TUG Höstgruset

thomaslundstrom

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
Bättre trollning:

1632499968221.jpeg

Woodknocker

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
Glömde smajlis i mina inlägg, å andra sidan var dom ju inte så roliga heller.

Håller med annars om att trollningar kan vara roliga. Men tror att betydelsen har förskjutits från att faktiskt vara något med glimten i ögat till att vara ett skällsord. Och kanske också för att trycka ner andra, som det irriterande "är du kränkt eller".

Läste faktiskt en krönika i Expressen (tror jag) för ett tag sedan på just ämnet att trollningar har blivit tråkigare, och att numera används begreppet mest för hat-inlägg typ. Tror även på Happy att det var vanligare förr med roliga trollningar.

Så får hoppas att admin släpper genom någon dubbel-inloggning då och då, om det inte görs med ont uppsåt.

EDIT: Alltså att trollningar numera är mest för att provocera, inte för att roa.
Sluta trolla då.

Tänk jag undrar Fortfarande varför man inte får cykla där.

Woodknocker

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
Hm, är du rätt person(?) att komma med den uppmaningen?
Det enda komiska är egentligen hyckleri och det uppvisar ett antal här, säger sig vara några slags seriösisar medan de bara sitter och skriver av sig det mest rabiata man kan tänka sig. Det är verkligen som de säger att människans självbild och verklighet inte alltid korrelerar och att underbara effekter kan uppstå pga detta (för omgivningen då).

ooms

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
Det enda komiska är egentligen hyckleri och det uppvisar ett antal här, säger sig vara några slags seriösisar medan de bara sitter och skriver av sig det mest rabiata man kan tänka sig. Det är verkligen som de säger att människans självbild och verklighet inte alltid korrelerar och att underbara effekter kan uppstå pga detta (för omgivningen då).
Är det månne ett självporträtt du tecknar här?

Senast ändrad:

Jonas Bleckert

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
HAHA! Rör nu för guds skull inte era cyklar i helgen för ni kommer garanterat cykla någonstans där någon på internet en gång tyckt att man inte borde få cykla och då kommer en hel hög här på forumet bli kränkta å deras vägnar. Så håll er hemma, gör inget och cykla framförallt inte.

Trevlig helg nu Sveriges ”trevligaste” cykelforum! 😂🤣😂

Woodknocker

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
J ajag mår inte heller bra. Lite låg energi idag.

Hursomhelst, jag får hoppas att ni hittar någonstans att cykla med era fina dämpade cyklar. Jag är inte direkt avundsjuk, till och med cyklister verkar hata cyklister (i vart fall stötdämpade sådana). Amazing.

edit: Ja de tär väl inte så konstigt egentligen, håller ju på att gå ner i vikt

Senast ändrad:

hm

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
Hm, är du rätt person(?) att komma med den uppmaningen?
Ja ,jag är rätt person .
Och för första gången håller jag faktiskt med Woody .
Hela den här tråden är ju bara helt pinsam för hela happy . Trolleri ,hat och mobbning på våra egna bröder . Drevet om att hata cyklister har verkligen bitit sig fast i samhället och blivit standardåsikten .
Skämmes ta me fan.

Edit: ursäkta men jag blanda ihop denna tråden med söderbysjön tråden , men denna är nog samma skrot .

Senast ändrad:

perzzon

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
Ja ,jag är rätt person .
Och för första gången håller jag faktiskt med Woody .
Hela den här tråden är ju bara helt pinsam för hela happy . Trolleri ,hat och mobbning på våra egna bröder . Drevet om att hata cyklister har verkligen bitit sig fast i samhället och blivit standardåsikten .
Skämmes ta me fan.

Edit: ursäkta men jag blanda ihop denna tråden med söderbysjön tråden , men denna är nog samma skrot .
Outade du just dig själv?!
Bra sagt dan!

AdamLR

Aktiv medlem
TUG Höstgruset
Jodå, ville inte ge mig in i den sandlådan bara. Race är en översättningsfråga mina ögon (samt att jag inte tänkte på den enorma kränkningsfaktorn som ordet innebär för en del). På ren svenska var det ett evenemang där man gjort en rutt i form av en GPS-slinga som deltagarna följde på egen enhet. Utöver det bjöds på fika vid ett ställe och sedan käk när man kom tillbaka. Anmälningsavgiften var främst till insamlingen för Läkare utan gränser.

Det var i alla fall en fantastiskt fin dag och jag såg endast glada miner, om det beror på att jag alltid tar det väldigt försiktigt när det är medtrafikanter/gångare i närheten, söker ögonkontakt och håller avstånd, låter jag vara osagt! :)
"Oavkortat" hette det här om dagen. Undrar om de fick några pengar alls...

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer