Tune Scandinavias FB-sida

Raggamuffin

Aktiv medlem
Så om man handlar från Tune så gäller det att få grejerna i handen innan man betalar?

Det verkar minst sagt vara en bra idé oavsett om de kursar eller ej.

Men förfarandet känns igen från andra branscher, om det nu är så eller ej vet jag såklart inte.
Man har kanske inte råd att köpa hem det man sålt förrän man sålt en cykel till för man ligger hela tiden en bak. Därför får vissa vänta länge och andra inte så länge.

M-Asson

Medlem
Visa bilaga 567288
Om någon ska slå till på denna 3T från Tune Scandinavia så kolla om ramen har röda prickar, ifyllnad p g a repor, på motsatt sida. Om den har det så är det min reklamerade ram som Tune byggt en ny cykel av!
Tjena. Jag köpte cykeln, och JA den har dessa repor och skav plus att den var helt fel ihopmonterad, med komponenter som inte hör hemma på den ramen bland annat veven med alldeles för stort drev utan offsett, som gick rakt in i ramen på första turen.. har försökt få hjälp med detta av Erik på tune, men inget svar.. Känner mig helt och fullkomligt grund lurad... Och vid åtskilliga försök att registrera ramen (som han sa att då får man ytterligare 3års ramgaranti) så finns inte denna... Men nu förstår jag varför... Detta är ju skit... Dock så har jag fått rätt på cykeln, men andra komponenter, så den funkar å trampa runt på, men många frågetecken kvarstår... JÄVLA SKIT!!! Jag säger bara en sak, håll er lååååååångt borta från denna butik!!!!!!!

Manurhin2

Aktiv medlem
Tjena. Jag köpte cykeln, och JA den har dessa repor och skav plus att den var helt fel ihopmonterad, med komponenter som inte hör hemma på den ramen bland annat veven med alldeles för stort drev utan offsett, som gick rakt in i ramen på första turen.. har försökt få hjälp med detta av Erik på tune, men inget svar.. Känner mig helt och fullkomligt grund lurad... Och vid åtskilliga försök att registrera ramen (som han sa att då får man ytterligare 3års ramgaranti) så finns inte denna... Men nu förstår jag varför... Detta är ju skit... Dock så har jag fått rätt på cykeln, men andra komponenter, så den funkar å trampa runt på, men många frågetecken kvarstår... JÄVLA SKIT!!! Jag säger bara en sak, håll er lååååååångt borta från denna butik!!!!!!!
Bollträ!

Paderstedt

Medlem
Så om man handlar från Tune så gäller det att få grejerna i handen innan man betalar?
EXAKT!

K

Aktiv medlem
Nu blir man ju förbannad på riktigt, detta var riktigt lågt. Gå ihop med den som reklamerat här och gå till ARN.

Mange.

Aktiv medlem
Följer Tune Scandinavias sida eftersom de har en del intressanta produkter. Har under en tid märkt att de verkar vilja förmedla att det går väldigt bra för dem. Tänker då på att dyra champagneflaskor ofta ”råkar” synas vid sidan av de produkter man gör reklam för. Idag har personen som håller i styret på Sparken Rolexklocka på armen. Jag tycker dessa bilder är lite fåniga och lusten att köpa deras produkter minskar i takt med förekomsten av lyxartiklarna som inte har någon koppling till cykling.

Av ren nyfikenhet, hur reagerar ni på deras reklam?
Kan du lägga in fler sökord i tråden så fler hittar denna tråd?

jolov

Aktiv medlem

Hur har det gått mer det här ärendet mot Tune Scandinavia?

Har någon kontaktat exv. Tune tyskland och informerat dom om situationen?

attbresinhand

Aktiv medlem
Hur har det gått mer det här ärendet mot Tune Scandinavia?

Har någon kontaktat exv. Tune tyskland och informerat dom om situationen?
Hej! Pga dålig erfarenhet med företaget ifråga mailade jag Tune och frågade vad dom tyckte... Svaret tog flera månader bevisligen men såhär lyder det:
"This company used to be one of our thousand dealers worldwide but he was using our brand name without any permission. Legal actions have been started by the Tune GmbH against Tune Scandinavia to stop this. As a result we have stopped delivering this company and acted to shut down their Instagram and Facebook account. We feel very sorry if customers have been facing issues with Tune Scandinavia, we have done everything legally possible in the past years to stop them. "

Låter som att företaget är skapligt non grata. Jag hörde även rykten om att ett annat söttre cykelmärke inte fick betalt, så dom har slutat samarbeta med företaget också.

Jag orkar inte maila 3T och liknande för nu är mitt ärende utagerat.

Paderstedt

Medlem
Hej! Pga dålig erfarenhet med företaget ifråga mailade jag Tune och frågade vad dom tyckte... Svaret tog flera månader bevisligen men såhär lyder det:
"This company used to be one of our thousand dealers worldwide but he was using our brand name without any permission. Legal actions have been started by the Tune GmbH against Tune Scandinavia to stop this. As a result we have stopped delivering this company and acted to shut down their Instagram and Facebook account. We feel very sorry if customers have been facing issues with Tune Scandinavia, we have done everything legally possible in the past years to stop them. "

Låter som att företaget är skapligt non grata. Jag hörde även rykten om att ett annat söttre cykelmärke inte fick betalt, så dom har slutat samarbeta med företaget också.

Jag orkar inte maila 3T och liknande för nu är mitt ärende utagerat.
Bra gjort! Det är ena skojare som håller på. Undra hur Pas Normal Studios tänkter?

grenhall

Aktiv medlem
Bra gjort! Det är ena skojare som håller på. Undra hur Pas Normal Studios tänkter?
Att de säljer sina överprisade cykelkläder i en butik som förknippas med exklusiva märken? Ptjae... Det är nog helt OK. Skulle inte tro att många märken gör research på om de återförsäljare de har är auktoriserade återförsäljare för deras andra produkter faktiskt.

Paderstedt

Medlem
Att de säljer sina överprisade cykelkläder i en butik som förknippas med exklusiva märken? Ptjae... Det är nog helt OK. Skulle inte tro att många märken gör research på om de återförsäljare de har är auktoriserade återförsäljare för deras andra produkter faktiskt.
Låter inte proffsigt att om man inte gör resach om en ÅF man ska jobba med. Det är ju som att anställa någon utan att ta referenser.

grenhall

Aktiv medlem
Låter inte proffsigt att om man inte gör resach om en ÅF man ska jobba med. Det är ju som att anställa någon utan att ta referenser.

Jag har varit ÅF för ett xx-antal distributörer i tidigare bolag och den enda researchen som gjordes var att vissa tog kreditupplysning på mitt bolag. När det gäller research på mina andra ÅF-avtal så var det inget någon annan hade med att göra eller gjorde någon form av koll på. Min gissning är att "Tune Scandinavia" har vunnit mycket på sina "lyxiga" Instagram-inlägg och profil. Hur man profilerar sig gör ganska mycket och framför allt i en värld där man vill sälja exklusiva prylar. Personligen gör jag mer än en koll på de bolag jag samarbetar med men jag skulle tro att det hör till ovanligheten snarare än tvärtom.

Spinx

Aktiv medlem
Killen som drive Tune scandinavien är väldigt mycket för att flasha med lyximage prylar men är inte i närheten av finanserna som imagen vill ge.
Hans personlighet är sådan men har egentligen inget med cykelprodukterna att göra. Finns några cykelbutiker som kan berätta om hur han är att jobba med också. Tog anställning, dök inte upp bla och lite annat som han nog borde tänka över.
Prylarna i sig är det inget fel på sålänge de används till det de ska. Well känner till några titanskruvar och ngt styre som gått av förvisso.
Hjulen jag hade fungerade fint!

https://instagram.com/jonsson.e?igshid=YmMyMTA2M2Y=

https://instagram.com/tunescandinavia?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Dr Gugge

Aktiv medlem
Tune verkar ha ledsnat på dem nu... från FB:
315437973_10158414124477126_1818504779738173585_n.jpg

//Kristoffer

MagerValp

Aktiv medlem
Borde inte konsumentverket ha synpunkter på deras marknadsföring? Man kan väl inte bara sitta och påstå att man är officiell representant för ett annat företag?

K

Aktiv medlem
Tune verkar ha ledsnat på dem nu... från FB:
Visa bilaga 594188

//Kristoffer
Verkar ju helkonstigt att Tune inte agerat tidigare på att ”tune Scandinavia” dels snott logga och dels genom att sno varumärke och profil utge sig för att vara en del av varumärket/företaget.

Ännu konstigare att personen bakom det svenska bolaget gjort detta. Hela grejen verkar ju minst sagt kladdig, konstig och oprofessionell.

Paderstedt

Medlem
Råd&Rön som publicerar svarta listan, hörde av sig till mig och undrade om Tune Scandinavia (Erik) hade fullföljt ARNs rekommendationer. Det har han inte så nu kommer Eriks enskilda firma och Tune Scandinavia vara med på Svarta Listan som kommer ut inför nästa år.

The Swedish consumer magazine Råd & Rön regularly publishes a ”Black List” which contains names of companies which have not adhered to recommendations from the National Board of Complaints (ARN). The “Black list” is published in the magazine Råd & Rön, and on our website, www.radron.se.

Topp