Tubeless, inserts, vad gäller 2020?

Implosion

Aktiv medlem
Bet just i det sura äpplet och beställde Vittoria Airliner. Behöver korvar som är kompatibla med befintliga ventiler, då mina fälgar är fulkonverterade med Stans rim strip med fast schraderventil.

Fredrik Larsson

Aktiv medlem
Kört några månader på Anaconda Bariberi 29 2.3-2.5 nu, fram och bak i ett par Schwalbe Hans Dampf 2,35 och Muckoff tätningsvätska.. Passade rätt bra, nästan helt fult i däcket och lite meck att få på dem,

So far:
0 genomslag.
1 tur så hade jag inte kollat däcktryck innan så det läckte ut en del vätska pga. nästan tomt med luft.

Däcken känns nästan progressiva.
Styvare däck i kurvor. Kan pressa mycket mer är tidigare utan att det viker sig.
Greppet uppför är väl kanske det sämsta, slang med lite luft greppar bättre.
Har kört med runt 20 PSI, ska prova lite lägre tryck.

På det hela väldigt nöjd, slagit en hel del PBn och har roligare på cykeln.

Hälsingland

Aktiv medlem
Har nu kört nästan en hel säsong med Nube bak, efter ett däckbyte efter att jag slagit flera hål i däcken så blev nuben flyttad fram då den var för stor för mitt Spesh Purgatory 2,3" bak och ett Barberi Anaconda fick ta plats bak.

Ett antal genomslag har jag lyckats med, 3 punkteringar, en krokig Newmen SLA 30 bakfälg (gick att rikta). Men jag tror ju inte att det gått bättre utan insert. Barberin känns inte lika stabil som Nuben, men så kostar ju ett par inkl ventiler mindre än en lös Nube-korv också.

victoringemar

Aktiv medlem
Inne på andra setet Anaconda fördelat på två cyklar. Har inte haft några problem med ventilerna, kolfiber är coolt(!) och verkar hålla 🤷‍♂️
Kört hem på endast korven också när det blivit för stora hål och det har fungerat fint. Men då kan vi snacka rullmotstånd 💩
Har bucklat fälgen bak vid ordentliga stökgrejer, antar att det kanske hade klarat sig bättre med typ Cushcore men känns som det opraktiska i det inte lockar. Kör väl runt 1.7-1.8 bar i ett 2.4 HR II EXO.
Vid inspektion av korven ser man ju att den gjort nytta.
Ser ingen anledning att byta sett till priset!

Snefan

Aktiv medlem
Är det någon butik som har rimpact pro på hyllan elr Huck MegaNorris sandwich/burger?

radarminnet

Aktiv medlem
Har bucklat fälgen bak vid ordentliga stökgrejer, antar att det kanske hade klarat sig bättre med typ Cushcore men känns som det opraktiska i det inte lockar.
Opraktiskt? Vad är mer opraktiskt med Cush Core jämfört med andra korvar? Förutom vikten har jag svårt att se något särskilt negativt alls?

victoringemar

Aktiv medlem
Opraktiskt? Vad är mer opraktiskt med Cush Core jämfört med andra korvar? Förutom vikten har jag svårt att se något särskilt negativt alls?
Har inte kört Cushcore själv men har två nära vänner som båda köpt, men gett upp försöket med att få på och få tätt med Cushcore i. Såklart kan det vara fråga om handhavande eller hur specifika fälgar/däckkombos ser ut men själv tycker jag det känns ovärt att köpa ett dyrt(men när det fungerar bra alternativ) som kanske inte ens kommer fungera. Och om det väl kommer på så verkar det också vara ett gissel att få av däcket för att slänga i en slang om det skiter sig totalt.
På det viset känner jag att det är mer praktiskt med en korv att kasta i och ur däcket utan att oroa sig för om det kommer passa/täta/gå att få av. Plus att det är billigt 🙂

radarminnet

Aktiv medlem
Har inte kört Cushcore själv men har två nära vänner som båda köpt, men gett upp försöket med att få på och få tätt med Cushcore i. Såklart kan det vara fråga om handhavande eller hur specifika fälgar/däckkombos ser ut men själv tycker jag det känns ovärt att köpa ett dyrt(men när det fungerar bra alternativ) som kanske inte ens kommer fungera. Och om det väl kommer på så verkar det också vara ett gissel att få av däcket för att slänga i en slang om det skiter sig totalt.
På det viset känner jag att det är mer praktiskt med en korv att kasta i och ur däcket utan att oroa sig för om det kommer passa/täta/gå att få av. Plus att det är billigt 🙂
OK, jag upplever knappt någon skillnad mellan att montera och täta med resp. utan Cush Core. Har bara monterat det två gånger, och aldrig monterat av, så jag har väl den eventuella överraskningen kvar då. Sen har jag fått känslan av att det går att nödrulla en bit på punktat med Cush Core också om det skiter sig helt.

Snefan

Aktiv medlem
Såja.. fick inte tag på HuckNorris NYAste inserts så fick gräva djupare ner och fick tag på dessa. Alla kan ju inte köra omkring på cushacoren...🤪
20201019_145022.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer