[Trivselcykling] Tråden för oss som inte mäter och analyserar

aben

Aktiv medlem
Unnande mig en lyxsmörgås när jag var i stan och handlade :)

awvYei2.jpg

Höjdskräck

Aktiv medlem
Unnande mig en lyxsmörgås när jag var i stan och handlade :)

awvYei2.jpg
Skugga snett bakifrån på morgonen, hav till vänster - Västkusten
Gärdsgård ut i vattnet - Borde vara Halland eller Skåne
Räkmacka - Finns inga räkor i Skåne, alltså måste detta vara i Halland.
Jag gissar på ngnstans runt Varberg.

Berk

Aktiv medlem
Är du säker på rådjur? Eller var det stora rådjur igen? 😊

Nu är jag säkert på att det är rådjur, jag såg just alla tre igen, nu med lite mer ljus.

Nedför en bild från några meter "riktigt" trivselcykling. Det är dock lite svårt att får en bra bild av solen som reflekterar på räls.

Resten av turen var hård körning på helstel, som kräver koncentration för att spotta och undvika vassa sten och lyfta framhjulet över rötter. Men efter mer än ett år på helstel sker det helt automatiskt och jag känner nu också nästan alla sten på stigen. Det är riktigt trivsel för mig! Tur att jag tog stegen att bygga helstel, det hade blivit riktigt tråkigt att köra med min FS på hemmastig och nu vill jag komma ut igen så ofta jag kan.

2022-08-22-20-59-29-276.jpg

Pfaff

Aktiv medlem
Platt landskap samt krumbuktstyre - Hade det funnits en väderkvarn oxå så hade detta till 100% varit i Holland.

Kan säkert få till en bild med väderkvarn också om det efterfrågas.
Bästa styret för mina omständigheter. Det blåser ibland härikring, då vill man inte sitta som ett segel.

velman

Aktiv medlem
Skugga snett bakifrån på morgonen, hav till vänster - Västkusten
Gärdsgård ut i vattnet - Borde vara Halland eller Skåne
Räkmacka - Finns inga räkor i Skåne, alltså måste detta vara i Halland.
Jag gissar på ngnstans runt Varberg.
Kallar vågbrytare för gärsgård - Bor antagligen inte vid vid havet. :)

ADD

Aktiv medlem
Cyklade en lång och härlig kaj och hamnrunda i går. Det här fyndet störde trivseln för en stund. Att någon kastar sin Crescent i havet är väl inte så konstigt. Och att den snabbt koloniseras av havstulpaner är givet. Men varför har någon gjort sig besväret att fiska upp den och ta med den in till stan? Hur hittades den? Och vad händer om man cyklar på en sadel bebodd av havstulpaner?

IMG_20220823_144436.jpg

Höjdskräck

Aktiv medlem
Vilka påhopp!!! :ROFLMAO:

För det första är jag bördig (nästan) från Bohuslän och där har vi vågor som kräver riktiga vågbrytare och inte bara en hög med prydnadssten. Gärdsgårdar kan för övrigt definitivt vara gjorda av sten, finns mängder i t ex Halland.

Här har vi en riktig vågbrytare!
1661362826886.png

SIE

Aktiv medlem
F*ttgärdsgård var en förekommande svordom i Skåne när jag bodde där. Men någon sådan skådade jag aldrig.

Yeew!

Aktiv medlem
Trevligt med lite trivselcykling, men själv tycker jag inte det ser särskilt trevligt ut med alla dyra fina cyklar som ligger och dräller på många bilder i den här tråden, skulle vara ständig orolig för att lägga den överallt om jag missat en sten som repar den nånstans, eller att ständigt behöva leta efter nåt att luta den emot..
Hur gick utvecklingen här? förr var alla cyklar fullkittade med metallskärmar, stöd, pakethållare, belysning kedjeskydd och ett rejält lås!
Jag har svalt mycket och kan avvara många tillbehör, men det är trevligt med ett stöd tycker jag!

Bilagor

• 2022-08-25_101759.jpg
    2022-08-25_101759.jpg
    388.3 KB · Besök: 76

Yeew!

Aktiv medlem
..och med tanke på alla skyddsprodukter som finns tillgängliga verkar fler dela din oro :LOL:

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Idag var det trivselcykling av första graden! Tog en XC-runda med mestadels grus. Tog bilen en bit bort för att slippa den tråkiga transporten några mil. Kollade Strava Heat Map (fuck vad den är bra! Även om den inte skiljer på grus och stig). Hittade en del nya pärlor till sträckor som jag får lägga på minnet. Helt otroligt att jag missat det tidigare egentligen, nästan i "när-området". Det var totalt underbart. Typ halva turen var så sagolikt vackert!!! Kommer leva länge på detta 🤩

20220829_162427.jpg

20220829_165735.jpg

20220829_163803.jpg

20220829_163118.jpg

20220829_162914.jpg

Höjdskräck

Aktiv medlem
Idag var det trivselcykling av första graden! Tog en XC-runda med mestadels grus. Tog bilen en bit bort för att slippa den tråkiga transporten några mil. Kollade Strava Heat Map (fuck vad den är bra! Även om den inte skiljer på grus och stig). Hittade en del nya pärlor till sträckor som jag får lägga på minnet. Helt otroligt att jag missat det tidigare egentligen, nästan i "när-området". Det var totalt underbart. Typ halva turen var så sagolikt vackert!!! Kommer leva länge på detta 🤩

Visa bilaga 577970

Visa bilaga 577971

Visa bilaga 577972

Visa bilaga 577973

Visa bilaga 577974
Var?

Tob

Aktiv medlem
Blev en riktigt skön runda på ett par timmar.
Min allra första på en gravelcykel.
Ca 50/50 på asfalt och grus samt en liten bit på bättre stig.
Gravel kommer bli ett riktigt skönt komplement till landsvägscyklingen känns det som.

20220901_192507.jpg
20220901_193024.jpg
20220901_192837.jpg

ADD

Aktiv medlem
Det där var ingen trivsam påminnelse. Trots dess riktighet. Blev lite sen och cyklade hem utan både lampor och reflexer.

josofin

Aktiv medlem
Kroppen mådde inte bra idag, så planen var att stanna hemma... Men myrorna i brallan vägrade att sluta klia förrän fötterna var på pedalerna och händerna på styret... Så tillslut bestämde jag mig för en liten tur, utan utmaningar eller avstickare.. Tog den vanliga transportvägen, rullade in på den vanliga stigen, in i den högst bekanta skogen... Solen lös med sin frånvaro, men det gjorde även regnet. Temperaturen var så där perfekt lagom och luften var frisk... Det blev en ganska medioker tur, men bra mycket högre trivselfaktor att rulla på barr och häll, än att tycka synd om mig själv i soffan.
20220903_162145.jpg

Topp