag har exakt samma problem. Jag har själva "hjulet", två brickor med kanter och en skruv. Ska det vara några fler delar som jag saknar? Nån cylider i centrum av hålet?
Drar jag åt skruven det minsta lilla så går det inte att rubba på "hjulet".
Drar jag inte åt så kan man röra "hjulet" fram och tillbaka.
Nånting känns fel.

Löste sig det här någon gång? Jag har exakt samma problem. Jag har själva "hjulet", två brickor med kanter och en skruv. Ska det vara några fler delar som jag saknar? Nån cylider i centrum av hålet?
Nånting känns fel.
Fel cylinder på fel trissa, har jag för mig. Eller fel trissa på fel plats.

Saknar du den cylinder som sitter i glidlagret?
Tack!
Det verkar som jag gör det, såg aldrig nån när jag skruvade isär, men mycket möjligt att den smet iväg nånstans och nu är borta för evigt. Eller så fanns den inte där...(köpte begagnad cykel).

Har beställt nya på nätet, men om du vet var det kan finnas i lager i Stockholmsområdet så tar jag gärna emot tips för jag vill igång så snart som möjligt igen.

Tack!
Det verkar som jag gör det, såg aldrig nån när jag skruvade isär, men mycket möjligt att den smet iväg nånstans och nu är borta för evigt. Eller så fanns den inte där...(köpte begagnad cykel).

Har beställt nya på nätet, men om du vet var det kan finnas i lager i Stockholmsområdet så tar jag gärna emot tips för jag vill igång så snart som möjligt igen.
Har du kollat med TCM ?
Dom har även ett "verkstadslager" som inte syns på webben som jag fått handla från när det knep.

Har alla Shimanos trissor cylindern/lagret? Jag är rimligt säker på att mina inte har det, endast själva trissan och de två metalldelarna som håller den på plats.

Edit: Shimanos dokumentation antyder att de borde finnas....

Har alla Shimanos trissor cylindern/lagret? Jag är rimligt säker på att mina inte har det, endast själva trissan och de två metalldelarna som håller den på plats.

Edit: Shimanos dokumentation antyder att de borde finnas....
Ja, åtminstone alla som jag stött på. Det enda som påverkas av att dra för hårt är att gängorna dras sönder, kuggen flyter fritt på röret som är lagerytan.

Nånting känns fel.

Kommer faktiskt inte ihåg, men du har ju fått en del svar av andra här.

Tillbaka
Topp