Tubdäck!

Havoc 5

Aktiv medlem
Tubdäck!
Sneglat lite på att dyka ner i tubträsket igen då en av mina cyklar gör sig bäst med ett par Campagnolo Bora :)
Körde senast tub sommaren 2018 och då tyckte jag Specialized S-Works Turbo II Allround var de bästa. Blev aldrig vän med Vittoria Corsa G+ som jag fick lite för många punkteringar på samt problem med ventil som lossnade från slang.

Sneglat lite på Pirelli P-Zero och Michelin Power Competition nu.
Conti har jag aldrig orkat brottas med.
Återgå till gummislangar igen Emilh!
Jag har fortfarande spår av din jävla gucka på mina kläder sedan förra årets randorace (60 milaren från S-tälje).
Helt omöjligt att tvätta bort.
Ibland, när solen ligger rätt får jag syn på fläckarna (på skorna), garvar o minns turen, haha. Det var en jävligt bra tur.

emilh

Aktiv medlem
Tubdäck!
Återgå till gummislangar igen Emilh!
Jag har fortfarande spår av din jävla gucka på mina kläder sedan förra årets randorace (60 milaren från S-tälje).
Helt omöjligt att tvätta bort.
Ibland, när solen ligger rätt får jag syn på fläckarna (på skorna), garvar o minns turen, haha. Det var en jävligt bra tur.
😬
Ber åter om ursäkt för det, har själv lite fläckar kvar. Fönsterputs sägs vara bra?

Hur som helst, jag har dumpat Schwalbe Pro One-däcken som visade sig vara på tok för omtåliga, men fortsätter slanglöst. Får kanske skaffa någon sorts varningsflagg för bakomvarande?

Och för att hålla mig OT så blev det ett par Bora One 35 från K&S till italoräsern:
IMG_1062.jpeg

(ny styrlinda ligger och väntar)

Just nu skodd med ett par fräscha Veloflex Arenberg som satt på vid köp, de går nätt och jämnt in i ramen.
När de gjort sitt testar jag Michelin Power Competition då jag gillade kantrådsvarianten mycket.

Havoc 5

Aktiv medlem
Tubdäck!
😬
Ber åter om ursäkt för det, har själv lite fläckar kvar. Fönsterputs sägs vara bra?

Hur som helst, jag har dumpat Schwalbe Pro One-däcken som visade sig vara på tok för omtåliga, men fortsätter slanglöst. Får kanske skaffa någon sorts varningsflagg för bakomvarande?

Och för att hålla mig OT så blev det ett par Bora One 35 från K&S till italoräsern:
Visa bilaga 442836
(ny styrlinda ligger och väntar)

Just nu skodd med ett par fräscha Veloflex Arenberg som satt på vid köp, de går nätt och jämnt in i ramen.
När de gjort sitt testar jag Michelin Power Competition då jag gillade kantrådsvarianten mycket.
Äsch, jag bara skojade, fläckarna syns bara med förstoringsglas typ. Skön helg...👍

Lejon

Aktiv medlem
Tubdäck!
Tror Gatorskin är det tråkigaste och säkraste alternativet.
Ska man gå punkteringssäkert föredrar jag Tufo. Gatorskin är sjukt stötiga men har ändå ömtålig slitbana som snabbt skärs upp av sten och glas (även om de inte punkterar). Tufo är ungefär lika stötiga/obekväma/"känslobefriade" håller luften ännu bättre, livslängden är bättre, man kan kränga på dem utan att bryta tummarna, likartat pris OCH de går att laga med gucka på ett tryggt sätt.

zodah

Aktiv medlem
Tubdäck!
Ska man gå punkteringssäkert föredrar jag Tufo. Gatorskin är sjukt stötiga men har ändå ömtålig slitbana som snabbt skärs upp av sten och glas (även om de inte punkterar). Tufo är ungefär lika stötiga/obekväma/"känslobefriade" håller luften ännu bättre, livslängden är bättre, man kan kränga på dem utan att bryta tummarna, likartat pris OCH de går att laga med gucka på ett tryggt sätt.
Har ej provat dem men det låter onekligen som e bra alternativ.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer