TUG Höstgruset

jonte987

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
haha javisst.

Min take på hur det kanske funkar;
Bra: Tråkigt om någon blev skrämd vi ska försöka vara ännu tydligare nästa gång
Inte lika bra: Äh, det var inget race utan ett manifest

Freddie L

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
F-n. Börjar tappa tron om mänskligheten/Happy (oklart om man kan sätta likhetstecken mellan?). Vi har ju redan haft en tråd om detta. Jag ser inga nya tankar eller infallsvinklar öht. Men inläggen fortsätter att ramla in.

Orka bli så provocerade av en vuxen karl som vill få visningar på Youtube. Ni andra upptar också bandbredd genom ert tjafs. Den andra tråden räckte och blev över.

Och tänk att jag också blev så provocerad att jag var tvungen att plita ned ett inlägg, ironiskt tänker ni. Men där har ni fel, det här är inte ett inlägg utan ett manifest.

Förlåt!

Bengt-re

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
Kan ni inte vara kvar i sandllådetråden itsället? Eller hänga i ”truckers paradise” på facebook och hata på cyklister?

Jag var där och cyklade en eventet. INGENSTANS satt skyltar om cykel förbjuden. Jag visade, som alltid, hänsyn och jag upplevde inget problem. Att någon i i någonannan tråd upplevde att det fanns cyklister i områdetsom betedde sig illa (är det ens fastslaget attde hade med eventet att göra)?

Event som ej är tävlingar och ej behöver tillstånd arrangeras ofta. Randonneur event är mig veteligen inte ”sanktionerade”. Cykelgrupper som cyklar med sin klubb etc. är inte ”sanktionerade”.

Att föra en allmän diskussion om att bete sig på ett brasätt på cykel är jag med på, men era påhopp här blir väldigt märkliga.
Åååå lite hederlig Whataboutism när man blir ifrågasatt för att bidra till konflikter!

Woodknocker

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
Får man inte cykla där då, varför får man inte cykla där då? Jag trodde gruscyklar var till för att cyklas i skogen. Helsnurrigt! Herregud, om jag bara hade en sån där soffcykel som fjädrar i alla led skulle jag cyklat dit och cyklat bara för denna tråden. Förövrigt så trodde jag att gruscyklar var gjorda för skogen, men det var de då tydligen inte.edit: ja de thär sista var tydligen en upprepning 😄

Bara köp er en riktig cykel! Asfaltcyklar är till för asfaltsvägar och förstör inga rötter. Jag antar att det är för att där är några rötter eller något hellarvigt.

Senast ändrad:

Akronym

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
Får man inte cykla där då, varför får man inte cykla där då? Jag trodde gruscyklar var till för att cyklas i skogen. Helsnurrigt! Herregud, om jag bara hade en sån där soffcykel som fjädrar i alla led skulle jag cyklat dit och cyklat bara för denna tråden. Förövrigt så trodde jag att gruscyklar var gjorda för skogen, men det var de då tydligen inte.edit: ja de thär sista var tydligen en upprepning 😄

Bara köp er en riktig cykel! Asfaltcyklar är till för asfaltsvägar och förstör inga rötter. Jag antar att det är för att där är några rötter eller något hellarvigt.
Till och med i en urspårad tråd lyckades du med att inte tillföra något alls

Masjevel

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
Tänk vad mycket rötter som förstörts när nya vägar anlades. Slitaget på naturen för att du ska kunna åka på din landsvägscykel på asfalt är nog något större än slitaget från ett däck på en stig.

Stumpy

Aktiv medlem
TUG Höstgruset

Nu verkar det ha brunnit helt.

MtbIte

Aktiv medlem
TUG Höstgruset

1170 inlägg och allt du sagt sen du reggade dig här har varit rent av ordbajs med noll betydelse , det är fan bra jobbat.
TUG Höstgruset  Sida 2 - Happyride - Firefox Developer Edition_2021-09-24_09-24-28.jpg

Woodknocker

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
1170 inlägg och allt du sagt sen du reggade dig här har varit rent av ordbajs med noll betydelse , det är fan bra jobbat.
Visa bilaga 514501
bla bla bla. Allt ni gjorde här och alltid gör det gäller de där fjädercyklarna är att bråka. Bråka om och mot markägarna, jägarna, fåglarna och cyklisterna! Allt ni stigcyklister gör är att trilskas och skapa konflikt. Det är därför jag gav rådet om att plocka bort fjädringen och köra plan mark.

Ingen kan ju bli förvånad över att det finns rötter i en skog, det är en skog. Ingen kan heller bli förvånad över att rötterna blir slitna av att cyklas över. Kanske ett konstruktionsfel?

Jag ställde en fråga, frågan var varför man inte får cykla där. Men det antar jag att alla ska veta av sig själv då det som händer i skogen sprider sig.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
bla bla bla. Allt ni gjorde här och alltid gör det gäller de där fjädercyklarna är att bråka. Bråka om och mot markägarna, jägarna, fåglarna och cyklisterna! Allt ni stigcyklister gör är att trilskas och skapa konflikt. Det är därför jag gav rådet om att plocka bort fjädringen och köra plan mark.

Ingen kan ju bli förvånad över att det finns rötter i en skog, det är en skog. Ingen kan heller bli förvånad över att rötterna blir slitna av att cyklas över. Kanske ett konstruktionsfel?

Jag ställde en fråga, frågan var varför man inte får cykla där. Men det antar jag att alla ska veta av sig själv då det som händer i skogen sprider sig.

Om du ska vara i en tråd och trolla får du väl för bövelen trolla rätt.

Den här tråden handlar om gruscyklar (som sist jag kollade saknar fjädring) på grusvägar (som sist jag kollade inte ligger i skogen).

Bengt-re

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
F-n. Börjar tappa tron om mänskligheten/Happy (oklart om man kan sätta likhetstecken mellan?). Vi har ju redan haft en tråd om detta. Jag ser inga nya tankar eller infallsvinklar öht. Men inläggen fortsätter att ramla in.

Orka bli så provocerade av en vuxen karl som vill få visningar på Youtube. Ni andra upptar också bandbredd genom ert tjafs. Den andra tråden räckte och blev över.

Och tänk att jag också blev så provocerad att jag var tvungen att plita ned ett inlägg, ironiskt tänker ni. Men där har ni fel, det här är inte ett inlägg utan ett manifest.

Förlåt!
Det gick lite fort där. Det där är ett race. Utan tillstånd från länsstyrelsen så är du rökt!

Bengt-re

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
Tveksamt, borde finnas ett speciellt regelverk enbart för trollningar, och krav på namn. adress och telefonnummer.
Tja... håller med om det lite, men ibland blir det roligt också om det är gjort med glimten i ögat. Påstår dock inte att det var så i detta fallet, men fenomenet i sig KAN ändå ha sina stunder...

#åsikt

me.I.am

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
Tja... håller med om det lite, men ibland blir det roligt också om det är gjort med glimten i ögat. Påstår dock inte att det var så i detta fallet, men fenomenet i sig KAN ändå ha sina stunder...

#åsikt
Glömde smajlis i mina inlägg, å andra sidan var dom ju inte så roliga heller.

Håller med annars om att trollningar kan vara roliga. Men tror att betydelsen har förskjutits från att faktiskt vara något med glimten i ögat till att vara ett skällsord. Och kanske också för att trycka ner andra, som det irriterande "är du kränkt eller".

Läste faktiskt en krönika i Expressen (tror jag) för ett tag sedan på just ämnet att trollningar har blivit tråkigare, och att numera används begreppet mest för hat-inlägg typ. Tror även på Happy att det var vanligare förr med roliga trollningar.

Så får hoppas att admin släpper genom någon dubbel-inloggning då och då, om det inte görs med ont uppsåt.

EDIT: Alltså att trollningar numera är mest för att provocera, inte för att roa.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer